Wij hebben een Dacia Logan MCV -niet zo mooi - maar de ruimte compenseert dat vinden wij . M'n man moest wel even overtuigd worden hihi, maar het is heerlijk. Hoewel we ook gemakkelijk ons kleine autootje pakken (Suzuki alto) omdat die gewoon een stuk zuiniger is. Dacia is trouwens onderdeel van Renault.
Zou nog maar eens nadenken over de Megane Estate. Heb er een van april 2012 (lease) maar heb daar echt in die 1,5 jaar tijd niets dan ellende mee. T een na t ander aan electronicastoringen. Hij rijdt heerlijk hoor, maar zelfs met geld toe zou ik m nog niet prive willen rijden. Hou er niet van elke maand bij de garage te staan. Overigens passen er geen drie stoeltjes naast elkaar in hoor. Heb het geprobeerd en ze stonden gewoon niet recht. Deuren gingen dicht maar veilig is het niet. Had er 2 Romer King Plus en 1 Maxicosi Pebble in geprobeerd.
Ik heb voor een grote autoverhuurder gewerkt en 1x raden welke auto´s de meeste elektronische storingen hadden . Best vervelend als je auto dan om de haverklap naar de garage zou moeten. Over het algemeen hadden de Duitse auto´s toch de minste problemen. Je kunt natuurlijk altijd een maandagochtend exemplaar treffen.
De meeste problemen zijn op dit moment toch te vinden binnen de VAG -groep, dus vw, skoda, audi, seat. Renault rijdt er nu al 10 jaar in eerst twingo en nu al 3 clio's. Laatste is nu ruim 1 jaar oud is een clio estate en echt nog nooit problemen gehad. Mijn oom werkt in de auto-industrie en ik mocht van hem absoluut niets van heb binnen de VAG-groep kopen zoveel problemen etc. Renault, Honda rade hij mij aan, mijn man heeft nu net sinds 3 maanden zijn Honda Jazz ingeruild tegen een Fiat Panda en is ook super te vrede. Megane Estate ken veel mensen die er een hebben, geen problemen. Renault heeft rampen jaren gekend tussen 2002 en 2004 maar daarna veel beter. Ford hoor ik toch ook veel negatief over, vooral snel roesten. Voordeel van mijn clio estate: ruim (kind, hond, kinderwagen en ons 2 en dan nog 2 volwassen gaat, licht (zuinig in de wegenbelasting), zuinig (rijd nu niet bepaald netjes en haal toch met gemak 1 op 16, benzine met 100pk) Succes