Ervaringen Stokke gebruikers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Loki09, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Nog erg in de orienterende fase (we hebben nog even :)) maar ik loop al vanaf het begin met een Stokke Xplory kinderwagen in mijn hoofd.
    Heb er nog nooit mee gereden en uiteraard ga ik dat eerst proberen (incl inklappen enz) maar ben erg benieuwd of de dames die een Stokke Xplory hebben (gehad) er tevreden mee waren en vooral of deze ook de extra centen waard is (even vergeleken met bv een quinny die enkele 100den euro's goedkoper is).

Nog tips welke accesoires echte musthaves zijn en wat nouwelijks gebruikt of mindere kwaliteit?

Past deze ingeklapt in een beetje normale auto of is hij naar vergelijk vrij groot/zwaar?

Bedankt alvast!

2. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik heb een Stokke, maar nog niet in gebruik ;)
    Hij is als je hem opklapt niet zo plat als sommige anderen, maar hij is super licht!!
    Ik vind het gewoon ideaal dat je kindje lekker hoog bij je ligt, en later lekker hoog zit en veel kan zien. (meer dan knieen haha)

Wij hebben hem 2de hands van marktplaats. incl accesoires (voetenzak, parasol, regenhoes enz) voor €450,-.
    Ik heb alle bekleding gewassen, en de rest uitgesopt. Niemand gelooft me als ik zeg dat hij 2de hands is! (hij is 2,5 jaar door de vorige eigenaar gebruikt)
    Das kwaliteit!!

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb hem alleen in de winkel geprobeerd en vond hem heel licht rijden (mijn vriend vind hem te licht, die wil liever wat stevigers in handen). Hij is hoog in te stellen wat handig is als je lang bent. Wat ik leuk vind is dat je het zitje als stoel kunt instellen als je wat gaat eten met de kleine bijvoorbeeld. De kleurtjes vind ik om te kwijlen :D
    Verder ken je mijn mening :)

4. knufje

knufje Lid

13 apr 2010
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een heel tevreden Stokke-gebruikster!
    Nooit problemen gehad en we gebruiken hem nu toch al bijna 2 jaar vrij intensief. Hij is niet super-compact opvouwbaar, maar is wel erg licht.
    Zoontje gaat niet blij zijn om zijn zitje af te geven binnenkort. We hebben namelijk een gewone plooibuggy ook omdat we dachten dat dat handiger ging zijn, maar zoontje zit daar helemaal niet graag in, veel te laag volgens mij, hij zit liever op zijn troon ;)

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik weet niet hoe hij daadwerkelijk in gebruik is maar toen ik zwanger was van nummer 3 wilde we graag een nieuwe kinderwagen. Ons dochtertje was toen net 2 en hebben haar gebruikt als gewcht in de buggy. Ik moet eerlijk zeggen dat als je kindje echt wat groter is, het echt een onding is. Met een groter kind ziet het er echt een beetje lomp uit. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nooit iemand met een groter kind in de stokke heb gezien. Als je er geen problemen mee hebt dat je na een jaartje oid de kleine in een buggy te hebben dan maakt het niet zo erg veel uit. Wij hebben uiteindleijk voor de bugaboo gekozen en gebruiken hem nog elke dag.

6. knufje

knufje Lid

13 apr 2010
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind hem net voor grotere kindjes ook nog geweldig! Je kan dan de stang er vooraan afhalen als je wilt, alhoewel mijn ventje daar nog perfect in past!
    En super handig als je ergens op een terrasje wil gaan zitten, meteen een stoel voor handen :)

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wij hebben ook de stokke..nog eventjes want we gaan het verkopen. en we zijn er erg tevreden over!!! het liefst deed ik het niet weg maja we hebben nu een duowagen nodig.

het inklappen moet je wel even onder de knie krijgen dat is even puzzelen. maar het rijdt heeeerlijk licht! de boodschappentas is ontzettend ruim, kindje zit er heerlijk in. de duwstang kun je verstellen dus het maakt niet uit of dat je kort of lang bent..je past het gewoon lekker aan. de bekleding kun je er helemaal vanaf halen en gewoon de wasmachine in gooien. alles blijft dus mooi schoon en fris.

snik snikk wat zal ik dat ding missen zeg!!!!!!!

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Quinny is idd een paar 100 euro goedkoper, maar daar tussen zit nog een hele berg kwaliteits verschil.
    Als ik kijk hoe vaak iemand terug komt met een klacht van de Quinny denk ik dat we 7 van 10 terug zien ( Vaak het gebrek aan onderhoud, maar goed) en van de Stokke Xplory zien we misschien 2 op 10 terug met een kleinigheidje.

Inklappen zijn wel wat meer handelingen en je moet even weten hoe het moet. paar keer oefenen en je kunt het met 2 vingers in je neus bij wijze van spreken.

Sinds een paar maanden is de nieuwe stokke xplory uit en er zijn veel kleine dingetjes veranderd die het gebruik weer net even wat makkelijker maken. Bijv de voetenplank van de wandelwagen is nu heel makkelijk met 1 hand te verstellen. De tas onder de wagen zit nu beter vast.

Wat het aller belangrijkste is, is om op je gemak naar een babywinkel te gaan en een goede uitleg te vragen en ZELF de wagen proberen in en uit te klappen. Rij er ook zeker even een rondje mee.

9. Sandra G

Sandra G Actief lid

20 sep 2009
    152
    0
    0
    Hier tot nu toe erg tevreden met de (nieuwe) Stokke!! Heb alleen nog de reiswieg in gebruik, maar de wagen rijdt geweldig! Opklappen vind ik redelijk simpel, en hij past precies in mijn kofferbak (Mitsubishi Colt), kan ik echter niet vergelijken met andere kinderwagens.
    Het grootste voordeel vind ik de hoogte van de wagen, ik moet altijd grinniken als ik andere kinderwagens zie rijden, dan ben ik nog steeds superblij met de mijne!

En mijn ervaring is ook: als je eenmaal de Stokke in je hoofd hebt, komt ie er niet meer uit... Je vindt hem namelijk of geweldig, of niet mooi (of te duur, dat kan natuurlijk ook nog).

Ik heb als accessoires de luiertas (aangezien we toch een kapitaal hadden neergelegd, wilde ik het wel 'afmaken') en de parasol (nog nauwelijks gebruikt, maar dat komt meer door het weer).

Ik zou er dus voor gaan ;)

10. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    Wij hebben ook een stokke en ik ben er helemaal weg van! het enige minpunt vind ik dat hij nog steeds vrij groot is als hij is ingeklapt.

11. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wil ook graag een STOKKE kinderwagen. Blij met al deze positieve verhalen! Wij wachten natuurlijk nog met de aanschaf, maar het lijkt me een erg gaaf ding.

12. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Een super wagen!! Wij zijn er heel erg blij mee. Ik moet ook altijd lachen als ik andere kindjes in andere wagens zie zitten en die steeds tegen andermans benen aankijken terwijl mijn zoontje alles kan zien. Ik weet zeker dat je geen spijt gaat krijgen van je aanschaf!

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Helemaal super!!!
    Ik ga baby 2 in een draagdoek vervoeren omdat ik de wagen niet kwijt wil.
    Terrasje pakken, hup wagen aanschuiven, stang inklappen en ze zit erbij aan tafel. Lekker hoog om goed alles te kunnen zien, lekker voor je rug ook. Inklappen is een eitje als je weet hoe het werkt.

Qua accesoires, luiertas vond ik te duur en te klein, wij hebben gewoon een grote schoudertas van Converse. Regenhoes is makkelijk. Parasol is wel nodig maar shit aangezien de wagen hoog is kan ik er niet overheen kijken (klein nadeeltje). Muggennet, nooit gebruikt...
    Verder reiswieg, voetenzak, zitverkleiner etc allemaal gebruikt.
    Kortom, helemaal tevreden.

14. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    In 1 woord....GEWELDIG!!!....

Ben er super tevreden mee...

Grootste voordeel = dat het kindje lekker hoog zit. Mijn zoontje vindt het geweldig om om zich heen te kijken...Terrasje doen is super makkelijk, je schuift hem gewoon bij je aan tafel...

Hij is heel wendbaar, goed in hoogte te verstellen (en simpel te doen)...Ik ben zeer tevreden....

Enige nadeel voor mij is dat hij opgeklapt niet achterin de Chevrolet Matiz past (maar ja, wat past daar nou wel in...hahahaha).....

Heb de luiertas niet gekocht, vond ik belachelijk duur. Heb nu een gewone luiertas en die hang ik altijd aan de stang...Helemaal volgepakt, valt echt niet om!.....

Parasol heb ik ook niet, maar heb ik afgelopen zomer wel gemist...En universele parasols passen er NIET op, dus dit is wel goed om aan te schaffen (heb nu lopen kl*ten met lakentje over de kap hangen enz).....

15. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    als ik jou was zou ik zowiezo altijd het nieuwe model nemen. ik vind het handig dat de wagen hoog is en lekker soepel rijdt in de stad. maar voor in een bos en strand is hij niet handig. je moet zelf even bedenken wat je met de wagen wilt. ik vind ook dat het zitje redelijk klein is en een kind groter dan anderhalf zit er al niet meer goed in en ook niet echt comfortabel om een slaapje in te doen als ze wat groter zijn...

16. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Mijn zoontje van ruim 2 zit er nog prima in hoor!! Ik vind hem er beter in zitten dan in de koelstra buggy die we ook hebben.
    Slapen doet hij bijna nooit meer in de wagen, maar toen we laats een hele dag weg geweest zijn heeft hij er toch prima zijn dutje in gedaan....

17. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bedankt allemaal voor de meningen, tips en adviezen!
    Ben vandaag wezen kijken en ben er echt wel weg van. Heb nog wat andere wagens ook bekeken maar daar kon ik echt niet warm voor draaien..
    Voorlopig nog eens rustig denken! :)

18. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Helemaal met Sandra G eens, als je mensen ziet sjorren aan hun niet - stokke kinderwagen, en wij met één hand kunnen manouvreren. (hij is voor mijn gevoel nl. ook iets smaller, en zeker wendbaarder dan andere wagens) moet ik ook vaak lachen..... Ook als ik mensen helemaal gebogen achter een lage wagen zie lopen trouwens.
    Kind is nu 2 jaar en het is nog steeds de enige wagen die we gebruiken. Hij zit er heerlijk hoog in, aanschuiven aan terrastafeltje ofzo geen probleem. Ook kan 'ie lekker rondkijken.
    Invouwen doen wij nooit (zou ook niet weten hoe dat moet....)

19. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn gisteren in een babyzaak geweest. Omdat mijn vriend lang is en ik vrij klein twijfelen we tussen de STOKKE en de Mutsy slider. De slider heeft wat meer opbergruimte en ziet er bvb in het zwart ook vrij strak uit... Twijfel twijfel... ga ik voor het mooie design van stokke of toch voor de mutsy slider (met leren handgreep)...

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ontzettend fijne wagen, maar is echt een wagen die erg lang inklapt en dus vrij moeilijk in de kofferbak past bij de meeste auto's

Deel Deze Pagina