Tja, de halve wereld is onderhand al naar Ibiza geweest, dus ik kan mijn nieuwsgierigheid niet meer onderdrukken. Ik wil ook! Wie is hier geweest met kleine kindjes: lees peuter/dreumes-leeftijd. Is het een aanrader? Of heb je een andere zonnig eiland op max. 2 a 3 uur vliegen waar we geweest móeten zijn met kleine kindjes. Tot nu toe zijn we van de autovakanties, omdat vliegen met kleine kindjes me zo'n gedoe lijkt. Sjouwen met koffers, kinderen, buggy's. Ik krijg er geen relaxte visioenen bij. Oja, waar we van houden: privacy, ruimte, luxe, zwembadje, mooie natuur, comfort. We gaan niet hutjemutje aan een propvolle boulevard bivakeren zeg maar.
Kijk op eliza was here of karins choice. Prachtige huisjes, in mooie gebieden. (Zeker in griekenland prachtige villa's te vinden met prive zwembad. Vaak een beetje afgelegen zeker niet hutje mutje.) Het sjouwen met koffers heb ik nooit als heel erg ervaren. Daarbij neem je veel minder mee, dan wanneer je met de auto gaat.
Ik vind Mallorca een stuk kindvriendelijker. Vooral Noord Mallorca heeft een prachtige natuur en idilische strandjes waar je bijna alleen kan liggen. Zuid Mallorca zou ik vermijden ivm het overdreven uitgaanspubliek en jongeren toerisme. Ibiza is ook echt prachtig maar overal erg druk vond ik. Bovendien heb je er maar een paar kindvriendelijke accommodaties die qua kindvriendelijk niet kunnen tippen aan de accommodaties op Mallorca.
Goed om te weten. Mallorca ben ik toevallig ooit geweest al en ik vond het noorden inderdaad erg mooi. Hoewel ik niet zo geneigd ben 2x naar hetzelfde te gaan kan ik dat nu toch eens overwegen.
Ibiza is prachtig maar zoals boven al genoemd, in de zomer erg druk. Wij willen zeker nog eens terug, maar dan als de kids groter zijn en ze daar op stap kunnen Het is dus erg toeristisch, ik denk dat je qua natuur kunt vergelijken met mallorca en menorca maar daar ben ik nog nooit geweest.
Ja we zouden sowieso buiten het hoogseizoen gaan. Ik denk begin september. Haha dat duurt nog even voor ze mee gaan stappen denk ik?