Noo poo en luizen... HELP!

Discussie in 'De lounge' gestart door anica, 14 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik gebruik al zeker vijf jaar geen shampoo of conditioner ook niet bij de kinderen, dit werkt super voor mijn giga krullenbos, ik gebruik alleen een beetje gel en crulcreme die makkelijk uit te spoelen is, maar nu...

Mijn meiden hebben luizen:(

Ik heb hun net beiden behandeld met speciale lotion en gekamd, vooral de oudste had er echt veel en grote :cry:

Maar nu wil ik zelf iets in mijn haar doen voor als ik toch neten heb, ik kan nu niets zien zitten of lopen gelukkig maar mijn haar kammen met zo'n fijn kammetje is gewoon geen optie.

Het liefste maak ik zelf een goedje en smeer dat ik mijn haar... maar wat?! Heeft iemand een idee? Iets zonder olie, waar mijn haar niet droog of zacht/pluizig van word?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Gewoon die luizen shampoo? Verder werkt niets tegen luizen.

3. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik moest meteen denken aan die luizenkap die pas is ontwikkeld maar volgensmij moet je daar wel olie in doen hoor... Was verder wel natuurlijker dan die gif shampoo. Moet je ff googelen miss kan er ook ander spul in?

4. Vroeger moest ik mijn haar met azijn kammen. Maar als ik wondjes had, deed het echt heel veel zeer.

5. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Enige dat écht werkt is kammen, kammen, kammen... zo'n lotion/shampoo is echt ter ondersteuning van het kammen.
    Hier werkt het goed om het haar ver te maken met kokosolie, en dan te kammen. Wel echt dagelijks totze 14 dagen weg zijn.

7. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik zou toch echt wel proberen te kammen hoor en dat gaat het best met veel conditioner in je haar. Ik begrijp dat je dat normaal gesproken niet gebruikt, maar voor mij zou die keuze snel gemaakt zijn.

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Half uur listarine mondwater met menthol in laten werken, uitspoelen, dan half uur appelazijn in laten werken en daarna uitspoelen en dan kammen, kammen kammen.
    Tea tree olie werkt ook goed.

9. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik was er al bang voor, ik ga azijn proberen en dan met conditioner een poging doen tot uitkammen.

Manlief is niet thuis en de oudste zag wel witte puntjes in mijn haar...

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.189
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nou ik zou toch echt een luizenshampoo gebruiken, doe iets met dimeticon en dan ben je er zo vanaf, azijn lijkt me ook niet echt lekker in je haar. Ik zou niet gaan experimenten want die mormels moet je zo snel mogelijk uitroeien want anders heb je straks een hele horde op je hoofd lopen ;)

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Wat hier goed werkte laatste keer: handdoek nat maken, flinke scheut alcohol erop (ik heb wijn gebruikt, had niks anders bij de hand), om je hoofd knopen en kwartier laten intrekken, uitspoelen/wassen en kammen

12. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik heb 40 minuten azijn laten in trekken daarna bijna een uur onder de douche gestaan... kammen lukte niet, er was geen doorkomen aan met dat kleine kammetje ondanks de conditioner.

Morgen is manlief thuis, zal hem even laten kijken anders ga ik toch maar voor de luizen shampoo...:(

13. Ik krijg gelijk overal jeuk en kriebels!!

14. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Was toevallig laatst een programma (gezond verstand) over op NPO. Daar gingen ze natuurlijke middels testen. En wat bleek: kokosolie bleek een wondermiddel. Je kan er even op googlen. Zelfs de huisartsen die meewerkten aan dat programma waren razend enthousiast en zouden kokosolie vanaf nu aanraden bij hun patienten.

klaver85, blossom85 en maansneeuw vinden dit leuk.
  15. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    eerst met een gewone kam of borstel en daarna met een netenkam.
    Ik heb de laatste keer dat de kinderen ze hier hadden geen luizen shampoo met gebruikt. Met alleen kammen kan het echt.
    Overigens is het ook niet zo dat als je no poo bent je alles teniet doet als je wel een keer iets gebruikt.
    Ik hanteer ook de no poo methode (ik gebruik haarkruiden of allepozeep en spoel na met verdunde azijn of met citroensap). Ik kan inmiddels ook met 5 dagen toe. Maar heel soms ben ik het gepruts beu en gebruik ik petal fresh shampoo en conditioner (zonder siliconen, sulfaten en parabenen).
    Mijn dochter is wel volledig water only. misschien 2 keer per jaar ofzo dat ze shampoo gebruikt maar dan is het echt niet eens een probleem ofzo.

16. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Tea tree olie...

17. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Goede tip! Die ga ik onthouden mocht ik hier ooit luizen tegenkomen.

18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Geen een middel werkt zonder het kammen. Je kunt namelijk wel de levende luizen doden, maar neten niet. En deze moet je eruit kammen voordat ze eruit komen (en verder gaan vermenigvuldigen)

Volgens mij bestaat er tegenwoordig een electrische luizenkam.

19. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Als je écht niet kan kammen (zelfs na conditioner etc) dan zou ik Prioderm (dimethicon) 3-4 keer gebruiken, met tussenpozen van 5 dagen (4 dagen ertussen en op de 5e dag weer dat spul erin). Dit om de levenscyclus van de luizen te doorbreken. Aangezien je geen neten eruit kan kammen (in jouw geval) en omdat Prioderm nooit alle neten doodt.

20. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Je zou kunnen overwegen om naar de Luizenkliniek te gaan. Daar maken ze je haar hoofdluisvrij. Het is wel kostbaar maar je hoeft geen shampoo te gebruiken.
    Ik heb er zelf geen ervaring mee maar was een tijdje geleden in de media.

https://www.luizenkliniek.nl/behandeling/wij-doen-het/

Emama vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina