koppel vast in srilanka voor illegale adoptie

Discussie in 'De lounge' gestart door noura, 19 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    'Nederlanders Sri Lanka wilden adoptie verhullen'
    Uitgegeven: 19 augustus 2007 08:08
    Laatst gewijzigd: 19 augustus 2007 08:09

    AMSTERDAM - Het Nederlandse koppel dat vastzit in Sri Lanka voor illegale adoptie wilde doen alsof de vrouw het kind zelf had gebaard. Dat zegt een politie-inspecteur van de politiedienst van de Kinderbescherming in Colombo zondag in De Telegraaf.

    De vrouw heeft volgens de politie-inspecteur voor vertrek naar Sri Lanka hormoonpillen geslikt om haar melkproductie op gang te brengen. Eenmaal in Sri Lanka zou het stel met valse documenten een uitreisvisum hebben willen bemachtigen.


    Het zou gaan om een vals document over een ziekenhuisopname van de vrouw na de geboorte en een vals geboortedocument.

    Prostituee

    De moeder van het te adopteren jongetje was een lokale prostituee en een lokale riksja-rijder zou hebben bemiddeld in de adoptie. In e-mail contact met deze man vragen de Nederlanders hem wat mogelijk is.

    "Als Susan de baby wil, geven we geld en spullen aan de vrouw. Daarna gaan we naar de Nederlandse ambassade in Colombo en zeggen we dat Susan haar eigen baby heeft gekregen in Sri Lanka."

    Paspoort

    "We kunnen in de ambassade een eigen paspoort krijgen van de baby en na drie weken gaan we terug naar Nederland!"

    Het stel zou na hun aanhouding, eind vorige maand, ook valse verklaringen hebben afgelegd over dat ze getrouwd zijn, een voorwaarde voor adoptie. Uit e-mail correspondentie met vrienden blijkt volgens De Telegraaf dat het stel niet getrouwd is.

    Gevangenis

    Het tweetal zit nu gescheiden vast in een gevangenis in Sri Lanka. Ze zouden op borgtocht vrijkomen maar dit is vooralsnog nog niet gebeurd.

    De overheid begint nog dit jaar een voorlichtingscampagne om ouders die geen kans maken op adoptie te ontmoedigen de procedure door te zetten. Aanleiding is het grote tekort aan adoptiekinderen en de daardoor ontstane wachtlijsten.

    Ook moet het risico verkleind worden dat mensen illegaal kinderen adopteren. Dit najaar worden er in Utrecht, Zwolle en Rotterdam informatieavonden gehouden voor ruim 3500 ouders die op de adoptiewachtlijst staan.
     
  2. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mijn eerste gedachte is hoe verzin je het. maar als ik er langer over nadenk heb ik erg met de betrokkenen te doen, want je moet wel heel erg wanhopig zijn om deze stap te maken.
     
  3. bliek

    bliek Actief lid

    5 aug 2006
    414
    0
    0
    tandartsassistente
    gaanderen
    heel raar verhaal, en idd als je toch zover moet gaan?
    Kom zelf uit India en ben gelukkig destijds ter adoptie afgestaan, maar moet er niet aan denken dat t anders was gelopen. pffff
     
  4. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Hoe verzin je het, en inderdaad ook erg triest want ze zullen inderdaad erg wanhopig zijn geweest.
     
  5. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Snap de mensen ook wel geloof ik. Als je kinderwens zo groot is en je zoveel liefde over hebt voor een kindje, het wil op de natuurlijke manier niet lukken en de wachtlijsten voor adoptie duren jaren en jaren, en je loopt dan tegen zo'n "kans"aan. Tja ik snap het wel ergens. Kindje zou in dat land waarschijnlijk toch in een pleeghuis komen, en deze mensen wilden het hoogstwaarschijnlijk heel veel liefde meegeven. Een kat in het nauw, maakt rare sprongen he?
     
  6. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Helemaal mee eens.
    Keur het niet goed, maar snap het wel ....
     
  7. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    ik kom uit Sri-lanka, en ik moet er niet aan denken dat ik daar nog had gewoond.
    ook ik keur dat niet goed, Maar ik snap het heel goed!
     
  8. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Ik kan het ook ergens wel een beetje begrijpen. een mens kan hele domme dingen doen in zn wanhoop en verlangen naar een kindje. Maar toch, helaas zitten ze wel terecht in de gevangenis. Hoe veel medelijden ik ook met ze heb, ik keur het absoluut niet goed. Het is oneerlijk tegenover de mensen die hier al heel lang op een wachtlijst staan en ook zorgen ze op deze manier voor wantrouwen in de betreffende landen waardoor die misschien op den duur helemaal stoppen met adoptie. Dat zou pas triest zijn. :(
     
  9. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    de regels wbt adoptie zijn dan ook wel heel heel erg streng, tis goed dat ze strenge regels hebben maar pfff jeetje zeg als je wel eens leest en hoort hoe streng die regels zijn ga je wel eens denken om de regels te omzeilen... :(
     
  10. Niet meer actief

    \Volgens mij kost het ook veel om een kindje te adopteren.
    Voordat mijn ouders mij kregen wilden ze ook een kind adopteren. Hen werd verteld dat ze nooit samen een kindje zouden krijgen.
    Ze kwamen in aanmerking om een kind te adopteren , maar ze hebben er toch vanaf gezien omdat het teveel geld kostte. Voor hun gevoel was het dan net of ze een kindje gingen kopen.
    Ik kan mij dus goed voorstellen dat mensen via allerlei omwegen een kind proberen te adopteren.
     
  11. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Ben ik het mee eens dat de regels te streng zijn en het te duur is (al weet ik niet hoe duur). Maarja, de regels zijn er helaas nou eenmaal dus dan zul je je er toch net als ieder ander aan moeten houden.
     
  12. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    je leest ook dat er te weinig adoptiekinderen zijn, dat de kans op een adoptie kind daardoor kleiner word. maar wanneer je geld hebt en bekend bent is het volgens mij anders, want kijk naar agelina jolie en brad pitt, die hebben besloten er nog een kindje bij te nemen.

    maar ik keur het ook af maar kan me goed voorstellen hoe je zo ver kunt komen. als ik al kijk naar de periode van zwanger worden, en hoe dat mijn leven in beslag nam dan kan ik het me heel goed voorstellen
     
  13. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    ontzettend domvan deze mensen! En wie zegt dat ze dit kindje zelf wilden adopteren? wie weet hadden ze hele andere dingen in hun hoofd.
    Nee dit vindt ik echt heel schandalig en ze mogen van mij een vette straf krijgen.
    Ik weet dat de adoptie procedures erg lang zijn en het altijd afwachten is wanneer je een kindje krijg.
    Maar dan krijg je teministe op een eerlijke manier een kindje.
     
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    even tussendoor, volgens mij ligt de prijs voor een adoptie wel zo rond de 25000 euro, maar hangt ook van het land af
     
  15. Niet meer actief

    tssss....in principe koop je een kind. :rolleyes: Ik vind het schandalig dat het bedrag voor het adopteren zo hoog is. :rolleyes:
     
  16. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    @Sann; je bent het er mee eens dat het te duur is, maar je weet niet hoe duur het is? :p

    Vraag me af waar dat kindje nu is..
     
  17. Niet meer actief

    Ik begrijp die mensen wel.
    Wij zijn ook niet getrouwd en je moet voor adoptie minimaal 5 jaar getrouwd zijn en een hoop geld neerleggen.
    Adoptie is dus niet voor iedereen weggelegd.
    Bovendien moet je boven de 30 zijn en ik ben 25.

    Kutregels... :(
     
  18. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou snel trouwen en dan ben je als jij 30 bent, 5 jaar getrouwd! ;) ;)
    Sorry even een flauwe opmerking tussendoor..
     
  19. Niet meer actief

    Mijn vriend is tien jaar ouder en dan de 40 gepasseerd. Ziet ie niet meer zitten.
    Hij wil voor zijn 40ste een gezinnetje gesticht hebben en we willen eigelijk alleen kids van onszelf.
    Ik kan die ouders heel goed begrijpen.
    Zou net een actie van ons kunnen zijn.

    Alleen wij hebben zowiezo besloten niet aan adoptie te doen.
    Geen kinderen kunnen krijgen, dan blijven we helaas kinderloos...
     
  20. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik snap je heel best, zijn ook dingen daar moet je goed overna denken en dat hebben jullie dus duidelijk gedaan.
    Ik wens je veel succes, ik zie dat je iui gaat proberen.
    Heel veel geluk en geduld toe gewenst!
     

Deel Deze Pagina