Hoi, Tijdens mijn 20-weken echo bleek het dat mijn placenta een stukje voor de baarmoedermond lag. Ik moest met 28 weken terugkomen om te kijken of hij omhoog is geschoven. Die 28 weken echo was vandaag en nog steeds ligt hij een stukje voor de baarmoedermond. Nu moet ik met 32 weken nogmaals terugkomen. Nu ben ik uiteraard blij dat alles goed gaat met die kleine en als het kindje ter wereld moet komen met een keizersnede dan is dat maar zo. Maar toch had ik een gewone bevalling voorgesteld. Nu is er nog niks zeker natuurlijk en gaat het erom dat die kleine gezond en veilig ter wereld komt. En wie weet schuift hij nog op aankomende 4 weken. Maar ik vroeg mij af wie dit ook heeft gehad en hoe jullie dit ervaren hebben.
Ik had met 20 weken precies hetzelfde en heb donderdag me echo dus ben ook super benieuwd! Dit is ons laaste kindje en die andere 2 zijn normaal geboren thuis dus zit niet zo op een keizersnee te wachten maar jah als het niet anders is helaas dan. maar ga er met goeie zin heen
ook ik had een voorliggende placenta en bij de echo van 32 weken zag ik goed dat hij mooi naar boven geschoven was, dus ik kan gelukkig natuurlijk bevallen, hopelijk jij ook!
Ik ben met 36 weken wat bloed verloren. Dit bleek te komen van de placenta die iets voor de opening lag. Dit was gelukkig maar een klein stukje, en het zou de bevalling verder niet belemmeren. Met 38 weken weer een echo gehad en de placenta was toen gewoon opgeschoven.
Hier had ik ook voorlichende placenta.. met 32 wk was ie mooi verschoven en ik kan dus ook gewoon bevallen.. Snap heel goed hoor dat je liever gewoon wilt bevallen..ook hier is het de laatste en de andere 3 zijn "normaal" gekomen, dus ook hier zat ik neit op keizersnee te wachten, maar zeker als het je eerste is kan ik me heel goed voorstellen dat je het hele proces graag wilt ervaren.. Duim voor je dat de echo straks een mooie vrije doorgang laat zien.. SUCCES
Hmm ik kreeg bij de pretecho met 16 weken ook te horen dat de placenta wel heeeel erg laag ligt, om niet te zeggen voor de uitgang.... Sindsdien maak ik me daar heel erg druk om, vanwege de horrorverhalen die je er op internet over kunt vinden. Ben dus erg benieuwd naar de 20 weken echo, volgende week! Ik las ook dat hij in bijna alle gevallen nog op tijd omhoog groeit, gelukkig...!
ik heb het zelf niet gehad maar wel een vriendin van mij. haar placenta lag voor de uitgang en met 30 weken had zij ook nog eens 3 cm ontsluiting dus bedrust... in het ziekenhuis. met 37 hebben ze het gehaald mbv een keizersnee. Alleen bij die KZ heeft zij heel veel bloedverloren ( wat ze al gezegd hadden) en na de Kz met spoed geopereerd omdat ze bleef bloeden en uiteindelijk nog 10liter bloed gekregen via bloedtransfusie. Dus was best heftig maar gelukkig allemaal goed gekomen. en met de kleine is ook alles goed...
Oh, ik ben gelukkig niet de enige die in de stress zit. Ik heb volgende week dinsdag mijn liggingsecho. Ik hoop zo dat hij mee naar boven is gegroeid. Met de pretecho werd niets raars gezegd over mijn placenta en de vk zegt dat als ze dit had gezien het toch wel had gezegd. Ik duim dus. Wie wil nou niet na een zwangerschap van 9 maanden zijn kindje op de natuurlijke manier ter wereld laten komen? Het is en blijft toch nog even spannend voor ons, maar we moeten positief blijven en al helemaal niet stressen. Dat vinden de ukkies namelijk niet leuk! Allemaal succes met de laatste loodjes.
Mijn vriendin hoorde vorige week bij de 32 weken echo dat haar placenta keurig omhoog is gegaan - en dus een natuurlijke bevalling kan plaatsvinden in principe. Het kan dus ook zo gaan!