Ervaringen sterilisatie vrouw.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kruimelmuis, 29 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kruimelmuis

    Kruimelmuis Bekend lid

    4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Zoals de titel aangeeft zoek ik naar ervaringen.

    Ik lees en hoor allemaal horror verhalen o_O

    Zijn er ook vrouwen die blij zijn met hún sterilisatie?
     
  2. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw
    Ik lees mee. We moeten kiezen tussen spiraal, sterilisatie vrouw of sterilisatie man (die laatste is weinig bespreekbaar hier op de een of andere manier)
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.639
    26.235
    113
    Vrouw
    Idem...
    Ik heb al gedreigd met de baksteen methode is het zo effectief...


    Als ik een keizersnede had gekregen hadden ze het gelijk mogen doen
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  4. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw
    Wat is dat toch met die kerels? Het scheelt zoveel in de kosten (430 euro tegenover 1600 euro - de helft tijdens ks maar werd bij mij niet vergoed) en het herstel is zoooo veel korter!

    Alleen ivm mijn menstruatie neig ik naar een spiraal, maar hij mag ook wel eens een keer actie ondernemen!
     
    Trirani vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.639
    26.235
    113
    Vrouw
    Je hoeft t woord alleen maar te noemen en hij krimpt ineen :rolleyes:

    T is gewoon ff lokale verdoving, 2x zaadtoevoer snip snip en daarna even jodelen met zitten voor 48 uur.
     
    soovi vindt dit leuk.
  6. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw
    Het idee alleen al he... dat ze 'daar' gaan snijden :rolleyes:
    Nou, bij ons is er 'daar' heel wat meer ingrijpend gebeurd hoor :roflmao:
     
  7. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.750
    417
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hi dames. Hier positieve ervaring! Ik ben begin dit jaar gesteriliseerd en heb beide eileiders laten verwijderen. Is me enorm meegevallen. Had wel wat napijn, maar vooral m'n buikspieren. Alsof ik te veel sit-ups is de sportschool had gedaan ;) Dus gaan liggen of overeind komen moest m'n man bij helpen :p Maar zou het zo weer doen.
     
  8. Sheltie

    Sheltie Lid

    17 apr 2023
    41
    45
    18
    Vrouw
    Mijn man stond ook niet om een ingreep te springen (de vasectomie zelf), maar vond het idee dat ik weer iets moest doen nog veel vervelender. Dus hij vond het zelf ook zijn buurt en inderdaad het stelt weinig voor, met een kwartier stond hij weer buiten en dan even 24 uur bankrust en paar dagen wat rustiger aan. Hij was binnen no time herstelt. Bij een vrouw is het een grotere ingreep.
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  9. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Een stukje mannelijkheid zit er ook in voor ze. Bang dat kwijt te raken.

    Vooral niet opleggen, maar ze er goed over laten denken. Dan komt dat moment wel.

    En helaas kan dat herstel ook veel moeizamer en heftiger zijn dan jij omschrijft (van dichtbij meegemaakt bij een man die absoluut niet kleinzerig is). Uiteraard is de ingreep bij een vrouw nog heftiger en langer van herstel.
     
    citroenrasp, GroeneBomen en Nummer4 vinden dit leuk.
  10. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.583
    1.931
    113
    Ik denk er ook over na me te laten steriliseren dus ik lees even mee!
     
  11. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.210
    2.427
    113
    Ik ben gesteriliseerd.

    Had een mirena maar die is in mijn buiktholte gaan zwerven , echt mazzel gehad dat ik niet zwanger was geworden.

    Moest er met een kijkoperatie uit gehaald worden en als ze dan toch binnen waren maar meteen sterilisatie.

    Beetje zere buik een paar dagen maar gaf meer last van het gas , schouderpijn.

    Maar vond het meevallen.
     
  12. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.381
    563
    113
    Vrouw
    Ik ben 4 jaar geleden gesteriliseerd en het is me echt mee gevallen.

    Voelde na de operatie vooral mijn buikspieren en het was een week lastig met tillen van de kinderen, die waren toen 1 en 2.

    Qua kosten was ik goedkoper uit want kreeg 1200 euro vergoed en de operatie kostte 1250 euro.
    Daarin heeft wel zin om te kijken welk ziekenhuis t goedkoopste is in je buurt.
     
  13. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.459
    574
    113
    Dit. Alleen dan een paar jaar geleden.
     
  14. Ballyss

    Ballyss Bekend lid

    18 aug 2018
    508
    598
    93
    Vrouw
    ik vind het echt een hele invasieve ingreep, als je man ook gesteriliseerd kan worden. mijn man zat er ook niet om te springen, hij wilde echt niet. maar na twee keizersnedes leek mij dit wel een eerlijke verdeling.
    echt als het een optie is zou ik het bij je man laten doen.
     
  15. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.303
    15.485
    113
    En dat mogelijk andere mannen "daar" moeten kijken en aanzitten (hoorde ik bij Meer dan verwacht, dat dat wel raar was). Euhm, heb je gezien wie er bij de vrouw naar kijken, aan zitten èn in zitten als ze bevallen? :rolleyes:
    Het is een puur professionele aanraking hoor:rolleyes:
     
    Zuul, spruitje80 en Nummer4 vinden dit leuk.
  16. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw

    Ik vond er inderdaad niks sensueels aan dat de (vr) gyn met twee handen tegelijk mijn oudste achter mijn schaambot vandaan moest wroeten. :rolleyes:

    Hier komt binnenkort weer een spiraaltje trouwens.
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  17. Sandy01

    Sandy01 Bekend lid

    5 okt 2009
    713
    293
    63
    Ik ben 16 jaar geleden gesteriliseerd d.m.v. Essure en heb er geen spijt van. Ook geen last van pijn of bijwerkingen gehad.
     
  18. MamaMan0n

    MamaMan0n Bekend lid

    6 dec 2011
    706
    574
    93
    Ik ben 7,5 jaar geleden op mijn 23e gesterriliseerd dmv filshieclips! Je behoudt je eigen cyclus wel en dat vond ik ideaal. Hier helaas spijt gekregen toen ik 2 jaar geleden een nieuwe partner kreeg zonder kinderen en is er opnieuw een kinderwens ontstaan. Het geluk was wel dat we ivf konden doen of de sterilisatie ongedaan laten maken maar we hebben voor het eerste gekozen. Het ongedaan laten maken kost 6000 euro!

    Ik moest voor mijn sterilisatie 1550 betalen. En vond het toen wel waard. Operatie was me toen meegevallen en kon na een paar dagen alles weer doen.
     

Deel Deze Pagina