Dag dames, Gezien mijn bloeddruk de afgelopen weken aan het stijgen is, ben ik vandaag na controle in het ziekenhuis voor de eerste maal gestript. Ik heb nog altijd geen enkel voorteken dat een bevalling zich zou aankondigen. Volgens de vk was mijn baarmoederhals wel al volledig verweekt en ingekort en had ik tot mijn verbazing al 1 cm ontsluiting. Wat zijn jullie ervaringen met het strippen? Als het werkt, wanneer zou het dan werken en kan ik iets doen om het proces te vergemakkelijken? Bedankt! Pline
Ik heb er ervaring mee! Het deed bij mij niks voor de ontsluiting en maakte de weeën alleen maar meer hel dan dat ze al waren En vergemakkelijken? Misschien veel lopen (trap) dat schijnt wel iets te doen. Al die overige dingen geloof ik niet zo in om eerlijk te zijn. Succes!!
Ik had 1 cm ontsluiting maar bm stond nog gekanteld naar achteren. Mijn lijf was dus nog nergens mee bezig. In verband met hoge bloeddruk zou de dag erna een ballonnetje worden geplaatst. De volgende dag in het ziekenhuis had ik ineens twee cm ontsluiting en konden ze gelijk mijn vliezen breken. Scheelde bij mijn inleiding toch 24 uur aangezien dat de minimale tijd is voor een ballonnetje om zijn werk te doen.
Mmm... gemengde ervaringen dus! Voorlopig voel ik nog niets dus ik ga er maar van uit dat het niets heeft uitgehaald!
Bij de eerste had strippen geen effect. Bij de tweede niet gestript de vliezen braken spontaan Bij de derde wilde strippen niet lukken, 12 uur later lag ze op mijn buik. Het kan dus alle kanten op.
Ik had ook 1cm ontsluiting en ben twee keer gestript geen effect gehad en ben toen ingeleid dmv n ballonnetje
Bij mij wilde strippen niet echt lukken eerst, met veel moeite heeft ze een beetje kunnen doen. Om 5 uur 's middags gestript. 's avonds gezellig spelletje gedaan met vrienden, en lekker gedoucht. Ik heb 's avonds wel al mijn slijmprop verloren, en mijn rug voelde wat menstruatieachtig maar verder niks. Dus douchen en paracetamol en lekker op bed. Om half 4 werd ik wakker van de eerste wee. Pas om half 7 besefte ik echt dat ik misschien wel aan het bevallen was, toen werd het wat meer dan menstruatiekramp achtig. En om half 12 is ze geboren.
bij mn dochter was ik rond 11 uur smorgens gestript, ik had toen geen ontsluiting. de hele dag rommelde het een beetje in mn buik. om 18.00 die dag braken mn vliezen en kort daarna begonnen de weeën. om 13.30 was ze geboren. ze zeggen ook wel eens dat de ene arts beter kan strippen dan de andere maar of dat waar is, weet ik niet. ik ben de hele dag toen wel bezig geweest, had nesteldrang toen misschien dat dat meegewerkt heeft?
Ze hebben me bij beide tijdens de bevalling gestript om de ontsluiting wat te vorderen, maar dat voelde echt niet fijn! Weet niet of het anders is als je al aan het bevallen bent, dus al weeën hebt (die geen ruk deden, maargoed). Het werkte bij mij wel in ieder geval!
Bij mij werkte het de eerste keer niet. Twee dagen later weer en binnen 4 uur na het strippen kwamen de weeën om de 3 min en duurde ze langer dan een minuut. Ben die nacht bevallen. Lopen helpt idd, sex ook geprobeerd, maar dat had geen resultaat hihihi! Succes meid!
Ik ben ook gestript bij de 1ste, ook vanwege hoge bloeddruk en ook met 1 cm ontsluiting ( wat mij ook verbaasde trouwens ) Ik ben gestript rond 11.30 en kreeg om 15.30 al wat weeën. 's Avonds werd het serieus en de volgende dag om 11.24 uur is hij geboren
Bedankt om jullie ervaringen te delen! Ik heb momenteel - zo'n 11 uur na het strippen - geen weeën, enkel wat frequentere (pijnloze) harde buiken. De vk zei dat het tot 48 erna kan beginnen, is dat zo of zou ik het al moeten voelen als het effect heeft gehad?
Ik ben 2 x gestript bij mijn zoontje. Zaten een paar dagen tussen. Laatste keer gestript en toen toen nachts begonnen de weeeen, vk kwam langs, 5cm ontsluiting, toen op naar zh, paar uur later, smiddags kleine man geboren.
ik ben 2x gestript toen ik al een weke overtijd liep...zat 2 dagen tussen de strippogingen...bij mij deed het niets....alleen wat gerommel en harde buiken en klein beetje bloedverlies... maar heb ook zat verhalen gelezen van mensen waar het wel hielp...is dus weinig over te zeggen.... succes in ieder geval!
Spannend zeg, ik lees even mee. Ben vanmorgen gestript met 38 weken. De gyn ging kijken of er al iets gaande was en ik bleek een verweekte baarmoedermond te hebben en 1,5 cm ontsluiting. Dus toen heeft hij me gestript. Niks van gevoeld, ben benieuwd of het iets gaat doen.. Bij jou al wat gaande Pline?
Mijn zus is gestript ergens tussen week 40 en week 41. Dat heeft niet geholpen. Met week 41.6 's ochtends nog een keer gestript, bleek toen 2 cm ontsluiting te hebben. 'S avonds rond 7 uur is haar dochtertje geboren, thuis.