Hier ook gekozen voor een geplande keizersnede. Ik heb erg getwijfeld, maar vond de risico's voor de baby bij een stuitbevalling toch wel eng. Ook was het mijn eerste kind, en dan draait een stuitbevalling vaak uit op een spoedks. Verder lag dochter met haar hoofd naar achteren en dat vond de gyn een goed argument om voor een keizersnede te kiezen. Ik had een beetje een natuurlijke keizersnede (het ziekenhuis was ermee bezig om de natuurlijke keizersnede in te voeren). Op de ok heeft de kinderarts een snelle check gedaan en daarna mocht dochter (wel kort, helaas) op mijn borst. Daarna moest ik wel alleen naar de recovery, maar ongeveer een uur na de geboorte was ik weer herenigd met dochter. Toen heeft ze goed bij mij gedronken, ze was nog lekker wakker en had trek . Het herstel viel me reuze mee. Op de derde dag mochten we naar huis. Thuis voldoende rust nemen zorgt voor het beste herstel.
Ik was zeker teleurgesteld en heb even een potje gehuild. Maar achteraf wel blij, want het is allemaal goed gegaan. Dochter kwam vrij snel bij me na de controle en heeft maar 5 minuten in de couveuse gelegen. Mocht daarna direct voeden. Naweeën deden wel zeer (morfine voor gekregen) en dagen daarna ook veel pijn door de ingreep. Maar goede zorg in het ziekenhuis en thuis van de kraamhulp, dus mijn dochter kwam niets te kort.
Bedankt voor jouw ervaring manamana. Als het kindje met het hoofd naar achteren ligt kan ik me voorstellen dat de keus voor een keizersnede meer voor de hand ligt. Wel fijn dat het met een natuurlijke keizersnede kon, hier in het ziekenhuis doen ze wel een natuurlijke keizersnede, maar bij een stuitbevalling niet dacht ik.. Wel wordt het kindje zodra het kan bij de moeder gelegd. Fijn dat het allemaal goed gegaan is summer, en dat het achteraf wel oke voelt. Hier besloten dat we voor nu gaan voor een natuurlijke bevalling, zolang alle factoren zo gunstig blijven als ze nu zijn... Zodra er ook maar 1 van de factoren niet langer ideaal meer is, gaan we alsnog voor een keizersnede. Zo heb ik het idee dat ik wel mijn gevoel volg, maar absoluut geen verdere risico's meer accepteer. As het alleen gaat om een stuitligging, waarbij alle factoren zo positief mogelijk zijn durf ik het aan.
Wij zijn ondertussen bevallen van een gezonde zoon. Helaas uiteindelijk wel een keizersnede, aangezien de ontsluiting niet goed op gang kwam. Maar moet eerlijk zeggen dat ik daar op dat moment vrede mee had, het was genoeg geweest. Ik heb het mogen proberen, maar helaas mocht het niet zo zijn.
Wauw je hebt het gewoon geprobeerd...super hoor! Gefelicteerd....en niet schuldig voelen idd je bent een topper!ik durfde het niet. Geniet van je kraamtijd! Hoe gaat het met je ivm de keizersnede?
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Lekker genieten. Hoe heb je de keizersnede ervaren? Ik ben inmiddels zo'n anderhalve week overtijd en moet morgen weer naar de gyn. Denk dat het hier ook uit gaat draaien op een keizersnede.
Uiteindelijk is het me op zich meegevallen, maar dat is wellicht ook omdat de bevalling tot aan dat punt best zwaar was. Ik was blij dat er verlossing kwam. Er werd goed ingespeeld op angsten die ik had en voor ik er erg in had was ons zoontje al geboren. Zelfs de ruggenprik viel me mee, maar o dit mogelijk door de intensiteit van de weeen. Vanochtend even heel veel last gehad (ik ben gisteren bevallen), maar heb extra morfine genomen die ze aanboden (tip vooral doen, dat maakt het makkelijker dingen te gaan doen waardoor je ook sneller dingen weer kunt). Dus had behoorlijke pijnstilling toen ik voor het eerst ging staan. Nee dut was niet prettig, maar ik merk nu al dat het iedere keer een beetje beter gaat. Succes sandra! Bij mij zouden ze sowieso maar wachten tot 41 weken daarna was het automatisch een keizersnede geworden, dus ben er bang voor dat het inderdaad een keizersnede gaat worden voor je. Succes!
Mijn 2e kindje lag ook in stuit en ik kreeg ook de keuze... ik hoefde er niet lang over na te denken en koos voor een gewone bevalling, het enige nadeel voor mij was de knip.. ze hadden het me wel verteld, maar stiekem had ik gehoopt dat het niet nodig zou zijn luister goed naar je eigen gevoel..
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje..!! Las al even mee aangezien ukkie hier ook nog in stuit ligt... Geniet ervan..