kan 1 of 2 drankjes kwaad?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door brunette85, 27 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brunette85

brunette85 Bekend lid

29 dec 2009
    944
    0
    0
    gelderland west
    Fijne koningsdag!

Ik zit nu op dpo10. Negatieve clearbleu en sensitest. Ik wilde voor de zekerheid testen.

Nu heb 6 dpo een steek in mijn zij gehad en sindsdien rommeligen in mijn buik. En trekkingen buik en liezen bij snel opstaan ofzo.
    Omdat ik vaker het idee heb gehad dat ik zwanger was, durf ik nergens op de hopen.

Zou het kwaad kunnen om 1 of 2 drankjes op terras te drinken. Alcohol bedoel ik dan hè.
    Verder wilde ik toch het zekere voor het onzekere nemen. Ik wil niet weer dat het fout gaat, mocht er wel een uk groeien.
    Wat denken jullie.

Liefs. Fijne dag!

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ik zou het niet riskeren. Alleen al om de twijfel denk ik niet dat die drankjes lekker zullen smaken.

3. brunette85

brunette85 Bekend lid

29 dec 2009
    944
    0
    0
    gelderland west
    Je bevestigd mijn gevoel.
    Als het geen feestdag was, had ik ook niks gedronken. .
    Dan een 0% radler haha. Die smaakt ook prima.
    Thnx

4. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Als het niet goed voelt dan gewoon niet doen, en zo te lezen twijfel je enorm of je het zult doen, dus dan zou ik het ook niet doen.

Ik heb op NOD negatief getest, het was weekend en ik had zooo zin in canei dat ik die het weekend ook heb gedronken. (niet in 1 avond hoor) omdat menstruatie dus uitbleef heb ik woensdag weer getest en toen was het POSITIEF. Ik meteen de huisarts geinformeerd dat ik het weekend had gedronken, die stelde me gerust. Ik had immers een negatieve test.

Maar in jouw geval...je moet je gevoel volgen en die zegt zo te lezen hou het maar bij Radler 0.0.

5. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb gisteren ook gewoon een wijntje gedronken op 4dpo. Ik kan me niet voorstellen dat dat kwaad kan. Ik heb het afgelopen jaar al zooooo veel gelaten, nu geniet ik gewoon zolang ik geen positieve test heb. Ik hou het dus wel bij 1 drankje hoor..

6. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Och... Je weet noe t eens zeker of je zwanger. Bent.
    Tijdens eerste zwangerschap heb ik weekend voor.de positieve test, en die was op maandag, een fles rosé meester gemaakt en meer volgens mij..

Meiden hang.loose

7. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Kun je gewoon een drankje doen hoor. Heeft met bloedband te maken etc.
    Maar als je je er niet goed bij voelt, waarom zou je het dan doen?!

8. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Nou zo lang je jezelf niet klem zuipt kan het niet veel kwaad hoor,
    Vorig jaar 2 miskramen gehad waarbij ik vanaf de eisprong geen borrel meer heb aangeraakt en dat ging fout. In september op vakantie zwanger geraakt en gewoon gedronken etc en inmiddels tel ik af tot ik mag bevallen, gezien je ook nog negatieve testen hebt kunnen die 2 drankjes m.i. Niet veel kwaad.

9. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    geloof me ...die twee drankjes zorgen echt niet voor een miskraam, ik heb voor beide zwschappen toen ik nog niet wist dat ik zwanger was gewoon een paar glaasjes wijn op en mijn kinderen zijn compleet gezond geboren. natuurlijk als jij het niet goed vin voelen moet je het doen maar ik vind het klinklare onzin.
    Ik zou zeggen ga lekker genieten vandaag!!

10. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Hoeveel vrouwen hebben niet eens door dat ze zwanger zijn?
    Drink geen bak bier leeg maar leef toch nog wat!
    Je zal er niet plots niet meer zwanger door zijn of een mk door krijgen hoor.
    Als je alles leest mag een mens amper nog ademen.

Geniet en ontspan!

11. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik heb gewoon nog aan de rauwe zalm gezeten voor ik het wist :p denk alleen wel dat het belangrijk is dat je doet waar jij je goed bij voelt, anders ga je je daarna druk maken.

12. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Kan geen kwaad, lekker borreltje pakken en ontspannen!

13. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Ach als je het zelf niet fijn vind lekker aan de raddler 0.0 is erg lekker! Bij de zwangerschap van onze dochter waren we op actieve vakantie in Lapland. Test gedaan daar negatief! Dus ik hup op de sneeuwscooters achter de hondenslee en uiteraard ook een borreltje gedronken. Een week later toch een positieve test! Misschien heeft dat gehobbel wel geholpen bij de innesteling ;) Ik voelde me goed in iedergeval! Had ik maar enige twijfel gehad dan zou ik het allemaal niet hebben gedaan.
    Liefs!

14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Haha hier ook zoiets. Dag voordat ik positief testte nog flink van beslag geproefd waar wel 5 rauwe eieren in zaten. En er is echt een kerngezonde baby uitgekomen hoor.

Zolang je je niet klem zuipt kan je rustig 1 of 2 drankjes nemen. Leef je leven en geniet, daar wordt het allemaal veel leuker en relaxter van.

15. brunette85

brunette85 Bekend lid

29 dec 2009
    944
    0
    0
    gelderland west
    Haha nou dan waren het wel meer malibu 's geworden als het aan mij lag, maar ben maar wezen bobben. Geen verleiding.
    Ik was ook altijd van gewoon alles doen, maar nu het zwanger worden moeizamer gaat, kom ik er wat op terug.
    Bedankt voor de reacties.
    Het is 0 procent jillz geworden haha

16. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    1 of 2 drankjes kan niet echt kwaad. Er zijn vrouwen die hun wachtweken gedronken hebben en gewoon zwanger zijn geworden.
    Je leeft maar 1x!

Ikzelf had behoorlijk wat gedronken voor ik zwanger werd van de eerste (en het waren niet 1 of 2 glaasjes!!) , we hadden een feestje.. En manlief en ik waren totaal niet bezig met kinderen.. 1 week later: positieve test.. En een gezonde dochter gekregen na 9 maanden.

Het kan wel kwaad als de navelstreng van het kindje is aangelegd, zou het dan echt niet meer riskeren.

Maar jouw bezorgdheid snap ik echt wel! Vooral nadat het een paar keer fout gegaan is.. Maar meid, geniet van je leven. Als jij 1 of 2 glaasjes wilt drinken, doe dat gewoon. In de wachtweken ben je nog niet zwanger, en krijg je daar ook geen miskraam door.

17. brunette85

brunette85 Bekend lid

29 dec 2009
    944
    0
    0
    gelderland west
    Ik wil gewoon zo graag dat het een keer goed gaat.
    Dan ga je het toch eerst bij jezelf zoeken. Bedankt voor je lieve woorden.

18. Miekje87

Miekje87 Bekend lid

22 mrt 2015
    682
    155
    43
    Toevallig vroeg ik me hetzelfde af, ik heb het ook gelaten voor de zekerheid. Maar je hoort inderdaad vaak dat een glaasje geen kwaad kan. Weten jullie eigenlijk hoe het zit met mannen in de periode dat je samen probeert zwanger te worden? In verband met kwaliteit zaad/vruchtbaarheid enz.? Geldt dan ook 1 of 2 pilsjes kan geen kwaad?

19. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij ons werd voor allebei geadviseerd om niet te drinken als we zwanger wilden worden. Uiteindelijk hetzelfde verhaal als een aantal voorgangers hier, op vakantie lekker aan de wijn en een week nadat we terug kwamen een positieve test.

Deel Deze Pagina