Hallo iedereen, Middenin de zomervakantie even naar school geweest en daar kwam iemand van de organisatie uit de zorg vertellen over stagevergoeding, ik loop om de week stage en om de week school, in de stage week maak ik 30 uur. Onze vergoeding zou uitkomen op 180 euro bruto. Maar ik heb nu al 2x veel meer gekregen, ik ben wel veel ouder dan de rest maar dit mag normaal toch niet uitmaken? Ik krijg nu altijd 268 euro netto gestort. Ik ga morgen eens op school vragen of ze weet hoe het zit en anders maar even bellen. Misschien weet iemand van jullie het?
Volgens mijn moeten ze minimaal 180 geven. Alle extra is extra. Je kunt wel even navragen of dit gevolgen heeft voor studiefinanciering etc
Ik zou 't ook echt even navragen. Dit kan niet alleen gevolgen hebben voor je studiefinanciering, ook voor de toeslagen die je ontvangt van de belastingdienst.
Mijn schoonzusje heeft dit gehad en die krijgt nu geen studiefinanciering meer omdat ze te veel verdiende.
In 2013 mag je 13530,90 dus als je per maand 268 eu verdient zal dit geen probleem zijn. Je kan het bedrijf even bellen waar je stage loopt, die betaald je stagevergoeding uit of gaat dit via je school?
Voor alle zekerheid zou ik het wel even navragen bij de instelling waar je stage loopt. Maar ik weet wel dat ik het jaren geleden ook had toen ik stage liep. Dat ik meer kreeg dan de anderen, ondanks dat we van dezelfde leeftijd waren. In mijn geval kwam dat doordat ik geen bijbaantje oid had. Had iets te maken met loonheffing ofzo. Het precieze weet ik er niet meer van, dit is wat ik me herinner.
Tja de instelling bepaald wat hun betalen. 180 is de basis vergoeding en wat ze extra willen betalen betalen ze extra. Ik ontving ook meer dan gemiddeld maar ja daar maak ik me niet druk om zolang ik geen gedoe kreeg met mijn stufi vond ik het prima.
Bedankt voor jullie reacties. Met stufi krijg ik geen problemen om dat je meer dan 10 000 euro per jaar bij mag verdienen. Belastingdienst heb ik wel al gebeld, en die zouden dat stagevergoeding niet word meegerekend als inkomsten net zoals studifinanciering. Op school vandaag nagevraagd en die vrouw zei dat ik het gewoon moest houden zonder na te vragen het bedrag wat meer is op de spaarrekening voor als ze erachter komen. Ik heb wel loonheffingskorting via stage maarja als je max 180 bruto krijgt kan het nooit 268 netto worden. Dus toch mr even bellen want op school word ik niks wijzer.
Ja dat zei de belastingdienst in 2009 ook tegen mij! Uit eindelijk kon ik flink betalen! Stagevergoeding wordt geteld als inkomsten. Je zegt zelf dat er ook loonheffing over wordt berekend. Neem 't zekere voor 't onzekere en geef 't wel door i.v.m. toeslagen.