Mijn zoontje is 2 jaar en 9 maanden. Ik ben nu aan het proberen hem zindelijk te maken. Eerst vond hij het eng om op het potje of op de wc te zitten. Nu heb ik hem ertoe verleid om op het potje te gaan zitten omdat hij dan een aflevering van zijn favoriete tv programma mag kijken. Hij heeft drie keer op het potje geplaatst waarbij hij er twee keer zelf om gevraagd heeft maar dat is al even geleden. De eerste twee keer moest hij huilen en wilde van het potje af op het moment dat de plas daadwerkelijk kwam. Nu lijkt het erop dat hij zijn plas en poep net zo lang ophoudt tot hij zijn luier weer aan heeft. Ik zet niet meer elke keer de tv voor hem aan zodat hij niet denkt dat het een soort tv-stoel is ofzo. Heeft iemand nog tips hoe we vanaf dit punt verder mogen komen? Als hij op het pitje een plasje heeft achtergelaten wordt hij overigens beloond met dat hij stickers mag plakken.
Ik zou hem gewoon in zn luier laten plassen en poepen en het potje nog even mee wachten. Straks blijft hij het eng vinden en wil hij helemaal niet meer. Hij is nog geeneens drie jaar. Hij leert het echt wel op tijd. Misschien eens een keer wat verhaaltjes lezen en wat kinderprogramma's laten zien maar er niet meer echt zo'n ding van maken.
Ik zou hem gewoon lekker in zijn blote billen laten rondlopen en de deur openlaten als ik zelf op de WC zit, zodat hij ziet waar een WC voor is. En een mooie brilverkleiner voor hem op de WC hebben, zodat hij net als mama en papa als groot kind op een echte WC mag.
Niet teveel achteraan zitten, ofwel luier terug aan en later proberen, ofwel doorzetten, onderbroek aan, en zonder te pushen kijken wanneer hij zelf aan gaat geven dat hij moet plassen.