ik ben sinds een maand gestopt met de nuvaring, nu heb ik sindsdien heel erg last van afscheiding.. soms zo erg dat ik het er gewoon uit voel lopen en ook zoo machtig last van haaruitval is dit normaal??
Hoi KayaLola, Toen wij vorig jaar in het voorjaar besloten om te proberen zwanger te worden, ben ik ook gestopt met de Nuvaring na ruim 3 jaar gebruik. Ook ik kreeg na het stoppen duidelijk meer afscheiding. De Nuvaring maakte me inderdaad vrij 'droog', wat ik juist vaak vervelend vond bij het vrijen. Toen ik gestopt was met de Nuvaring ging het vrijen dus ook beter! Haaruitval kreeg ik niet (dat heb ik nu pas, een paar maanden na mijn bevalling!) Maar het kan per persoon verschillen. Stoppen met anticonceptie zorgt nou eenmaal voor een verandering in je hormoonhuishouding en dat uit zich bij iedere vrouw anders. Haaruitval kan daar dus bij horen. Als je het mij vraagt zou ik zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken en dat je klachten inderdaad normaal zijn. Hou het wel in de gaten en ga voor de zekerheid naar je huisarts als de afscheiding echt enorm erg wordt, en ook als de afscheiding raar ruikt of een gekke kleur heeft. Succes!
wat fijn dat er toch een iemand reageert van de 75 die er gekeken hebben.. nou het heeft gewoon een normale kleur.. het haaruitval is gelukkig al een stuk minder geworden... trok soms hele plukken eruit onder de douche,. moet je ook een soort van ont'ringen' van de nuvaring?
Ik kan me niet meer zo herinneren dat ik hier last van had al was ik er ook niet echt mee bezig toen. Maar opgevallen is het me niet. Ik had wel dat ik pas na een jaar pas weer ongi werd. . Troep is het
Ik ben nu inmiddels5 mndn gestopt met de nuvaring. Gelukkig werd ik wel meteen ongesteld. Wel lange cyclussen, maar ja dat is per vrouw verschillend natuurlijk. Ik Heb nu wel minder afscheiding en geen last gehad van 'ontpillen'. Sinds deze Maand ben ik begonnen met ovulatietesten, kijken of dat goed lukt. Afgelopen maand goed geklust, maar niet gelukt helaas . Iedereen veel succes!!
ik ben 5 dagen later dan normaal ongesteld geworden maar hoefde er niet maanden op te wachten.. had dus ook idd een erg lange cyclus voor mijn doen
Ik kon bij het gebruik van de Nuvaring de klok erop gelijk zetten, altijd dezelfde dag ongesteld en maar 3 dagen. Nu zit ik ruim boven de 30 dgn telkens en gelukkig nog steeds maar 3 dgn ongesteld en weinig bloedverlies.
Zelf heb ik niet hoeven 'ontringen' na het stoppen met de Nuvaring, ik was al snel weer gewoon ongesteld. Ik merkte wel dat mijn menstruaties iets langer gingen duren nadat ik was gestopt.
voor ik aan de pil begon was mijn cyclus altijd 30 dagen (13e tot 16e) daarna 5 jaar pil, en toen van mijn 21/22e tot 29e de nuvaring gebruikt. Zodra ik stopte had ik gelijk weer een 30 dagen cyclus. Helaas kwam ook de menstruatiepijn die ik voor de pil en ring had gelijk terug. Hier geen 'ontringen' dus. Ook geen extra haaruitval of extra afscheiding. (het is mij althans niet opgevallen) Ik heb wel het idee dat ik meer zin in sex heb gekregen sinds ik gestopt ben. Ik was gelijk 2 maand nadat ik gestopt was zwanger, terwijl we dat nog niet bepaald aan het proberen waren. Dus ook qua vruchtbaarheid geen problemen na de ring. (helaas wel 2 miskramen en nu binnen een halfjaar voor de 3e keer zwanger)
Is die afscheiding neit gewoon vruchtbaar slijm? Dat kan behoorlijk lopen. Ik was ook sinds het stoppen met de ring elke maand "nat". Nu weet ik dat dat achteraf steeds rond de eisprong was. Ik viel trouwens niet uit, maar mijn haar werd megavet.
Mijn cyclus kwam meteen weer op gang na het stoppen met de nuvaring. Had inderdaad ook veel meer afscheiding, maar geen haaruitval. Wel kreeg ik na een maand of 3 ineens veel pukkels en een vette huid/vet haar. Ik vermoed ook dat ik toen pas echt weer op een normaal hormoonniveau kwam . Ik ben in ronde 5 zwanger geweest (vmk) en de ronde erna direct weer zwanger zie banner. Het viel mij toen wel op dat er zo ontzettend weinig informatie op internet te vinden is over ontringen enzo!
Ik ben begin augustus ook gestopt met de Nuvaring (heb ik maar een jaartje gebruikt, daarvoor jaren de pil) en ik werd 12 augustus ongesteld en daarna niet meer.. wel al een paar keer het gevoel gehad dat ik ongesteld ging worden; ook een keer bruine afscheiding gehad, maar het zet niet door! Heb ook al vanaf het begin veel last van afscheiding en ben veel moe. Helaas waren mijn testen negatief, dus ik hoop dat mijn ongesteldheid nu snel een keer gaat komen!!
Ik had juist met de ring meer afscheiding. Begin augustus was ik er weer mee begonnen maar omdat ik zo ontzettend veel bijwerkingen had ineens (daarvoor ongeveer twee jaar gebruikt en maar weinig bijwerkingen) ben ik na een week weer gestopt. Ik werd toen wel gelijk een soort van ongesteld.