Ik heb vorige maand 7 dagen Provera gebruikt, toen heb ik een normale menstruatie gehad. Op dag 3 voor uitgangsecho geweest, en onze IVM behandeling kan niet doorgaan door 2 cystes. Ze zitten gezellig samen op 1 eierstok aan de linkse kant. Het verdriet van na 4 maanden NOG niet t kunnen beginnen zijn we nu voorbij, maar nu komt t........... Gisteren cd 14 of 15, en ik had ineens een beginnende menstruatie????!!!!! Echte donkerrode-bruinachtige cola kleurige vegen, met draadjes. Dit kan toch geen ongi zijn? Mijn eigen natuurlijke cyclus is NOOIT 28, altijd 35 of langer. Dus mezelf gelukkig maken met ideen zoals "misschien is t een innesteling" ga ik ook niet aan beginnen. Maar wie herkent dit, of heeft een idee wat dit kan zijn? Ik vind t echt heel erg raar.......
Meis ik durf het niet met zekerheid te zeggen ! Maar ik heb ook wel eens heel vies bruin voor nod en dan duurt het maar even komt ongi er aan aan. sorry kan er niks anders van maken knuf
Hee Marnat, dank je schattie voor je reactie! Maar cd 14,en dan al ongi??? Ik weet niet..... Duurt minimaal nog 2a3 weken voor ik ongi ben.... Misschien iemand ervaring met 2 cystes, en daarna nog vreemd bloedverlies? Kan het misschien daar door komen? Vind t echt zo vreemd, kan er met mn verstand niet bij.......
Tja dat is idd vreemd ! snap ik ook niet eerlijk gezegt. Mis ziekenhuis morgen eens bellen vragen wat het kan zijn en of je je zorgen moet maken. Anders weet ik het ook niet schattie!!
Ja dat doe ik sowieso, maar dacht dat er hier wat meer experts rondhingen....... Laat nog wel weten als ik gebeld heb. Knuff..
Een cyste kan je hormonen in de war schoppen. Ten gevolge van verstoorde hormoonwaardes kun je bruinverlies krijgen of tussentijds bloedverlies. Ik denk dat het hierdoor kan komen.
Hoi Brabbel! Heb je op de echo de kleur van de cyste gezien? Je hebt 2 soorten: water cyste, gevuld met vocht/ slijm en die is zwart op de echo en een bloedcyste, die is grijsgespikkeld. Misschien een bloedcyste die gesprongen is???? Ik ben geen dokter, dus misschien slaat het nergens op....
Hee dames, heel erg bedankt voor de reacties. Het bruine is nu overgegaan naar een klein beetje licht rood, dus het lijkt wel een echte ongi nu. Ik zal morgen bellen, en dan laat ik wel wat weten. Knuffels!!
Hee dames. Allemaal nog een keer bedankt voor de reacties. Net gebeld naar ziekenhuis. De asssistente had overlegd met mijn eigen IVM-arts, en ik hoef me niet druk te maken. Hat kan zijn dat de cystes een cyclus in de war schoppen, en dat de cystes nu gesprongen zijn. Of dat ze gewoon oud bloed eruit aan het werken zijn. Dus als ik nu geen helderrood bloedverlies krijg hoef ik niks te ondernemen. Maar als het helderrood word, kan het toch echt een nieuwe cyclus zijn, en dan moet ik komen voor een uitgangsecho. En dan starten we overnieuw met IVM. Maar dat zal wel niet zijn volgens de arts. Dus ik ben aan de ene kant wel blij dat er niks"engs" of "raars" aan de hand is. Maar aan de andere kant ben ik wel bang dat die cyste nu echt alles in de war stuurt, en we volgende maand WEER een teleurstelling krijgen. Onzekerheid,twijfel, verdriet, opluchting,blijdschap, rust, het wisselt elkaar in razend tempo af in de MMM. We wachten maar af wat er nog uit komt,meer zit er niet op ben ik bang. Knuffels!
Brabbel@ Fijn dat je wat geruster bent , ik duim dat het geen helder rood word. En jij volgende ronde kan gaan doen!! ik begrijp de onzekerheid maar kom op we gaan voor het positieve met zijn tweeen! op roze samen! Moet je mij nou horen onzekere dame in spe !!
Okee beloofd! Staat nu zwart op wit dat wij SAMEN op roze gaan. Lieverd, ik gun t jullie ZO enorm. Ik vind t voor jou echt enorm spannend, dat wil je niet weten. Mag ik zeggen dat ik aan jou echt heel erg veel steun heb? Andere forum dinnetjes ook hoor, maar jij en nog 1 ander heb ik stiekem een speciaal gevoel bij. Dikke knuffel!!!!!
Brabbel@ Tuurlijk lieverd mag je dat zeggen , soms voel je dat heel sterk!! en ik weet dat jij en die ene die jij bedoelt het mij heel erg gunnen!! Maar ik gun het jullie en al mijn dinnetjes ook!! Dat weet je en ik denk duim bid voor ons .
Cystes kunnen inderdaad alles in de war schoppen. Dus het kan zijn dat je geen eisprong krijgt of na een eisprong niet ongesteld wordt. Tussentijds bloedverlies hoort er ook bij. Maar meestal is het wel zo dat cystes uit zichzelf weer verdwijnen, meestal na een menstruatie. Dus ik zou me niet al teveel zorgen maken over de volgende ronde, dat komt vast goed. Succes met alles!
Jippie, ook jij bedankt voor de uitleg. Het was ff allemaal zo vreemd in mijn ogen. Vooral omdat ik de ongi heb opgewekt met Provera, en toen dus ALSNOG 2 cystes had. En dan ineens oud bloedverlies en ongi krampen. Ik heb t wel eens vaker gezegd, en t is echt zons lichaam houd ons elke maand weeer opnieuw flink voor de gek. Nieuwe kwaaltjes, nieuwe krampjes, en ga zo maar door. Zo te zien heb jij ook al het nodige meegemaakt in de MMM. Wat fijn dat je doorzettingsvermogen beloond is met een mooie meid. Knuff!