zwart voor ogen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Semmie83, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Ik heb een vraag en misschien zijn er anderen die iets soortgelijks hebben meegemaakt? Ik ben 9.5 weken zwanger en heb nu al 2x meegemaakt dat ik plotseling niet goed wordt. Beide keren was het 2 uur geleden dat ik mijn ontbijt (2 boterhammen) had gehad en dat ik plotseling zwart voor mijn ogen zag, misselijk werd en begon te zweten. Vandaag was ik in een winkel en stond ik bij de kassa toen dat gebeurde. Ik zag nauwelijks nog iets en heb om een stoel gevraagd. Toen ik even zat kwam mijn zicht langzaam terug en kreeg ik een glas water. Daarna barstende hoofdpijn en misselijk. Echt vreemd! Zijn er meer zwangeren die dit hebben meegemaakt of heeft iemand tips? Zou het mijn bloeddruk zijn of misschien lichte migraine klachten? Het kan namelijk zijn dat ik ook wat flitsen zag. Mijn bloeddruk was laatst 100/65, ook wat aan de lage kant. Maar toch raar als je al een tijd loopt en staat dat je daar dan plotseling last van zou krijgen? Kan het kwaad voor de foetus?

Hopelijk weten jullie meer, alvast bedankt voor de reacties!

2. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gok dat je een lage bloeddruk hebt.. Onschuldige kwaal maar kan erg lastig en vervelend zijn. Ik heb het eigenlijk alleen als ik opsta, dan wordt het even zwart.. Even wachten en kan weer verder.
    Krijg je voldoende zout binnen?

3. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Ik denk dan inderdaad dat je een lage bloeddruk hebt. Ik had normaal ook 100/65, maar de laatste keer was het 100/55 en vroeg de vk ook of ik duizelig was. Ja ik zie soms sterretjes maar niet dat ik me dan duizelig voel. Zij adviseerde om zo nu en dan een dropje te pakken... dus misschien is die tip ook wat voor jou?

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ja dat heb ik ook.

Ik kan dan niets meer zien en zweet me helemaal lam. Ik reageer ook niet helder meer maar hoor nog wel alles. Daarna moet ik altijd overgeven. Ik kan ook niet meer staan en moet snel een stoel o.i.d. opzoeken anders zak ik in elkaar.

Ik heb me een keer laten onderzoeken maar ze konden het niet vinden en ik heb het maar een paar keer per jaar (tussen de 2 en de 4x) dus heb er niet echt extreem last van. Ik weet dat het weer over gaat na een tijdje.

Kan je dus helaas niet helpen met wat het is haha

5. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Overigens heb ik wel altijd een lage bloeddruk. 100 over 55 a 60 is normaal voor mij dus wat de bovenstaande meiden zeggen kan wellicht wel op mij slaan. Wellicht ook op jou?

6. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Happyglow... even off topic, maar moet toch ff reageren op je onderschrift :D Volgens mij is september DE maand voor jullie hahaha... zelfs met de derde uitgerekend in september, hoe kan het toch :p

7. mamavan2kanjers

8 aug 2013
    33
    0
    0
    in het noorden
    Ik heb het ook en ook ik heb een lage bloeddruk....

8. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Bedankt voor de reacties. Is het dan niet raar dat ik ineens zwart voor mn ogen zie terwijl ik niet opsta of van een warme douche kom maar gewoon aan de kassa, terwijl ik al meer dan een uur had gewandeld/geshopt? Als ik opsta en zwart zie, dan weet ik dat het mijn bloeddruk is.. Kan een plotselinge daling van de bloeddruk ook door te weinig energie ( 2 uur niet gegeten) komen?

9. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stel je vraag anders ook even aan de verloskundige hier op zp

10. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Ik las net op internet dat het dan komt, omdat je even stilstaat. Als je tijdens het wachten aan de kassa een beetje op en neer loopt dan kan het best dat het gewoon goed gaat, omdat je dan je bloedsomloop aan de gang houdt, zoals je daarvoor dus gedaan hebt door het wandelen en shoppen ;)

Anders moet je maar even google met de trefwoorden 'zwanger en lage bloeddruk'

11. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Oke, bedankt voor de reacties!

12. life

life Niet meer actief

Heb je daarna blijvende hoofdpijn?

Ikzelf herken dit als migraine, ik heb dit vroeger gehad niet in me zwangerschap maar hoorde dat het ook in de zwangerschap kan komen.
    Ik had dan ook wazig maar dat kwam rustig opzetten, sterretjrs.. daarna hoofdpijn en misselijk.
    Ook zweete ik erbij.

Wil trouwens niet zeggen dat het zo is hoor!
    Maar ik herken dit als migraine als de hoofdpijn aanhoud

13. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Bedankt life, zelf denk ik dat ook. Hoofdpijn houdt namelijk aan dan. Ik maak een afspraak met de huisarts, maak me toch wat zorgen.

14. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Vervelend, hier juist geen migraine tijdens zwangerschap. Wel duizelig met zweten en misselijk in eerste trimester, nu eigenlijk alleen af en toe duizelig, hangt bij mij echt samen met bloeddruk. Lang stil staan moet ik idd niet doen.

Maar als je je zorgen maakt, idd even langs je ga en aankaarten bij vk!!

Deel Deze Pagina