Hoi hoi, Het klinkt zo ideaal: de stoomreiniger. Maar werkt hij werkelijk zo goed als men hem presenteert? Wie heeft er ervaring met deze apparaten? En welke merken vallen aan/af te raden? Ik ben erg benieuwd!
heb m bij de marskramer van uhh..iets met swiss geloof ik...25 euro kostte hij...vind het super! Gasstel kranen..alles wordt blinkend schoon ! O en de douchecabine etc etc etc..
ik weet niet waar wij de onze vandaan hebben maar ik vind hem super. de badkamer van ons huis was enorm vies toen we hier kwamen wonen, na een tijdje met dat ding mezelf in de badkamer opgesloten te hebben was alles weer glanzend wit! geweldig ding!
He wat leuk een topic over stoomreinigers, hahahaha Ik ben er echt super tevreden over, alles is steriel, de badkamer, het toilet en heel belangrijk het babyspeelgoed van Lisa. Ik gebruik hem bijna overal voor, de ramen en vloeren zijn nog nooit zo strak schoon geweest. O ja ik ben een luie schoonmaakster dus ideaal je hoeft niet steeds een schoon emmertje met water te pakken. groetjes conny
Zijn dat dan van die stoomreinigers die je ook ziet op tell sell?? (niet dat ik dat de hele dag kijk hoor). Een water reservoir met een slang en een tuit waar je d.m.v stoom je hele huis schoon kan maken? Lijkt wat op en stofzuiger qua model maar dan kleiner of heb ik nu het verkeerde voor me? Ben benieuwd wat jullie nog meer schoon maken met dat ding.
Char klopt dat zijn ze, ik maak er echt bijna alles mee schoon. De badkamer en vooral de kitranden en zeepresten uit het bad. Ook de wanden van de douchekabine haal je zo het kalk mee weg. Het toilet, vooral met de kleine man van 4 die net als papa wilt plassen . Het babyspeelgoed van Lisa, vooral nu ze alles in haar mond doet. De keuken, de kookplaat, kitranden, keukenkastjes enz. Maar ik heb er bijvoorbeeld ook mijn stoel mee schoon gemaakt, die is van stof. Dat is wel een werk dan moet je er ook echt de tijd voor nemen. Ik vind hem helemaal ideaal voor mijn ramen, die zijn echt streeploos. Het is wel dat je de ramen nog even met een trekker na moet doen anders blijven ze nat. Ook mijn vloer (laminaat) doe ik er mee. Ik heb ook de schoenen van mijn zoon er mee schoon gemaakt na een dagje in de duinen te hebben gespeeld. Ik kan echt niet meer zonder. Deze heb ik, Dirt Devil - M 380 - stoomreiniger - wehkamp.nl Alleen de stang is wat slap maar voor de rest is hij ideaal en niet duur. groetjes conny .
Ik hou dit topic ook even in de gaten. Het lijkt me ook wel wat, zo'n stoomreiniger. Maar komt er niet een hoop water vanaf? Dat als je bijv. je wc schoon maakt, er dan een plas water onder ligt? Of valt het wel mee, en kan je er bijv. ook je laminaat mee schoonmaken (zou wel handig zijn).
En moet je na het reinigen van dingen met de stoomreiniger, deze dingen nog afnemen met een droge doek?
Bedankt voor alle reacties! Leuk dat er meer geinteresseerden zijn! @Conny, hey ja toevallig he, hihihi @Char30982, Inderdaad, zulke bedoel ik Is het trouwens niet irritant om voor elk onderdeel wat je schoon wil maken, weer een ander opzetstukje erop moet zetten? En is het niet lastig om een niet-egaal object schoon te moeten maken, zoals bijvoorbeeld die kraan, of speelgoed.. Hoe doe je dat trouwens met speelgoed, want het lijkt mij dat je die moeilijk met je andere hand vast kan blijven houden als je er met die hete stoom erop richt..? @Beep, volgens mij komt er geen plas water onder je wc te liggen hoor. Het is stoom.. stoom is verdampt water. Maar ik vraag me wel af hoe je in Godsnaam de wc schoon kan maken ermee.. grote vlakke oppervlakten kan ik mij nog wel voorstellen. Ik denk dat ik de wc wel met een grorixdoekje blijf afnemen. Ben benieuwd naar nieuwe antwoorden en andere reacties/evaringen!
Ik heb em van de wehkamp.. Eerste klas flutding.. Krijg er niks goed schoon mee... Laminaat trekt er krom van . Lees wel dat er veel goede ervaringen zijn met andere, maar jah na dit ding durf ik het niet meer aan..
Hoi, mijn tante heeft er onlangs een gekocht aan een demonstratieverkoper bij haar thuis. En ze is er supertevreden mee maar ze heeft er een klein fortuin aan betaald!!!
@Naiobi, Oei dat moeten we niet hebben natuurlijk. Mijn laminaat is ook erg gevoelig voor vocht. Welke heb jij dan van de Wehkamp? Want inderdaad, zoals Bleeb zegt, Conny was er juist heel erg over te spreken! Ik kan me voorstellen dat jij het niet aandurft om andere merken uit te gaan proberen. Ze kosten aardig wat centjes! @Ineke1983, Weet je misschien welke je tante dan heeft?
Ik heb de stoomreiniger van de karcher. Ikzelf heb het nog niet gebruikt (is voor na de verbouwing hihihi) maar mn moeder wel. En die is er erg tevreden over. Ramen lappen toppie! stenen vloer idem maar soms moet ze toch nog even een borstel erbij gebrukken maar dat komt omdat de vloer zelf een soort van deuken en randjes heeft. Zelfs op het laminaat gebruikt ze het maar dan neemt ze de vloer na met een speciale doek zodat het mooi gaat glimmen. Alleen voor de badkamer vindt ze de Karcher iets minder maar dat heeft eerder met het hoge kalk gehalte te maken denk ik.
Ik twijfel behoorlijk of ik nou beter een kleine/handformaat (goedkopere) stoomreiniger zal kopen, of toch maar een grotere/meer uitgebreide (en duurdere). Ik wil er zowieso niet meer dan 100 aan uitgeven (liefst minder). Ik denk dat zo'n uitgebreide vooral handig is als je ook je vloeren gaat doen? Ik denk dat dat voor mij niet verstandig heb, want ik heb laminaat. Ben bang dat dat niet goed tegen de hitte en het vocht van een stoomreiniger kan. Klopt dat? Of heeft zo'n grote toch nog meer voordelen (behalve de vloer) dan die kleinere dingen?
Ik gebruik hem heel vaak op mijn laminaat en die is echt nog niet krom. Raar, bij mij maak hij toch echt goed schoon en bij mijn zusje en nichtje ook. Het babyspeelgoed pak ik 's avonds als Lisa ligt te slapen, even met het kromme tuitje alle hoekjes en kiertjes in het speelgoed spuiten en het is schoon. De luxaflex moet je even met een doekje na drogen, het is niet dat het zeiknat wordt maar ik doe alles nog even met een keukendoek af. Ook de badkamer, alles wat ik gedaan heb even met een doekje erover en het is weg. Het scheeld mij een hoop tijd in het schoonmaken, maar ik denk dat schoonmaken ook voor iedereen persoonlijk is hoe je dat het liefste doet.
Ik zal vanavond even kijken hoe die van mij heet.. Het is in ieder geval een blauwe wat ik heb.. Bij mij trekt het laminaat wel krom als ik met dat ding er over heen ben geweest.. Ik ga er dan nog met een doek achteraan ook.. En de vloer wordt er niet veel schoner van.. Tenminste niet wat ik er van verwacht. Zelfde voor badkamer de voegen bijv. niet schoon te krijgen met dat ding..
De voegen van de badkamer klopt, het is vuil wat er soms al jaren zit. Mij is toen gezegd dat je het eerst met een goede vetoplosser, ik heb glassex gebruikt, 10 minuten in laten trekken, dan schoonspoelen en dan de steamer. Dit hoeft alleen maar de eerste keer, na een paar keer schoonmaken met de steamer zul je zien dat het beter gaat.