Zwanger ondanks koperspiraal flexi t?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door mmmrolmops, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Ik had gisteren ongesteld moeten worden, en heb al anderhalve week last van misselijkheid en warmte vlagen. Inmiddels heb ik nu ruim 2 jaar een koperspiraal, flexi t 380. Naar volle tevredenheid, tot nu toe (?)

Al die tijd zit ik al alle scenario's op internet te lezen en ben dus wel op de hoogte dat het zo zou kunnen zijn..

Ik lees echter geen verhalen met een soortgelijk spiraal als ik heb, al heb ik wel een verhaal gelezen van iemand waarvan de gynaecoloog de betreffende de spiraal niet wou zetten doordat er te vaak mensen zwanger werden. Maar ja koper is koper zou je denken.

Wie heeft er een flexi t en heeft een soortgelijke ervaring (gehad)?

En ja ik weet t, testen is weten

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Sorry geen ervaring. Maar kun je de touwtjes voelen? Zit ie er nog wel? Een vriendin van mij trok m er een keer met een tampon mee uit.

En inderdaad ff testen;)

3. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Nou als ie er nog in zit is de kans heel klein hoor. Ik heb 1.5 jaar deze koperspiraal gehad en zodra hij eruit ging was ik zwanger, ben erg vruchtbaar dus blijkbaar maar tijdens het gebruik ben ik niet zwanger geraakt.

4. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Geen idee of hij er nog zit. Nooit gevoeld of dat dat voelbaar was, kan me er weinig bij voorstellen ook. Ik weet dat je de touwtjes zou moeten voelen? Maar ik koop iig wel een test. Heb ook gelezen dat 5 van de 100 vrouwen hem verliest per jaar. Dat zijn geen geruststellende cijfers.

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    doet dat dan niet gruwelijk zeer :(:$
    twijfel soms ook of een spiraal iets voor me is, maar als ik dan daaraan denk dat het ding er ook weer uitmoet brrr :)
    @ts tja alles is mogelijk, idd testen is weten. al is de kans wel erg klein, maar zeker niet onmogelijk hebben een aantal hier bewezen op t forum

6. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Hoop dat ie me niet verlaten heeft dan :$
    Of dat ik van de stress later ongesteld word

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Nee het deed blijkbaar geen zeer. Ze had wel veel krampen dus ik denk dat haar baarmoeder het er al flink had uitgewerkt.
    Toen ik de eerste keer mijn spiraal liet zetten bleek na een maand op de echo dat ie in het geboortekanaal zat :$
    Ook niks van gemerkt..

8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Van de stress later ongesteld worden kan ook hoor!

9. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Pff nou ik ga vandaag of morgen een test doen.

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik had een multiload (koper)spiraal en was echt zwanger. Overtijd, duidelijke positieve test (en ook in bloed) en een zooi kwaaltjes. Helaas miskraam geworden, zoals meestal als de spiraal er nog in zit. De gyn heeft hem op echokamer uitgetrokken en omdat er geen vruchtzak in baarmoeder zat heb ik nog vervolgafspraken gehad om zeker te zijn dat geen BBZ was... Ben ongeveer 4 keer bij gyn geweest toen.

Een testje kan wat dat betreft geen kwaad... ;) Kans is klein, ja, maar zeker niet onmogelijk...

11. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Hier een kennis die komende maand is uitgerekend.
    Die had ook een koperspiraal, zat nog op zn plek maar toch zwanger.

12. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Heeft je ha of gyn je niet verteld dat 5 op de 100 vrouwen zwanger raken met een koperspiraal?
    Ik heb er ook 1 een multiload maar dit is bewuste keuze van ons beide geweest en deze cijfers wisten we van de ha.

13. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

17 mrt 2012
    195
    26
    18
    #13 mmmrolmops, 18 feb 2015
    Laatst bewerkt: 18 feb 2015
    @Kache Wanneer heb je de vrucht verloren? Al voordat je naar de gynaecoloog ging?

14. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

17 mrt 2012
    195
    26
    18
    5 op de honderd lijkt me erg veel. Het is voor mij niet het eind van de wereld als ik zwanger ben.En ook bij mij is de koperspiraal een bewuste keus geweest. Maar ik heb niet een koperspiraal genomen omdat ik er vanuit ga dat ie niet werkt. Maar ik weet dat je toch zwanger kan raken, maar dat is bij alle anticonceptie middelen.

15. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Waarschijnlijk is het bij innestelen (door spiraal) al misgegaan, denk niet dat er ooit een echt vruchtje geweest is. Het echobeeld kwam overeen met zwangerschap van circa 4-4,5 wkn, alleen verdikt slijmvlies, maar toen was mijn laatste menstruatie al zeker 6 wkn geleden. Ik had nog geen bloed verloren (een soort 'mini'- missed abortion of zo?) en voelde me op en top zwanger (misselijk, doodop, opgeblazen buik, slapeloosheid etc).

Ik had ook lang gewacht overigens voor ik een zwangerschapstest deed, omdat ik (naief) de hele tijd dacht dat zwanger niet kon met spiraal. Ik dacht oke, cyclus wat van slag, heftige PMS deze maand ;)... Pas toen menstruatie een week later nog steeds niet gekomen was en me steeds meer zwanger voelde, toch een test gedaan om het uit te sluiten. Viel van me stoel af toen daar 2 duidelijke strepen stonden :$. Was echt in paniek.

Nou ja, meteen huisarts gebeld en 2 dagen daarna via huisarts inwendige echo in ziekenhuis gekregen. Gyn heeft toen meteen de behandeling/controles overgenomen. Moest meteen bloedprikken en wachten op uitslag. Spiraal zat er nog in, maar was verzakt, waardoor hij niet meer optimaal werkt. Gyn heeft hem er dus uitgetrokken toen en omdat HCG niet zo hoog bleek ben ik naar huis gestuurd om af te wachten. Leek het meest op miskraam, maar BBZ was niet uitgesloten.

Twee dagen na echo kreeg ik bruin verlies, 2 dagen daarna opeens zeer heftige buikpijn en rood verlies. Voelde als een soort continue wee, heb uren opgekruld in bed gelegen en gehuild. Dat was voor mij onmiskenbaar het moment van de miskraam.

Gyn wilde even zeker weten, gezien heftigheid van pijn, of het geen BBZ was. Dus controle, maar HCG bleek verder gedaald te zijn.

Nou ja, daarna op controle geweest om HCG te vervolgen en echo te maken of het schoon was. Was zo. Ruim een week na miskraam was HCG 0. En hadden we gesprek over anticonceptie. Mocht van gyn gewoon weer een koperspiraal, dit was gewoon echt pech geweest, maar ik durfde het niet meer aan. Bovendien was onze 3e kinderwens ernstig aangewakkerd dus wij zijn met condooms verder gegaan.

16. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Heb inmiddels een test gedaan. Negatief, maar nog niet ongesteld.

17. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    En hoe gaat het nu? Al ongesteld geworden?

Deel Deze Pagina