Hoi meiden Mijn dochter krijgt een dikke fles met jhbm er in vanwegen verborgen reflux. Nu wil ik graag een papfles voor het slapen gaan proberen. Nu las ik alleen dat rijstebloem in de maag weer dun word. Iemand ervaring daarmee? Daarnaast vraag ik me af welke verhouding ik moet gebruiken. Mijn dochter drinkt 120+4 per fles, zou 1 schepje rijstebloem dan goed zijn in de fles. En wat voor speen raden jullie aan? Wij gebruiken de breede dr brown fles. Zou je evt ook eem combinatie van jhbm en rijstebloem kunnen doen als ze meer gaat spugen door de rijstebloem?
Ik zou gewoon echt pap doen? Rijstebloem is niet zo gezond voor kinderen. Vanwege arseen , dus wordt afgeraden dagelijks rijst dingen te geven. Maar je hebt gewoon havermout vlokken etc. Kan je ook dikker maken en gewoon met een lepel geven ivm de reflux.
Rijstebloem wordt inderdaad dun in de maag. Dit zal dus niet helpen bij het spugen. Hier gebruiken we gewoon nog steeds jbpm met 9 maanden. Geen rijstebloem. Een papfles voor het slapen is eigenlijk ook niet echt nodig.
Ik zou die papfles gewoon niet geven. Rijstebloem is bijvoeding maar heeft amper voedingswaarde. Gewoon een nutteloze toevoeging dus, en je baby gaat er niet van doorslapen ofzo. Een zware maaltijd op de maag voor het slapen gaan is voor niemand fijn. Je baby is nog geen vier maanden toch? Dan is het sowieso te vroeg voor bijvoeding. Ik zou heel even wachten en binnenkort echte pap (brinta) geven (fles of bordje met lepel) als ontbijt of lunch. Hier staat fijne uitleg: https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-baby/wat-voor-pap-kan-ik-geven-aan-mijn-baby-.aspx
Waarom wil je rijstebloem toevoegen? Als jbpm niet afdoende werkt heeft het geen zin om rijstebloem toe te voegen. Wat betreft de speen een grotere fase pakken en als je toch rijstebloem wil geven staat achterop de verpakking vaak hoeveel eetlepels je moet toevoegen per aantal ml. Ik denk dat het combineren van beide verder geen kwaad kan. Het is allebei meel.
Maar waarom wil je eigenlijk rijstebloem geven? Als je baby nog geen 4 maanden is, dan is het sowieso geen goed idee.
Rijstebloem kan ook flink zwaar zijn voor de darmpjes. Ik zou het niet geven, het voegt niks toe en geeft juist kans op bv krampjes en verstopping.