Hoeveel komt een baby gemiddeld aan in ongeveer 4 weken tijd?? Dus wat was het gewicht van jullie baby met de geboorte en na 4 weken?
Irem was met de geboorte 3440 gram, en na een maand 4700 gram. 1,3 kilo aangekomen dus. Dit was redelijk veel maar is hierna weer helemaal bijgetrokken en nu zit ze aan de onderkant van alle curves . Het zegt dus niet zoveel, is mijn ervaring, zeker met borstvoeding groeien baby's de eerste maand veel.
Zoonlief gewicht 3010 met een maand 4000 gram of nog iets weet dat niet meer helemaal bijna een kilo dus waar van drie weken borst daarna fles. Nu een gezonde knul van 35 kilo. Dochterlief 3002 gram en 3800 nog wat. Met een maand, Twee weken borstvoeding via de fles, Daarna flesvoeding. De laatste keer bij het cb was ze 8kilo en nu weet ik het niet vermoed zelf z.n 8500 gram ze is met zeven maanden gaan kruipen dus heel veel is ze niet meer bij gekomen na dien. Volgende maand cb dan zullen we het zien. Ze is in elk geval een gezonde meid dat redelijke goed eet. Niet meer zo veel als eerst maar voldoende. Maar van waar je vraag? Maak je je zorgen?
mijn zoontje woog bij de geboorte 4390... en nu 5 weken later!!... kom namelijk net bij het consultatiebureau vandaan woog hij 5210!! hij is ook heel erg in lengte gegroeid dus hier behoorlijk wat!!
Mijn kleine vent groeit als kool! Geboorte: 2870 en 50 cm 5 weken: 5055 en 57 cm Erg veel aangekomen dus als ik het vergelijk met de andere antwoorden hier
Hier bij de geboorte 3640 gram en na 4 weken zo'n 4500 gram (weet het niet precies, groeiboekje heb ik hier niet)
Hier bij de geboorte 2720 gram, na 4 weken 2975 gram, dus juist erg weinig aangekomen. Maar goed, de eerste was wel zo'n flinke groeierd; bij de geboorte 3180, na 5 weken 4800 gram.
hier ook maar 410gram, met bv. Daarna wel een kilo per maand. Ze was licht en ook nog eens veel afgevallen.
Met de geboorte woog babyboy 3190 gram, afgevallen naar precies 3000 gram. Met 4 weken woog hij 3580 gram. Zoonlief groeit niet erg hard qua gewicht.
geboren met 2940 gram en 4 weken 4100 gram (1 week later weer 300 gram erbij) is maar 1 dag onder geboorte gewicht geweest
* Geboren met 4050 gr * Afgevallen tot 3780 gr * Binnen 1 mnd aangekomen tot 4710gr * 930 gr aangekomen dus.
Ik had de CB checkup wel wat eerder, maar geboortegewicht was 3635gr en eergisteren, met 3w3d, was ze 4125gr
Onze knul is geboren als een stevige beer met 4310 gr en na 4 weken was hij 4925 gr. Sindsdien groeit hij per maand zo'n 600-800 gram. Ik had verwacht dat hij een hele stevige baby zou worden omdat ik dat zelf ook was, maar valt tot nog toe alles mee. Gelukkig maar want ik heb de rest van mijn leven last gehad van al dat babyvet
de oudste indertijd: 615 gram in de 1e maand 700 gram in de 2e maand de jongste nu: 520 gram in de 1e maand 495 gram in de 2e maand (op een week na) -ze was toen precies 8 weken. Vanaf de geboorte dus 1 kilo aangekomen in 8 weken de jongste. Ik vind het zelf niet zo veel.. terwijl ze toch een behoorlijk geboortegewicht had. Maar cb geeft aan dat het prima gaat