geen sperma bij samenlevingstest: morgen wéér!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lauwie, 8 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

    lauwie VIP lid

    17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hey meiden,

    vandaag voor de samenlevingstest geweest. vond het geen succes!
    begon al bij de verplichte sex de avond ervoor.
    vanochtend na een uur wachten aan de beurt. (me langzaam realiserende dat ik een belangrijke afspraak op mijn werk ging missen.)
    vervolgens was de kamer zo klein dat er 3 mensen (vriend inclusief) aan mijn voeteneinde naar binnen stonden te kijken.
    nou bleek er ook nog niets te vinden! geen enkele spermacel. dus inwendig onderzoek: wel een follikel van '19', die ook wel al gesprongen zou kunnen zijn. dus toen bloedprikken (ging ook nog eens mis, dus andere arm ook), maar progesteron te laag, dus toch geen eisprong.
    conclusie: morgen wéér!

    en ik heb de hele dag al zelfmedelijden. ook al weet ik dat het ook te vroeg kan zijn en de test discutabel is.
    zie op tegen nog een (of meer) keer verplichte sex, met mijn benen wijd in zo'n stoel, uitleggen op mijn werk waarom ik sacherijnig te laat ben, uitslagen die tegenvallen en het vooruitzicht dat het allemaal nog maar net begonnen is.

    ik weet dat de meeste van jullie al veel meer doorstaan hebben, dus bij deze wil ik ook graag zeggen dat ik bewondering heb voor jullie doorzettingsvermogen en voor wat jullie allemaal ondergaan hebben en dat jullie vaak toch optimistisch blijven! heel stoer meiden! kan ik nog een voorbeeld aan nemen. (ga ik ook doen, als de ergste zelfmedelijden voorbij is ;) )

    liefs, lauwie
     
  2. lauwie

    lauwie VIP lid

    17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    o ja, en ook de bevestiging dat ze niet willen dat je de ronde van de hsg zwanger raakt.
    als het toch gebeurt is het niet heel erg, maar liever niet omdat ze niet weten wat het effect van de straling op de ontwikkelende eicel is.
    ben ik ook niet blij mee!
     
  3. prima

    prima Bekend lid

    13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Hoi Lauwie!

    Ik heb twee weken geleden ook de samenlevingstest doorstaan. Vond het erg gênant maar had wel een posi uitslag. Er waren gelukkig spermacellen gevonden in het baarmoederslijmvlies en dat terwijl manlief langzaam bewegend én weinig goedgevormde spermacellen heeft! Ik moet in de volgende cyclus ook de HSG doen en ik zie er zóóóó tegenop. Heb net de pijnstiller opgehaald die je een uur vantevoren in moet nemen. Hoop stiekem dat ik deze maand toch zwanger blijk te zijn want dan'kom ik er lekker onderuit! Zoals jij al schreef heb ik ook bewondering voor al die meiden die al veel langer in de mmm zitten! Ik vind het altijd weer bijzonder hoe iedereen elkaar oppept hier op het forum.
    Ik hoop dat jij ook snel klaarbent met die onderzoeken en dat we ons allebei kunnen verheugen op de dikke buiken parade...
    Gr Prima
     
  4. marit123

    marit123 Actief lid

    2 jan 2007
    330
    0
    0
    Hey Lauwie,

    Wat balen zeg! Kan me helemaal voorstellen dat je sacherijnig bent! Op welke dag moest jij komen? ik mag volgende week op dag 11.
    Kop op meid, je slaat je er wel doorheen! Ik weet hoe het voelt..op zien tegen zoveel dingen die nog komen. Hoop voor je dat het morgen beter is!
    Sterkte hoor!

    Marit
     
  5. mercedes

    mercedes Fanatiek lid

    8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Wij hebben ook een samenlevingstest gehad (inmiddels een paar maanden geleden), deze was ook meer negatief dan positief, er waren weinig tot geen spermacellen te zien, maar omdat ik geen tijd had voor een volgende afspraak (ivm werk), hebben we het erbij gelaten en de maand erna was ik zwanger, helaas geeindigd in een miskraam. Dus een negatieve samenlevingstest hoeft niet zo zeer elke maand negatief te zijn,het kan spontaan toch raak zijn.
     
  6. marielle78

    15 mei 2007
    21
    0
    0
    logopediste
    Hallo,

    Ook wij kregen een samenlevingstest, bij zaadonderzoek bleek dat het zaad van mijn man heel goed was maar bij de samenlevingstest vond de gyn geen enkele zaadcel dus, teleurgesteld naar huis, over 2 weken weer terug, alsof het leuk is om elke keer zo'n inwendige echo te krijgen.

    kan het me dus goed voor stellen
    groetjes
     
  7. lauwie

    lauwie VIP lid

    17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hey meiden,

    thanx voor jullie opbeurende woorden.
    ondanks dat de uitslag vandaag net zo slecht was als gister voel ik me er al beter onder.
    (ik had bij voorbaat al de ochtend afspraak op mijn werk afgezegd, vriendlief gevraagd om naast me te komen staan en me ingesteld op weer een slechte uitslag)
    waar ik nu nog van baal, is dat ze dan niet zegt wat het betekent voor het vervolg. betekent dit automatisch iui? of zegt de test zo weinig dat ze willen dat je het zelf nog een tijdje probeert?
    nou ja, dat vraag ik dan wel weer bij de gyn.

    jullie ook veel succes met alle onderzoeken en natuurlijk met zwanger worden!
    liefs, lauwie
     
  8. sjolie

    sjolie Actief lid

    11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hoi lauwie

    Ik heb vorige maand een negatieve uitslag gehad bij de samenlevingstest, wel zaadcellen maar geen levenden.
    Vrijdag krijg ik te horen of ik nu doorga voor IUI.
    Hiervoor konden ze steeds niets vinden alles leek prima in orde.
    Heel veel succes.

    groetjes sjolie
     
  9. Hster

    Hster Actief lid

    14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Lauwie,

    Ook hier veel herkenning. Twee weken geleden samenlevingstest gehad: wel zaadcellen maar niet levend. Volgens de gyn, net te laat (hoewel ze dat bij mij niet met de bloed test hebben gecontroleerd :-k )

    Dus ook wij mogen volgende ronde weer langs komen. Ik was er echt goed ziek van, al dat gedoe dus voor niets. Baalde vooral omdat we door de drukte in het ziekenhuis niet op het juiste moment langs konden komen en maar 1 keer in deze cyclus.
    Ik heb met mijn vriend afgesproken dat we het nog een keer proberen met de samenlevingstest. Zoals jij al zei: de uitkomst is discutabel. Ga het dus niet nog tig rondes proberen... (zei ze stoer... is altijd lastiger als je daar op het spreekuur zit)
     
  10. prima

    prima Bekend lid

    13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Dit vind ik ook zo vervelend. Ik weet dat ze toch eerst het totale pakket met uitslagen moeten hebben om een goede uitspraak hierover te kunnen doen maar je weet nu helemaal niet waar je rekening mee moet houden. Verstandelijk snap ik het dus wel maar gevoelsmatig...... :( Aan de ene kant hoop ik ook dat de uitslagen allemaal goed zijn en dat we het via de natuurlijke weg ;) moeten blijven proberen maar aan de andere kant heb ik me er al op voorbereid dat we via de medische weg zwanger gaan worden. Dan zou het weer zo'n domper zijn als je naar huis gestuurd wordt. Toch is dat verschrikkelijk om te denken want wie wil er nou graag behandeld worden en in de mmm zitten?
     
  11. lauwie

    lauwie VIP lid

    17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hoi prima, ik begrijp ook dat ze zonder alle uitslagen nog geen uitspraken kan doen. maar ze kan toch wel iets zeggen over dat het kan zijn dat iui nodig is en waar dat dan vanaf hangt (van welke andere uitslag).
    ik begrijp ook dat als de hsg niet goed is, iui geen optie is dus dat ze dat niet toe kunnen zeggen.
    maar iets meer achtergrond zodat je wat minder onzeker bent over wat je te wachten zou kunnen staan en dat je je vast voor kunt bereiden op dat het medische circuit nodig zal zijn of op dat je nog geen hulp hoeft te verwachten (terwijl je je wel zorgen maakt met een negatieve test!). voor allebei heb ik wat tijd nodig om het te kunnen accepteren.
    dus volgens mij snappen we elkaar precies!

    en hster, ik baalde van 2x voor de samenlevingstest naar het ziekenhuis, maar besef me nu ook dat ik blij mag zijn dat we nog een keer konden komen! een maand langer onzekerheid is ook niet fijn! (niet dat mijn onzekerheid weg is nu, maar het had gekund met een positieve test). sterkte dus met nog een ronde wachten! en ik werd naar huis gestuurd met 'maak je niet teveel zorgen', dus ik zou er zoals je al zegt ook niet nog meer maanden (dan volgende maand op wachten). alhoewel, ook weer een maand meer kans om onder de hsg uit te komen ;)

    sjolie, heel veel succes vrijdag! laat je het nog even weten? wat wil je graag? iui of nog zelf proberen? ik hoop dat het wordt wat je wil!

    liefs, lauwie
     
  12. Hster

    Hster Actief lid

    14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Tja, daar heb je ook weer gelijk in. Zie behoorlijk op tegen de HSG na alle pijnlijke verhalen.

    Maar om u nog langer te gaan wachten (hoewel, heb net als jou een korte cyclus, dus wachten duurt gelukkig niet heel lang). Net als julie wil ik gewoon duidelijkheid over de vervolgstappen. wel IUI, geen IUI, en daarvoor moeten ze toch alle testen gedaan hebben (ook de HSG). Dus wat dat betreft alles liever eerder dan later.
    Ik had ook al bij de gyn gepolst of de samenlevingstest en HSG niet nu in 1 ronde konden. Helaas, met de drukte in het ziekenhuis gaat dat never nooit lukken.
    Als het slecht is over 4 dagen ongi, dus dan kunnen de afspraken weer gepland worden...

    Heel veel succes bij de volgende test!
     

Deel Deze Pagina