Ik ben heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met tarwekiemolie. Ik lees aan de ene kant dat je er beter pas mee kunt beginnen na de eisprong omdat anders je eisprong uitgesteld kan worden. Ook lees ik verhalen over bijwerkingen als humeurigheid en een extra lange cyclus. Ik slik nu de mutivit van Davitamon, krijg je niet teveel vitamines binnen als ik er ook tarwekiemolie bij ga gebruiken? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. (Hoe weet je trouwens precies wanneer je eisprong is geweest, als je temp stijgt weet ik, maar ben je dan al te laat met starten van de olie? En als je gelijk start na een pos ovulatietest is je eisprong nog niet geweest. Welk merk slikken jullie en hoeveel? Heel benieuwd!!
ik ben ermee gestart vanaf 1e dag menstruatie, het moet namelijk zorgen voor dikker bms en als je pas na je ei begint ben je dus te laat... ik kreeg altijd keurig op dag 13 me eisprong gemeten met ovu testen...succes
Ik slikte het vanaf de start van het spuiten voor IVF, dat is vergelijkbaar met eerste dag menstruatie. Het moet zorgen voor mooi dik baarmoederslijmvlies en dat had ik elke keer. Dus ik had er wel vertrouwen in. Volgens mij is het teunisbloemolie dat invloed heeft op je ei, niet tarwekiem.
Als je na je na je eisprong begint ben je niet te laat. Ik heb gelezen dat je het voor je ei juist beter niet kunt gebruiken... Ik begin er na m'n eisprong mee, deze maand voor het eerst.. Ik ga beginnen de dag na m'n donkerste ovulatietest denk ik. Voor voor de eisprong heb ik monnikspeper!
Ik heb wel positief gevoel bij tarwekiemolie. Ik heb er mijn LF (tijd tussen eisprong en menstruatie) mee verlengd. Dit was altijd 7 dagen en werd ronde daarna 10 dagen en de ronde dáárna ben ik zwanger. Tarwekiemolie heeft bij mij geen invloed op eisprong gehad. IK heb het trouwens vanaf cyclusdag 1 geslikt. 3x per dag die van de kruidvat.
Het maakt niet echt uit wanneer je ermee begint denk ik Ben er einde ronde 2 mee begonnen & ronde 3 was het raak
mijn cyclus raakte er helemaal van slag, ik ben du weer snel ermee gestopt, en doe ook deze ronde niet weer gebruiken.
Tarwekiemolie helpt alleen iets als je een tekort aan gezond vetten hebt. Dat tekort heft het dan gedeeltelijk op. Beter is noten, vis en olijfolieproducten te eten. je lijf haalt daar de vetten beter uit en neemt het beter op. Daar wordt je BMS zo goed mogelijk van (andere omstandigheden buiten beschouwing gelaten). Tarwekiem vs gezonde vetten uit voeding = dikker BMS uit de gezonde vetten. tarwekiem extra slikken, maakt het BMS niet nog dikker.
@nephthys: Ach ja, ik eet al enorm veel noten, olijfolie, vis, avocado etc. Dus een tekort daarin heb ik echt niet. En tóch was mijn LF veel te kort. Ik vind het gewoon opvallend dat mét tarwekiemolie ik wel een langere LF krijg. Ik zeg niet dat het een wondermiddel is en dat het bij iedereen werkt, maar bij mij dus wel.
Dank voor alle tips en reacties! Ik denk dat ik ook start na mijn vermoedelijke ovulatie. Ik lees nl dat je ei er later door kan komen? Welk merk gebruiken jullie? Ik vind 3x daags wel erg veel nl.
Het ligt aan welke je haalt. Ik heb capsules van de tuinen. 1 pil per dag is genoeg. Is wel een grote. Ik slik het nu 1 cyclus. Heb nog niet echt ervaringen want mijn vorige cyclus was echt drama en heel apart. Ben heel benieuwd wat er nu gebeurt. Ik ben hoopvol. Slik het wel gewoon elke dag. Niet specifiek na de eisprong
Hier ook pas afgelopen zaterdag mee begonnen 1 week na positieve ovutest van de tuinen 1 grote capsule en gebruik foliumzuur
Ik heb deze net binnen! Zijn wel groot! 1-3 per dag na ovulatie... Weet nog niet hoeveel k zal doen!? 1130mg per capsule Sorry foto plaatst ie scheef
Dat ziet er indrukwekkend uit Dubbeltje! Zijn dat de pillen van de Tuinen? Ik denk dat ik ook ga starten met die van de Tuinen maar dan na de ovulatie 1 per dag. Kan altijd nog opbouwen Ben nog wel een klein beetje huiverig voor de combi met de multi vit. Tarwekiemlolie bevat veel vit E maar de multi vit ook, teveel is ook niet goed..
Zijn van Solgar, heb ze bij de vitaminstore vandaan. Ik weet dat dit een heel goed merk is (vanuit mijn werk)... Wel wat duurder dan eigen merk... Volgens mij hebben ze deze ook bij de Tuinen ja Omdat ik nu losse supplementen slik gebruik ik nog geen multi vitamine. Als ik zwanger ben ga ik over op een multi vitamine. Nu wachten op een ei en dan mag ik dat mega ding door gaan slikken haha. Maar dat kan wel hoor, niet denken gewoon doen
Ik heb ze 1 maand geslikt en omdat mijn cyclus (voor het eerst in jaren) ineens korter was, ben ik gestopt met slikken. Daarna een maand niet geslikt en mn cyclus is weer normaal, maar ben nog steeds niet zwanger Door de positieve verhalen die ik er toch over lees ga ik ze deze maand wel weer slikken. Je weet maar nooit...