Hoe gaan jullie om met miskopen via Marktplaats en Facebook?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjakie22, 10 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik wil graag weten hoe jullie omgaan met miskopen?

Laatst had ik een setje gekocht. Bij status stond "ziet er goed" .
    Ik dacht maatje 50 kan er nooit slecht uitzien. Dus ik heb 9 euro inclusief verzendkosten betaald. Op de foto zag het setje er supermooi uit.

In werkelijkheid zag het er afgedragen uit. De print was vervaagd en het broekje was pillig en verkleurd.

Ik heb wel alles gemeld bij de verkoper. Later dacht ik het is mijn eigen schuld. Het is een risico. De status "ziet er goed uit" is relatief. Ik laat het hierbij en zie het als een wijze les.

2. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Al jaren koop ik op mp, misschien 2 x niet goed gegaan. Kleding koop ik nooit op mp. Liever op rommelmarkten, veel kleding is vaak verwassen en dit zie je meestal niet op de foto helaas. Kleding zoeken in een straal van .. Km kan ook, kun je het ophalen. Balen hè als t tegenvalt, is zelfs 9€ nog te duur.

3. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb dat ook wel eens via mp gehad. Ik kocht sowieso maar hooguit tot maat 80-86 via mp, omdat bij die kleine maatjes de kans op slijten klein is. Toch had ik een keer een set gekocht waar mijn dochter echt niks van heeft gedragen! Het was echt versleten. Ik had er niet veel voor betaald, dus heb er verder niks meer van gezegd. Maar zelf doorverkopen zit er voor deze set niet in. Denk dat ik hem in de kledingcontainer heb gegooid.
    Verder heb ik toen dochter jonger was veel speelgoed (little people en duplo) via mp gekocht. Daar ben ik super tevreden over. Duplo was zelfs een koopje, die ben ik a la minute gaan halen, zo goedkoop. Speelgoed dat ik koop moet ik goed schoon kunnen maken, anders wil ik het niet.

4. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Met speelgoed heb ik ook goed ervaringen. Ik had een keer een mega pakket Duplo inclusief doos gekocht voor maar iets van 135 euro.

5. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Nog geen echte miskopen gehad. Alhoewel ik wel laatst een truitje voor mijn zoon heb gekocht en ik toen een ander truitje kreeg... Wel hetzelfde truitje, maar een hele andere kleur. Ook niet dat de foto vertekende ofzo, gewoon echt een ander truitje. Ik heb wel gemaild naar de verkoper. Maar, verrassing, niks terug gehoord. Heb het er maar bij gelaten.

6. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet op laten sturen maar bekijken. Dus alleen advertenties bekijken uit mijn eigen buurt. Op FB ben ik ook lid van een 'te koop' groep uit mijn eigen woonplaats.

7. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Vindt het sowieso niks om kleding te kopen via mp of fb.. ik zet de kinderkleding ook niet op mp...teveel gedoe voor die paar euro...

8. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ik kocht regelmatig kledingpakketjes op MP. Nu ze in maat 80/86 zit is het aanbod kleiner en de kwaliteit lager (langer gedragen in kruiptijd), dus doe ik het niet meer. Ik heb er voor de kleinere maten goede ervaringen mee: wat mooi is droeg ze, wat niet paste, niet mijn stijl is of toch te verwassen gaf ik weg aan een goed doel. Ook speelgoed gaat vaak prima, vooral houten speelgoed is vaak goedkoop; ik heb een hele mooie houten speelboerderij gekocht voor 20 euro waar ze dagelijks mee speelt.

9. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Heb ook al eens een paar keer "pech" gehad met MP aankopen. Twee truitjes in zgan staat had ik gekocht (verschillende verkopers). Toen ik ze binnen kreeg was ik zo teleurgesteld.. ze waren zo afgedragen dat ik ze mn kleintje 1x heb laten aantrekken en toen hij ze aan had dacht ik dit kan echt niet dus nooit meer aangedaan. Van zo'n verkopers denk ik wel eens "zo, jullie schamen je ook nergens voor". Heb er verder niks mee gedaan want het is en blijft altijd een risico natuurlijk, maar jammer was het wel.
    Ik heb wél al leuke tweedehands kleertjes gekocht hier op ZP overigens :) Geen tegenvallers tot nu toe, echt "what you see is what you get".

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan

idd, binnen een straal van... alleen als ik het op kan halen!

11. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik doe vrij veel met mp. Voor kleding maar ook andere dingen. Het valt idd wel eens tegen. Maar ik vraag mezelf altijd van tevoren af wat ik er nu voor betaal en het is dan niks is dat dan echt heeeel erg? Tuurlijk elke euro is dan teveel maar toch. Laatst had ik hier in de buurt een kledingpakketje opgehaald voor maar 10 euro met wel 15 items. Nou de helft was echt afschuwelijk lelijk en verwassen wat je dus ook niet op de foto kon zien. Maar er zaten ook 3 items in die nieuw waren met het kaartje er nog aan en erg leuk dus voor 10 euro ben ik alsnog tevreden.

Heb laatst zelf een x vervelend gehad, had een tent voor 3 personen. Verkocht voor 50 euro. Echt een schijntje van de aankoop prijs. Hij was zeker zo goed als nieuw hebben hem zelf 3 x opgezet gehad. Diegene die hem kocht was een studente en wou om die reden dat ik nog meer van de prijs afdeed want hun gingen met zijn drieën rond reizen en doordat ze studenten waren niet veel geld. ( begrijpelijk maar betekend niet dat ik dan maar voor 20 euro weg moet doen ofzo ) uiteindelijk voor 40 euro opgestuurd. Krijg ik daarna een mail dat er stokken kapot zijn. Maar wij hadden hem thuis nog extra een x opgezet en dat was gewoon niet waar. Ze had gebeld na de fabrikant en die onderdelen ( stokken ) waren niet los te krijgen. Ik voelde me echt zo schuldig! Ben echt niet iemand die er een slaatje uit wil slaan ofzo. En kapot had ik hem al nooit te koop gezet. Dus ik zelf gebeld na de fabrikant of er andere mogelijkheden waren. Bleek dat je de stokken gewoon nog los kon bij bestellen. Dus ik terug gemaild dat ik het heel vervelend vind en wij alsnog 20 euro na haar over wil maken zodat ze die kan bestellen en ze gewoon nieuwe stokken heeft. Of dat ze de tent terugstuurt naar ons en haar totale geld terug krijgt van ons. Krijgen we gewoon nooit meer een mailtje terug!! Mijn vriend zegt volgens min was er helemaal niks kapot wil ze gewoon dat je d'r geld geeft en wel de tent houden. Kreeg er echt een rot gevoel van.

Daarom snap ik ook niet dat sommige mensen zulke oude dingen etc op mp zetten. Dan denk ik gooi toch gewoon weg als het er zo uit ziet.

12. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik koop via beiden eigenlijk nooit iets..

13. Marijke B

Marijke B Actief lid

20 jul 2005
    409
    0
    16
    Rotterdam

Volgende keer een foto vragen van de kapotte stokken. Laten ze meestal ook niks meer van zich horen.

14. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dat is het risico van kopen op afstand.
    Wat de een z.g.a.n. vindt, vindt de ander gebruikt en vice versa.
    Ik heb tot nu toe gelukkig niet of nauwelijks miskopen gehad, maar je moet het wel incalcureren dat het eens wat tegen kan vallen.

15. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Laatst ook een shirtje voor mijn dochter via mp gekocht. De verkoopster in kwestie wilde in eerste instantie ook nog meer geld, want 'het was nog een prachtig shirtje'. Ik bleef bij mijn bod en dat was toch akkoord. Keurig geld overgemaakt. Uiteindelijk kreeg ik het anderhalve week later binnen wegens te weinig frankeren. :( Heb toch netjes voldoende geld voor verzendkosten betaald. Het shirtje vond ik er niet mooi uitzien, vaal en de stipjes die erop zaten waren aan een kant gewoon weggevaagd. Ik heb het weer te koop aangeboden op mp en voor weinig verkocht. Eigenlijk had ik die verkoopster moeten mailen, maar ik had geen zin in gedoe. Het is eigen risico, maar ben wel blij dat ik niet meer heb betaald voor het shirtje zoals zij graag wilde.

Ik heb in maat 86 - 92 echt hele mooie jurkjes gekocht via MP. Gewoon nog als nieuw. Ook spijkerjasjes en spijkerrokje van een bekend duur merk. Ik kijk altijd of iemand veel aanbied in die maat. Wanneer men 8 zomerjurkjes aanbied in dezelfde maat is de kans klein dat het vaak gedragen is.

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik heb een autostoel gekocht voor oma , zondag al betaald maandag zei ze dat het binnen had en nu opzoek ging naar een doos. Zojuist krijg ik een mailtje dat ze het verzonden heeft maar geen code erbij, ben benieuwd of ik het krijg.
    Wel alleen de helft eerst betaald ..
    En als ik het niet krijg doe ik aangifte en op marktplaats een melding.

17. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Heb via beide best veel kleding gekocht en verkocht. Meestal kocht ik via MP een pakket voor bijv 20 euro. Dan zaten er zo'n 15/20 dingen waarvan ik de helft eigenlijk niet vond. Dat zette ik dan gewoon weer op MP als pakketje.
    Een keer zelf een schortje van Noppies in de verkoop gehad. Toen iemand het wilde kopen en het geld al had overgemaakt, zag ik dat er een vlek in zat. Na uitwassen en behandeling met vlekkenmiddel kreeg ik deze er niet uit. Uiteindelijk de koper gemaild met de mededeling dat ik het geld had teruggestort. Zoiets wil ik dan zelf ook liever niet verkopen, voel ik me schuldig over :p
    Al met al goede ervaringen dus!

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh, soortgelijk verhaal. Geld gestort, na 4 dagen mail dat ze nog niks ontvangen had. Ik gecheckt: 23/6 van mijn rekening af gegaan. Ineens een mail: 'oh ja, heb het over het hoofd gezien' ;) 25/6 maakt ze het label aan voor verzending (Kiala), op 1/7 mail ik haar wanneer ze het verzend. Heel verhaal dat er iemand overleden is, dat moeder het weggebracht heeft, label niet scande en ze het label opnieuw heeft moeten doorsturen. Op 2/7 krijg ik een mail van Kiala dat het om 10.07u ingeleverd is in Kiala punt ;) *zucht* Het is een training van Adidas voor mezelf die op foto goed uitzag maar begin meer en meer twijfels te krijgen nu hoor... Pakje was gisteren nog onderweg dus ben in blijde verwachting.

19. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb eerst veel via mp gedaan. Nieuwe kleding zette ik er ook wel eens op toen ik nog geen nieuw winkelpand had gevonden. 1x gehad dat ik dus het verkeerde shirt had opgestuurd. Ze had netjes betaald en het shirt wat ze dus eigenlijk wilde had ik niet meer. Het shirt wat ik had verstuurd vond ze niet mooi. Heb de aankoopprijs terug gestort op de rekening en het shirt heeft ze mogen houden. Had ik maar beter op moeten letten ;)
    Zelf ook wel eens dingen gekocht die er niet meer uit zagen. Best jammer.. maar nu heb ik een eigen winkel en koop dus niks meer via mp.

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Pfff

Net de track en trace gekregen morgen wordt die bezorgd :)

Deel Deze Pagina