Bevalling in ziekenhuis Sneek

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mir81, 19 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Hallo,

ik ben benieuwd naar de ervaringen van bevallingen in het ziekenhuis in Sneek. Ik ben nog erg aan het twijfelen, thuis of toch het ziekenhuis, ook omdat we +/- 30 min. rijden er vanaf wonen.

Ik zou graag van mensen die daar bevallen zijn willen weten wat hun ervaring is, hoe snel kon je daar terecht, heb je veel mensen aan je bed gehad of lieten ze je juist met rust. Zijn er misschien ook mensen die daar in bad bevallen zijn?

Ik ga over een tijdje ook een keer kijken daar, maar ben vast benieuwd naar jullie verhaal.

Alvast bedankt!!

2. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    ik ben daar bevallen ( kom ook uit de noordoostpolder), thuis begonnen, helaas vanwege ontlasting in vruchtwater die kant op. En hoewel ik in eerste instantie teleurgesteld was dat ik naar het ziekenhuis moest is het een prima ervaring geworden!
    Personeel vond ik erg vriendelijk, ik ben s nachts bevallen, man kreeg een opklapbed en we hadden op die manier een kamer met ons drieen!
    waren eigenlijk maar 2 min puntjes; tegelijk met mij was er nog iemand aan persen toe, ik moest daardoor "wachten" voordeel was wel dat ik maar een paar minuutjes heb moeten persen. Er was maar een verloskundige aanwezig (voor mijn gevoel heb ik toen lang moeten wachten, maar volgens man zijn het er hooguit 10 minuten geweest)

Ik beviel op zondag, man moest op maandag dus nog een keer heen en weer om zoon aan te geven.

Door een complicatie moest ik een aantal keren naar een gynecealoog na de bevalling, groot voordeel vind ik dat je dan in Emmeloord kan.
    Die kant opgaan met weeen was niet leuk, maar de hobbels in de a6 zorgde er mooi voor dat de ontsluiting een stuk verder was toen ik daar aan kwam :)

3. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Dank je voor je reactie koek!

Verder niemand???

4. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Geen ervaring met Sneek, wel met Heerenveen.

Ik wilde vooral niet in Sneek bevallen. Mijn beide ouders en schoonmoeder hebben daar veelvuldig gelegen. Alle drie zijn ze inmiddels overleden.Ikzelf had dus geen goed 'ontspannen' gevoel bij bevallen in Sneek. En mn man ook niet....

Ook tegen bevallen in Heerenveen zag ik op, maar dat is me heel erg meegevallen. Alle lof voor het personeel daar.

5. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    ik ook geen ervaring sneek, maar wel heerenveen.

ben daar van mijn 2 kinderen bevallen, oudste had ik een medische indicatie en van de 2e wou ik gewoon voor alle zekerheid in het zk bevallen.
    en moet zeggen, ik zou zou weer naar heerenveen gaan, vind het prettig dat het niet zo'n groot ziekenhuis is, het is nog persoonlijk daar.
    en heerenveen rijd veeel sneller, zodra je van de snelweg komt, sta je eigenlijk al voor het ziekenhuis.
    ook prettig als je weeen hebt :]

6. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Hier ervaring met Sneek.Is alweer meer dan 6 jaar terug,maar wel goed bevallen toen,letterlijk en figuurlijk ;) vond ze erg aardig en kundig.

7. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder

Deel Deze Pagina