Hoeveel geven bijdrage cadeau?

Discussie in 'De lounge' gestart door jomay, 1 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Beetje genant onderwerp. Een vriend van ons (meer van mijn vriend) geeft vanavond een borrel voor zijn 50e verjaardag, ergens in een cafe. Ik kreeg een tip van zijn vriendin dat hij graag een bepaalde activiteit wil doen waarvoor we evt een bijdrage konden geven, een envelopje dus. Maar wat geven jullie bij zoiets?
    Ik dacht eerst 50 euro maar vind dit toch eigenlijk wel een smak geld. Zijn ook al geld voor de oppas kwijt en zit best krap nu even. Geef bij vriendinnen meestal rond de 10-20 euro uit voor een verjaardagskado. Bruiloft oid is wat anders maar verjaardag...?
    Geen idee wat anderen zouden doen, wat geven jullie bij zo'n donatie?

2. Manque

Manque Niet meer actief

30 euro, komt zo in me op. Maar 20 lijkt me ook niet vreemd.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Ik zou 20 doen. Leuk bedrag en als je al wat krap zit nog te doen.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij hadden laatst een 12.5 jarig huwelijksfeest van vrienden en een feestje van de buurman die 50 werd, we hebben respectievelijk 30 en 20 euro 'gedoneerd'...

5. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Ja ik neig nu ook meer naar 30. of 20. Die 50 was meer omdat het nogal een grote prijzige activiteit is, 20 e zet niet echt zoden aan de dijk. Maar ja, moet ie maar een andere hobby zoeken;).

6. Rannie

Rannie Actief lid

21 dec 2012
    442
    56
    28
    Vrouw
    Ik zou 20€ doen :)

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.877
    5.116
    113
    Ik zou €25 doen

Zonnebloem92 vindt dit leuk.
  8. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    ik zou hem dan door het midden doen: €25

9. Louloute

Louloute Niet meer actief

Als het goede vrienden zijn van ons, geven we meestal 50€, anders 30€.

10. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik zou in ieder geval niet meer geven omdat hij een dure activiteit wilt gaan doen.

Kleine beetje helpen ook ;)
    Geven waar jij je prettig bij voelt!

Ik zou zelf 25 geven denk ik.

11. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik zou gewoon geven naar draagkracht. Persoonlijk vind ik het fijn als iemand de moeite neemt om te komen, wat ik krijg is bijzaak en ik zou zeker niet iets willen krijgen ten koste van geldzorgen.

Fijne avond!

jojo85 en Hotsiflots vinden dit leuk.
  12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.235
    6.095
    113
    Alle beetjes helpen toch?
    En ik denk niet dat ie iemand erop gaat aankijken omdat er 'maar zoveel' in de envelop zit hoor, het gaat er toch om dat je gezellig op zn verjaardag komt?
    Het is toch een vriend?

Maar goed, ik snap ook nooit iets van 'de envelop' en wat de etiquette daarin voorschrijft.:rolleyes:

Hotsiflots vindt dit leuk.
  13. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Mee eens!
    Ik zou geven wat je kan missen.

14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou 25 euro geven.

15. fafa

fafa Niet meer actief

Helemaal mee eens. Als ie niet genoeg bijelkaar spaart, is dat zijn probleem, niet het jouwe. ;)
    Ik zou me andersom ook heel vervelend voelen als mensen het gevoel zouden hebben meer te "moeten" doneren dan ze eigenlijk willen omdat ik toevallig iets duurs wil :oops:

16. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Okee update (ben net terug;)): mijn vriend wilde perse 50,- geven dus dat is het geworden. Nouja, het is hem gegund(De jarige).

fafa en DastyQueen vinden dit leuk.
  17. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Gewoon geven wat je kan missen en waar je je goed bij voelt!
    Het is niet de bedoeling dat je bij wijze van spreken 3 dagen brood met pindakaas moet eten omdat je te veel geeft aan een vriend zijn verjaardag! Het gaat om het gebaar.

Ik geef zelf trouwens wel 50 euro voor gewone vrienden/kennisen als het een verjaardag op locatie is zoals in een kroeg. (Omdat dat gewoon duur is voor de jarige en omdat we dan ook alle 2 wel wat borreltjes nemen). Vieren mensen het thuis vind ik 25 euro een mooi bedrag (meestal met een kleinigheidje erbij om het leuk in te kunnen pakken).

Nikki88 vindt dit leuk.
  18. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Is nog niet zo dat we nu op droog brood zitten hoor :oops:;). Maar meer idee dat we even rustig aan moeten doen met geld uitgeven. En dan ook geen overdreven dure cadeaus geven. Maar kon niet zo goed inschatten wat overdreven is en wat gebruikelijk. Maar is natuurlijk ook weer voor iedereen anders.

Deel Deze Pagina