Heeft iemand ervaring met alleen vliegen met een baby van 2 maanden? Ik ga misschien alleen naar NL met ons kleintje en hoor graag tips..! Mbt wat meenemen/hoe baby vervoeren etc
Hi Meis, Over 7 weken vliegen wij vanuit Amerika naar NL. Ik neem de kinderwagen en autostoeltje mee in het vliegtuig, dat is gratis. Vooraf moet ik bellen en dan reserveren ze een ruimere plek voor je. Daarnaast heb ik de volgende tips gekregen: - dekentje mee - meerdere pakjes en veel luiers (wij vliegen 11 uur) - eten geven met stijgen en dalen ivm de oortjes Ik zag dat ze ook een soort van oordopjes voor baby's hebben dat wil ik nog even bekijken. Verder vooral rustig blijven en niet teveel aantrekken van anderen (zover dat lukt)...
Thanks! Ik weet niet of ze bij goedkopere korte vluchten ook iets regelen qua ruime zitplek, denk t niet .. En ik mag het kinderwagen onderstel en maxi cosi idd ook gratis mee maar t onderstel moet ingechecked worden wat ik dus heel onhandig vind. Dan zou ik NL met de maxi cosi moeten zeulen en das veel te zwaar als ik daarnaast dus de baby nog heb (al wel in de mc of niet) en nog een eigen tas met spullen heb...! Vraag me ook af hoe ik dat moet doen als ik nr de wc moet enzo en de koffer moet halen haha!
Ik heb de mc en kinderwagen thuis gelaten en en had enkel mijn Tula draagzak. Ik moest ook nog met de trein daarna. We hebben 1x de mc wel meegenomen en die dan zo snel mogelijk ingecheckt.
hier gevlogen toen zoon 6mnd was, wel met partner trouwens. Maar geen buggy mee, maar draagzak. En verder in het vliegtuig lekker aan de borst. Ging boven verwachting goed.
Ik vlieg voor KLM dus weet niet zo goed hoe het er bij andere maatschappijen aan toe gaat... Je bent toch woonachtig in spanje?
Ik heb wel een paar keer alleen gevlogen met mijn dochter maar toen was ze al bijna een jaar. Voor mijn werk krijg ik wel bijna dagelijks vragen hierover, ik heb veel info over vliegen met baby's en ook handige printbare inpaklijsten voor de handbagage op mijn site staan. Google maar eens op KidsTravelService. Ik vind zelf een draagzak het handigst, ik had mijn Manduca mee in het vliegtuig en daarnaast een paraplubuggy. Voor jouw baby zou ik de kinderwagen meenemen met de maxicosi. Op het vliegveld kun je die dan op een handbagagekarretje zetten, dan hoef je hem niet te tillen. Pas bij het instappen lever je je handbagagekarretje in. Als je de kinderwagen + reiswieg meeneemt moet je deze inchecken samen met de koffers, en dan moet je je baby dus een paar uur vasthouden of in de draagzak doen. Mijn ervaring is dat mensen om je heen echt wel even helpen met je baby of een flesje vasthouden als je handen tekort komt. Neem in ieder geval genoeg luiers, voeding, neusspray (tegen zere oren) en ook reservekleren voor je zelf mee in je handbagage.
Voor in het vliegtuig: je kindje is nog klein,dus neem luiers en doekjes mee,2 setjes schone kleding,en een doek/dekentje. En wat spuugdoekjes. Je geeft borstvoeding,dus dat is makkelijk. Heb je altijd bij je
Gaan nu toch samen eerst naar NL en dan nog een week vanuit daar naar Marokko. Wonen idd in Spanje. Zit er nu aan te denken allen mc mee te nemen (moet wel ivm in auto's zitten etc). En dan in nl kan ik mis de bugaboo van m'n vriendin lenen. Naar Marokko dan weer alleen met mc. Hebben jullie nog tips qua verschonen want niet overal zijb van die verschoon tafels :-/ word altijd zenuwachtig van dat soort dingen haha.. Heb ook een draagzak dus misschien is dat wel handig ja!
Verschonen kan toch gewoon op de grond met een hydrofiel eronder? Evt op de draagzak of iets anders zachts als je dat prettiger vindt.
Verschonen kan overal als je een matje meeneemt, je wotdt vanzelf creatief!! Medicijnen: je baby mag enkel neusspray en paracetamol, die heb ik standaard mee.
OK! Ja is allemaal nog beetje nieuw voor me haha! En iets tegen diarree? Of is daar nog niets voor bij baby's?
Er is bijna geen medicatie voor die kleintjes wat je mag geven zonder recept. Als je kindje ziek wordt in Nederland kan je beter hier even naar de huisarts gaan.
Ik had altijd een buggy onderstel mee met de maxi cosi erop en die kon ik bij de gate afgeven en bijhet uitstappen gelijk weer ophalen. Ik gaf altijd bv tijdens het vliegen. Ik deed altijd een blouse met knopjes aan dat is makkelijk voeden. Ik zou ook een klein kussentje in je tas stoppen mijn zoon viel altijd in slaap tijdens de vlucht op mijn arm en dan ligt dat lekkerder als je een kussentje onder je arm kan doen. En als je bij het raam zit kun je het makkelijkste voeden. In het midden zit je altijd tegen andere mensen aan. En vooral je eigen niet te druk maken hier met 8 weken en 11 mnd gegaan en echt het viel reuze mee. Maak me nu meer zorgen nu hij bijna 3 is