Zo Stokke Xplory of Mutsy Slider dat zijn wel 2 heel verschillende wagens qua uitstraling en qua kwaliteit. Stokke hoord echt bij de A klasse en Mutsy is een goede middeklasser. En de Slider is er overigens alleen met foamen handgreep. De 4rider heeft de optie van een lederen of een foamen handgreep.
Mijn dochter is nu 21 maanden en groot voor haar leeftijd. En toch zit ze nog altijd perfect in de Stokke hoor Ging verleden week met haar naar een tearoom, en ik kon haar gewoon aan tafel schuiven, met het zitje op de meest rechte stand leek het gewoon of ze zat in een kinderstoel. Ik vind hem ook gewoon super wendbaar. Ik kan gerust in een winkel met één hand een mandje vasthouden en met de andere hand de Stokke besturen. Zelfs met één hand kan ik hem moeiteloos door de nauwste openingen manoeuvreren. En als ik de bus opga heb ik nooit hulp nodig, je kan hem zodanig kantelen dat je er makkelijk op en af rijdt. Ik heb wel een universele parasol erbij gekocht. Ik had ook de originele parasol, maar die kan je bij het zitje maar aan één kant vastklikken en dat is niet handig. Een universele parasol past wel hoor, er zijn plekjes genoeg op de wagen waar je hem kan vastzetten. De wintervoetenzak vind ik onmisbaar. Als het echt guur weer is zit ze er zo lekker knus en warm in. Zelfs nu past ze er nog moeiteloos in. Het enige wat ik niet zo goed vind is het regenzeil. Het past goed op de draagmand maar niet op het zitje. Maar misschien is dat verbeterd bij de nieuwe Stokke? Ik heb alleszins een universele regenhoes gekocht voor op het zitje.
Eens met Starsleeper (alleen is mijn zoontje 17 maanden en heb ik de regenhoes nog nooit gebruikt ). En het belangrijkste: hij vindt het zelf geweldig om zo hoog te zitten en zit dus ook echt liever in de Stokke dan in de buggy!
hier een bugaboo fan. ik vond de stokke niet klein genoeg opvouwen en alleen geschikt voor hele kleintjes. kan bv ook geen meerijdplankje aan.
er kan wel een meerijdplankje aan! Stokke heeft er zelf een op de markt gebracht. Alleen kan deze niet op de hele oude modellen. Het plankje past op de stokke met een bepaald serinummer. Mijn zoontje is trouwens bijna 2,5 en begint nu eindelijk een beetje te klein te worden voor de wagen. Het is niet zozeer dat hij te groot wordt, maar meer dat hij door zijn gewicht (en het feit dat hij nooit stil blijft zitten...) de wagen wat onstabiel wordt.
Oops.. bedoel ook de 4 rider. Die ziet er met lederen handgreep nog best strak uit. Tsja, een heel andere wagen, maar ik blijf het lastig vinden om te kiezen. De stokke is erg design en hip, maar de mutsy misschien wel weer praktischer.... lastig!
Leuk dat het topic nog dieper gaat Hier is de stokke gister besteld, hoop er net zoveel plezier van te hebben als jullie! En andere kiezers: Succes!
Loki, wat leuk dat je hem besteld hebt! Wilde ook nog positieve ervaringen delen, maar daar heb je niets meer aan Het enige nadeel vind ik het inklappen, dat kunnen mijn man en ik wel makkelijk, maar de opa's en oma's is het nooit gelukt! Dochter wordt volgende maand 3 en die zit er zelfs heel af en toe nog in! Gaat nog prima, we hebben zelfs nooit een andere buggy erbij gebruikt. De voetenzak is inderdaad bijna onmisbaar!
Positieve reacties zijn altijd nog welkom! Ik vind het prettig om te lezen dat er eigenlijk alleen goede reacties zijn en misschien kan het de anderen over de streep trekken! Het is immers toch een hele uitgave he? Dit is em geworden. Incl voetenzak, luiertas, parasolletje, hoeslakentjes (en een maxicosi met adapters )
Wij zijn er ook zeker van dat we de Stokke gaan kopen, nu zitten we alleen nog met het probleem welk autozitje we erbij gaan gebruiken. Gaan we voor de Stokke Besafe waarin je het kindje heerlijk kunt laten slapen als het slaapt, maar die erg zwaar is. Of kiezen we voor de Maxi Cosi die zeker de helft lichter is, maar met de kans dat je je kindje vaker moet wekken om het over te tillen van reiszitje naar kinderwagen.... iemand ervaringen???!!
Ik heb ook bij de echte stokke 'maxi cosi' staan kijken maar ben toch voor de cabriofix gegaan. Ik vind het zo'n vreselijk lomp en zwaar ding! Voor op de kinderwagen heeft het misschien voordeel maar ik vind een maxi cosi als handbagage een vereiste als je even de winkel in moet of bij iemand naar binnen en daar vond ik de stokke echt te zwaar voor. Daarbij mogen ze al heel snel in de stoeltjes zit omdat die in zoveel standen kan en daar kunnen ze ook goed in slapen wat ik begreep. Dus dan praat je maar over enkele maanden voor jou probleem, terwijl je de maxi cosi nog maanden langer los kunt gebruiken, toch? Maar ik heb nog geen kleine, dus nog geen échte ervaring Succes met je keuze!
Hoi Ik heb ook een Xplory ( 2010) inclusief autostoeltje en ben een ware fan. Heb nu ook de winterset erbij gekocht ( en dit weekend gebruikt met al dat sneeuw) Tis een fijne wagen die erg praktisch is voor jou en je kindje. Misschien ook leuk om te weten, zag net een Actie op Hippe Mama's - Voor alle zwangere mama's die er hip en trendy uit willen zien Daar kan je nu een Stokke Tripp Trapp winnen
Joehooeee wij hebben gisteren ook besloten om voor de STOKKE te gaan. Veel voor- en nadelen nagevraagd en vergeleken met andere wagens... maar deze komt voor ons als meest praktische eruit!! Ik baal alleen van de kleuren... weinig keuze. Ik ben niet zo van de kleurtjes (wel voor de kamer, maar niet voor de wagen). Liefst heb ik het zwart of antraciet ofzo. dus ik denk dat we maar voor de donkerblauwe gaan... die beige vind ik ook nog wel oke, maar dat wordt algauw vies lijkt me....
Gefeliciteerd! Ze hadden idd wel een zwarte of antraciete in de '11 collectie kunnen doen dat ben ik met je eens! De vorige collectie had wel een zwarte en daarvan vond ik de beige ook mooier, zachter. Maar veel minder mooi stof, dus toch voor de '11 collectie gegaan. Wij hebben gekozen voor de licht blauwe, vond die nog vrij rustig en zowel voor een jongen als meisje kunnen.
De lichtblauwe vind ik ook nog wel meevallen, maar m'n vriend vindt het een lelijke kleur... dus wordt het toch donker blauw denk ik.
Mijn vriend had ook liever de donkerblauwe gehad Valt wat minder op denk ik . Helaas, zwangere vrouwen hebben een duidelijke eigen mening
Als ik uit de nieuwe collectie mocht kiezen, nam ik de paarse! Maar ik heb het vorige model, in vrolijk oranje! Heb nooit spijt gehad van die kleur!
Zijn er nog meer ervaringen met een buggyboard op het 2009 model? Eentje van lascal las ik? Maar lijkt me niet fijn wandelen...