ervaringen sonja bakker boek lidl?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zijzei, 5 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imensa

Imensa Niet meer actief

Op onderhoud gaan eten

2. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    dat klinkt makkelijk, vind het wel interesant om te lezen allemaal.

3. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat bedoel je daar mee?

4. Imensa

Imensa Niet meer actief

Onderhoud is het aantal kcals wat je nodig hebt om op gewicht te blijven.

Bij bulken (aankomen) ga je daar boven zitten
    Cutten (afvallen) ga je er onder zitten)

5. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Hoe lang moet je dat doen Imensa voor je kunt gaan afvallen daarna mijn moeder heeft er namelijk last van..

6. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    mischien al gezegd maar hoe kom je daar achter,of hoe weet je dat?

7. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ok bedankt.

8. Imensa

Imensa Niet meer actief

Kijk bladzijde terug.

9. Imensa

Imensa Niet meer actief

Verschillend per persoon.... zal ongeveer een half jaartje tot een jaartje zijn.
    Maar dan wel iedere dag om de 2 uur eten.. en de hoeveelheden opvoeren.
    Gaat ook ongetwijfeld gepaard met aankomen van vet zijn.

10. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Thanks voor de uitleg ga het haar voorleggen :)

11. Imensa

Imensa Niet meer actief

Succes ermee

12. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hmm bedenkt me net dat mijn moeder daar ook wel eens wat last van kan hebben. Ze zegt weinig te eten maar geen gram afvalt. En dan zeg ik altijd je moet juist meer eten, vooral brood eet ze erg weinig. Sporten doet ze gelukkig wel.

13. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    meer eten om af te kunnen vallen is iets wat mensen niet kunnen bedenken maar werkt als een tierelier alleen kan het wel even duren omdat je lichaam zich moet herstellen van de schade...

Maar in de overgang bv kan het ook moeilijker zijn om af te kunnen vallen (kan je moeder evt ook last van hebben??) ik zat/zit in beginfase overgang en merkte ook wel dat het langzamer ging.

14. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    En schildklier problemen en borstkanker gehad (daarna werd ze ook een stuk dikker, of het daarmee te maken heeft, geen idee, kan ook stress oid zijn natuurlijk). Ik geloof dat ze er nu wel redelijk vrede mee heeft. Ze zegt regelmatig naar een diëtiste te willen gaan, maar het komt er nooit van. Dan trek ik de conclusie dat ze het wel goed vindt zo.

15. Imensa

Imensa Niet meer actief

Jammer genoeg is dat altijd de grootste fout die mensen maken. Bij afvallen denken ze namelijk op een blaadje sla en een plakje kipfilet moeten gaan teren. Helaas maar voor de meeste mensen is het dan wel goed om het maar even grof te zeggen op hun bek te gaan.

Zo'n 6 keer per dag gaan eten waarvan 3 grote maaltijden en 3 tussendoor. In de avond eten is ook helemaal geen probleem. Denk dan aan zuivel of mager vlees en of eieren.

16. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    stel he, ik heb een vet percentatge van 24%
    dan is dat dus 96 x0.24 = dat is dan 23,04 vetmassa.
    Dat zou best goed kunnen kloppen ongeveer.
    Waarvan het meeste op de buik en borsten zit.

Wat voor voedingsschema zou je daar dan op vast moeten zetten.

Ik lijn al vanaf half augustus, vooral bewuster eten, en niet snoepen,

vanaf 2 januarie eet ik tussen de middag geen brood meer, (at altijd 2 of 3 sneden met filet american) nu eet ik een omelet van 4 eieren met er wat door heen, bv tomaat hamstukjes, of bv een kerrie ei.
    smorgens eet ik 2 volkoren beschuiten met gekleurde muisjes.
    en savonds eet ik gewoon warm, met stampot gewoon normaal,
    met losse aardappels is het weinig aardappels en veel groente. en mager vlees.
    en na een schaaltje magere yochurt met zoetstof op basis van sucrulose. (ik wil geen tot weinig aspartaan nuttigen)

tussendoor eet ik of 2 stuks fruit, of een paar walnoten, en soms een kop bouilion, heel af en toe een D Break reep van atkins.

Ik drink 2 tot 3 kopjes (kleine kopjes) koffie op een dag, een paar mokken thee, en voor de rest water en savonds ongeveer 3 glazen christal clear.

Ik sport dus 3 keer per week, dat komt neer op ongeveer 2 uur per week, ik wil dit lanzaam uitbereiden (fybro)

pff de dieetist geeft me eigelijk weinig hulp, dus ben momenteel echt zoekende,

Ik ben nu in 5 dagen zonder brood 800 gram afgevallen. normaal val ik hooguit 500 gram per week af, en dat red ik niet eens elke week.

variatie in eten vind ik heel moeilijk,

17. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    500 gram per week afvallen is super dat is toch 26 kilo per jaar!

18. Imensa

Imensa Niet meer actief

en je lengte?

19. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    1,68 klein mensje

ja die 500 gram haal ik amper, zeker de laatste 2 maand niet, sta eigelijk gewoon stil.

20. Imensa

Imensa Niet meer actief

je vp klopt denk ik niet dus kan daar niet echt een goede berekening van maken. Of je moet zo buff zijn (spieren);) dan zou je een verhouding van spieren hebben waar een man jaloers op is

maar even snel uitgerekend (alleen het eten) en dan heb ik gemiddeld genomen wat iemand eet kom je uit op een 1075 kcal uit.
    normaal gesproken is een verdeling vet(20%)eiwitten(40%) en koolhydraten(40%)

bij jou is dat vet (32) eiwit(14) kh(49) dus dat is ook al uit onbalans

Deel Deze Pagina