Hoi, Onze dochter van ruim 5 jaar is getest door het ziekenhuis en hieruit kwam dat ze vermoedelijk het syndroom van Asperger heeft. Nu hoop ik dat hier ouders/verzorgers zijn die ook een kind hebben met deze autistische stoornis (wat een rotwoord) om zo ervaringen te kunnen delen. Onze dochter is met name erg druk, moeilijk te corrigeren en sociaal/emotioneel nog aan het kleuteren. Hierdoor weet eigenlijk niemand in welke groep ze volgend schooljaar het beste op haar plek is en hebben we nu de keuze gemaakt om haar toch een jaar te laten kleuteren (groep2) met daarbij groep3 lesstof om haar genoeg te prikkelen. Eigenlijk hoop ik hier ouders te vinden die ervaring hebben met dit syndroom, want het is best wel lastig om goede keuzes te maken voor je kind op deze leeftijd en met deze omstandigheden. Knuf, Giegel
Misschien kan je eens surfen naar stichting balans. Ik weet dat je vanuit hier ook lotgenoten contacten aan kan gaan. Sterkte!
Hoi Prinses, Bedankt voor het meedenken! Helaas is op de site van stichting balans niets te vinden over deze specifieke autistische stoornis. Er is denk ik ook veel meer bekend rond pdd-nos etc. Groetjes, Giegel
Ik weet wel enigszinds wat over het syndroom van Asperger. Maar dat komt dan meer voort uit mijn vak. Dus echte ervaringen als ouders kan ik niet echt delen. Mocht je toch vragen hebben, dan kan ik er misschien een antwoord op geven. Dan hoor ik het wel! Ik weet dat er ouders zijn die naar zo'n lotgenotenavond zijn geweest. Hun zoon heeft ook asperger. Vandaar dat ik de site hier heb neergezet.
Hoi Giegel, ik ben ook hulpverlener, maar die stichting balans is wel een goeie om bij aan te kloppen. Ook als er weinig ouders zijn die ook een kind met asperger hebben, zul je ws ook veel herkenning vinden bij ouders die een kind met pdd-nos hebben... Volgens mij hardstikke verstandig dat je je dochter nog even laat kleuteren! Te hoge eisen versterken de problemen alleen maar... Verder weet ik dat in de provincie Utrecht je bij Altrecht (GGZ-instelling) oudercursussen hebt. Daar kun je met een boel vragen terecht en heb je vaak samen met een groep ouders cursus. Kun je gelijk ervaringen uitwisselen... Dat moet er vast in andere regio's ook wel zijn, ik zou zeggen: kijk even op de site van de GGZ-instelling voor jullie regio... Sterkte ermee!
Hai, Ik ben dan geen moeder met een kind met asperger, maar ik begeleid kinderen die het hebben. Mocht je vragen hebben, ik hoor het graag! groetjes Natasja