Grijze roodstaartpapegaai

Discussion in 'De lounge' started by Rosao, Jul 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hoi,

De familie van mijn vriend heeft een grijze roodstaartpapegaai die een tijd bij ons heeft gestaan. Helaas is hij niet tam en vertrouw ik het niet zo met Thijmen in de buurt, dus bij ons mag ie praktisch nooit uit de kooi. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen, zo'n beestje heeft toch de ruimte nodig (nou hebben we wel een hele grote kooi, maar toch). Helaas kan ie ook bij andere familieleden niet terecht om verschillende redenen. We willen de papegaai dus naar een ander tehuis brengen (vind ik eigenlijk ook niet kunnen, maar is denk ik beter voor de papegaai. Soort van de beste van 2 kwaden), maar waar en hoe? Ik wil hem niet zo op marktplaats zetten, want ik wil wel zeker weten dat ie een goed tehuis heeft.

We overwegen nu het papegaaienpark in Veldhoven, is negatief in het nieuws geweest maar nu helemaal onderzocht en goed bevonden. Maar weten jullie misschien nog andere instellingen die dit doen?

Groet Rosa

2. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
  3. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    nee niet naar het NOP brengen.
    Breng heb naar stichting de moderne papegaai waar hele goede gezinnen worden uitgekozen voor je papegaai.

Trust me ik ken de stichting en de oprichter ervan.

Oh over die in zeeland ken ik niet

5. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ik zou hem dan ook naar stichting de moderne papegaai brengen

6. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Heb je ook niemand in je omgeving die een papegaai wil?
    Wij hadden ook een grijze roodstaart en die is naar een goede vriend gegaan. Kunnen we hem ook nog eens opzoeken.
    Bij ons was ik alleen de reden dat hij weg moest. Ik werd helemaal kriegel van die vogel en kreeg een steeds grotere afkeer tegen het beestje. Ik heb anderhalf jaar geprobeerd om vriendjes te worden en kreeg het beestje zelfs aan het fluiten en praten, maar het is niet gelukt. Achteraf bleek het een vrouwtje te zijn, iedereen dacht een mannetje en best jalours aangelegd.
    Ook bij ons kwam hij nooit uit de kooi, terwijl zij daar wel de gelegenheid toe kreeg. Kooi heeft dagen open gestaan. Nu zit ze in een grote voillere (of hoe je dat ook schrijft) met nog een andere papegaaiensoort en dat gaat prima.

Share This Page