wat doe jij zoal met je kind?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wanna be a mama, 28 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Zoals de titel al zegt. Wat doe jij overdag zoal met je kind?
    Ik ben thuisblijfmoeder. Peuter gaat 1 dag per week naar agrarische opvang. Dan is er ook zijn zusje die smiddags slaapt en het liefst thuis in eigen bed. Dit maakt uitjes plannen soms wel lastig. Ook ishier niet altijd het budget voor. Hoe komen jullie de dagen door? Misschien kan ik er nog wat inspiratie uit halen ;).

2. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Rondje op haar loopfiets
    Woensdag middag of in het weekend naar de kinderboerderij.
    Spelen op het schoolplein ( na school tijd mag dan)
    Bij iemand op de koffie.
    Samen op de mama fietst een rondje fietsen.

In huis lekker knutselen.
    Kleuren
    kleien.

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik ben twee dagen thuis en natuurlijk het weekend.
    Doordeweeks doen we:
    1x grote boodschappen
    speeltuin
    kleien
    tekenen/verven
    naar de markt (is hier echt een uitje, eten we ook even een loempia haha)
    soms naar een overdekte speeltuin met andere moeder en kind.
    even langs oma koffie drinken
    filmpje kijken thuis (als ze bv niet lekker is)
    wandelen
    fietsen

4. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Knutselen, kleien, tekenen, verven dat soort dingen :) Of een spelletje (knappe koppen, domino, jenga, memory).. Spelletje op de tablet, filmpje kijken. Momenteel is het ook leuk om buiten blaadjes/kastanjes/eikels te verzamelen. Heel af en toe wel eens naar de bioscoop, als ik de auto heb. Cupcakejes bakken en versieren (en opeten)..

5. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hier een jaarabonnement op de dierentuin, dus daar gaan we vaak heen.
    Oudste speelt in de ochtend vaak op zijn kamer terwijl zoon 2 beneden alles overhoop haalt.
    Met de bus naar de stad (er moet altijd wel iets gehaald worden, luiers ofzo)
    Naar de AH op de loopfietsjes
    Speeltuin
    Kleien
    De opvouwbare tent opzetten
    Strijkkralen
    Puzzelen
    Kinderboerderij
    Op visite
    Ganzen brood geven
    Het "bos" achter ons huis in, paddestoelen ed zoeken
    Tv kijken
    Koekjes bakken
    Knutselen
    Zwemmen
    Enz.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Weinig wat geld kost, want dat heb ik er niet voor over ;) vind het in verhouding vaak ontzettend duur.

Hier gaat de jongste 4 dagdelen naar de psz en de oudste naar school dus ze zijn al redelijk onder de pannen. Thuis spelen vinden ze, zeker als ze allebei thuis zijn, geen enkel probleem. Op een zondag bijvoorbeeld gaan we eigenlijk nooit weg maar ze vermaken zich altijd prima.

Qua uitjes/doe dingen;
    naar de bibliotheek
    kaart voor oma maken en opsturen met de post
    koekjes bakken
    mama 'helpen'
    boven spelen (ander speelgoed)
    speelgoed van zolder halen, weer als 'nieuw'
    buiten spelen
    bij een vriendinnetje spelen
    naar oma
    de stad in, altijd gezellig
    naar de speeltuin
    etc

7. tuc

tuc Niet meer actief

Naar intratuin
    Speeltuin
    Buiten rondrennen
    Knutselen
    Kleien
    Koekjes bakken (met de oudste voorlopig)
    Naar binnen speeltuin
    Boekjes lezen
    Met de houten blokken of duplo bouwen
    Op visite
    Naar de bieb
    Kinderboerderij
    Eendjes brood geven
    Naar de super
    Gezelschapsspelletjes
    Samen puzzelen

8. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    gewoon naar de speeltuin hier in de buurt of op de fiets naar een speeltuin een stukje verder.
    Of naar de kinderboerderij
    Naar de bieb,
    gewoon even stukje wandelen kijken wat we onderweg tegenkomen tasje mee voor eventuele " schatten" ( kastanjes e..d )

maar eigenlijk ook regelmatig niets. Gewoon ik aan de poets ofzo en zij spelen

9. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Helpen in het huishouden vinden ze ook prachtig. Of plantjes poten, koken. De oudste mag banaan snijden voor ons allemaal. Haha, praktisch voor mij een leuk voor de kids.

10. fafa

fafa Niet meer actief

:D Loempia's for the win! Da's hier ook vaste prik als we naar de stad gaan.

Eigenlijk alles wat wij doen is al genoemd. Heb alleen nog als aanvulling IKEA: daar kunnen ze ook rustig een hele dag zoet zijn. Ontbijtje voor een euro, smålland, alle kinderkamers langs :). Maar die moet je maar net eentje in de buurt hebben.

11. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Allemaal dingen die hier ook al genoemd zijn, maar ga ook naar muziek op schoot. Kost wel geld natuurlijk, maar hoeft niet heel duur te zijn. Verschilt heel erg per lokatie/organisatie.
    Mn dochter (en ik ook) vindt het super leuk! Echt een uitje om naar uit te kijken :)

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.802
    4.183
    113
    Minder dan ik zou willen omdat de jongste toch vaak mee moet in het ritme van school en tussendoor boodschappen doen.
    Maar 1x per week naar peutergym, vind hij geweldig. Meestal 1x per maand zwemmen, 1x per maand ed, binnenspeeltuin en verder wandelen door het park, kinderboerderij, knutselen, spelen met het speelgoed, muziekmaken

13. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier alle bovengenoemde dingen..

maar ook zwemmen,naar het bos,naar de bakker, het park.
    Ook het tuincentrum vind hij geweldig.
    verder hema of la place ontbijtje,gezellig en kost niet veel.

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Verven
    Knutselen met die gekleurde mais
    Kleien
    Tekenen
    Duplo

Niet altijd alles samen maar de tijd dat kleine zus slaapt probeer ik wel samen iets te doen

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bij droog weer altijd lopend naar de stad. Oudste redt het nu om op de loopfiets mee te gaan

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier nog kleintjes. Maar we gaan wel elke dag naar de hei/het bos met de hond. Dat is al een uitstapje natuurlijk.
    Verder spreekt ik regelmatig met vriendinnen af buiten de deur voor een drankje of lunch.
    Verderrr
    - de stad in
    - naar de Intratuin
    - zwemmen
    - naar de kinderboerderij
    - naar de dierentuin (hebben abbo)
    - balorig

Dat was het wel zo'n beetje.

17. misa

misa Niet meer actief

Ik ben gastouder in mijn eigen huis. Ook veel met de kids thuis dus. Op bezoek, bezoek uitnodigen, wandelen, fietsen, kinderboerderij, speeltuin, puzzelen, spelletje, zelf laten spelen, dansen, knutselen (ideeen op google), kleien, houten treinrails baan maken voor ze, samen met blokken bouwen, soms tv en of ipad.... Maa ik ken het lange dagen gevoel...!

18. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Wat hier allemaal al genoemd is. Boodschappen doen vindt ze ook erg leuk. Zij mag de boodschappen scannen tegenwoordig :cool:. Duurt een eeuwigheid, maar ze vindt het geweldig!

Wat dochterlief nu ook helemaal geweldig vindt zijn de sfeershows in tuincentra. Kost niets, en we lopen er soms wel een uur rond :).

19. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    maandagochtend gym. dan is ze daarna erg moe en kijkt ff tv terwijl ze op de bank ligt (enige ochtend dat dit mag), ondertussen doe ik een deel van het huishouden.
    smiddags boodschappen, lopend. zijn we lekker de hele middag zoet mee.

dinsdag peuterschool. smiddags vaak knutselen.

woensdag gaan we vaak naar de oma's. hebben er 4 dus wisselen we af.

donderdag peuterschool en smiddags heb ik opoaskindjes. vaak knutselen we, of we bakken koekjes/cakejes. en verder vermaken ze zichzelf wel met alle speelgoed.

vrijdags pas ik ook op, en ook dan vermaken ze zich zelf wel.
    gaan wel vaak even naar bos, of wederom wat leuks doen in de keuken. Groentefrietjes snijden, yoghurtsausjes maken:D

zaterdags en zondag vaak naar het bos/heideveld/hertjes/speeltuin/dierentuin (abbo). Maar ook wel zwemmen, braderie in zomerperiode.
    ook spelen we wel vaak een spelletje. Maar ze kan zich gelukkig erg goed zelf vermaken en ze vindt het momenteel helemaal leuk om alleen boven te spelen. dan voelt ze zich zo groot.....:D

20. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    op vrijdagochtend is de hema hier ook een succes:D Als ik bij mijn oppaskindje thuis oppas (we wisselen af) dan lopen we daar even heen. Is net ver genoeg voor die kleine peuterbeentjes. vanaf ons huis is het te ver en ik heb doordeweeks geen auto tot mijn beschikking

Deel Deze Pagina