Bevallingshoudingen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sammie1, 19 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ha allemaal,

Misschien een rare vraag maar op welke manier ben jij bevallen en hoe ging dat?
    Ik ben bij de eerste twee gewoon op mijn rug in bed bevallen, maar toen moest ik tijdens het persen mijn knieën vasthouden en naar mij toe trekken. Maar dit lukte helemaal niet. Dit zorgde voor een chaos, vk zat te roepen en ik deed mijn uiterste best. Vandaar deze vraag.

De bekende manieren die ik ken zijn op je rug in bed, of een baarkruk. Er zijn vast nog meer houdingen. Ik ben benieuwd naar ervaringen :D

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    eigenlijk alle 6 de keren op mijn rug dat vond ik toch het handigste :D:D maar op het moment zelf denk ik er echt niet aan in welke houding ook eerlijk waar geen seconde bij stil gestaan, dus ik denk een beetje dat je zelf de houding vind die jou prettig is op dat moment ;)

3. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Tijdens de ontsluitingsweeen op m'n zij. Tijdens het persen op m'n rug.

4. Alva

Alva Niet meer actief

Ook op mijj rug, maar ik kreeg wel hulp met mijn benen vasthouden want dat lukte mij ook niet alleen 😊

5. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Op handen en knieën

6. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
  7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik lag op mijn rug; maar ik wilde perse mijn benen in die steunen hebben. Ze wilden dat ik mijn benen vast zou houden, maar dat voelde voor mij niet prettig. Ik vond dat vervelend omdat ik kracht wil zetten en ik ben best pittig (zwaar, met hele sterke beenspieren) dus ik wilde niemand pijn doen en had er ook geen vertrouwen in dat zij mij konden helpen. De verpleegkundige en stagiaire hield mijn ene been vast en mijn partner en de arts mijn andere been en begonnen van: je kunt het, je kunt het. Terwijl ik echt zoiets had van: not going to happen!!!!!!!!

Gelukkig had die man snel door dat ik eigenwijs ben en mocht ik het op mijn manier doen. Mijn kind kwam namelijk onwijs snel en ze hadden mijn benen nooit tegen kunnen houden.

8. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Ik moest tijdens de bevalling van alle proberen en raakte daar behoorlijk geprikkeld door eerlijk gezegd. Het liefst was ik gewoon in bad blijven liggen, maar mijn blaas moest leeg, dus moest ik eruit. Daarna op mijn rug, mijn zij, handen en knieën en daarna nog op de baarkruk. Ik vond het vervelend dat ik me nergens aan vast mocht houden en ik voelde me heel instabiel. Nou ja, hier heb je natuurlijk ook niks aan! De volgende keer wil ik van tevoren wat houdingen uitproberen, eventueel ook met mijn partner, misschien ook iets voor jou?

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Dat is een goed idee @TheDoctor!
    Ik ga het zeker met de VK overleggen.

Bedankt voor je link Zazam, ik ga er even naar kijken :)

Ik merk dat jullie ook veel is opgelegd tijdens het persen, terwijl je er zelf anders over dacht. Dan ben ik dus niet de enige in ieder geval :p

10. duplo

duplo Lid

17 dec 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik wilde koste wat kost NIET liggend bevallen. Mijn opties waren bevallen op de baarkruk of in de kathouding. Weeen opvangen wilde ik op de bal doen. Had ik nadrukkelijk aangegeven en in mijn bevalplan gezet. Nou, die eerste wee begon en ik kon geen kant meer op en uiteindelijk toch liggend bevallen. Er valt dus niks over te zeggen vantevoren. ;)

Overigens had ik begrepen dat het, als je bekkenproblemen hebt gehad tijdens de zwangerschap, het verstandiger is om zelf je benen vast te houden. Zodat je weet hoever je kunt gaan, omdat je anders geforceerd kunt worden als anderen dit voor je doen.

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Tijdens ontsluiting op de zij (liefst in bad), persen op de rug.

Wat duplo zegt klopt, zeker met bekkenklachten zelf je benen vasthouden!!!

Deel Deze Pagina