Deze maand gaan we voor het eggie proberen zwanger te worden. Nu heb ik al vaak opgemerkt dat ik soms lange draden slijm heb bij het naar de wc gaan en sinds vorige maand eens gelet op de timing en blijkt dit net voor mijn ovulatie te zijn. Gelukkig klopt dit met de verhalen op dit forum. Maar waar ik niet op gelet heb, en ook niet kan vinden hier: hoeveel dagen voor de eisprong begint je slijm draderig te worden? Ik verwacht namelijk over een week m'n ei en het is nu al draderiger dan eerder. Geen idee of dat altijd zo is een week voor de eisprong. Bij jullie?
Het begint meestal de week voor je ei draderig te worden en op de dag zelf is het slijm heel lang en waterig (net als eiwit) bv na het plassen en als je dan afveegt er een lange sliert hangt dan is het je eisprong dag, ik heb dan de hele tijd het gevoel alsof ik een natte poes heb (goor i know) + je vruchtbare dag is niet alleen de eisprong dag ook de dagen ervoor, vanaf ongeveer 4 dagen voor je eisprong ben je ook erg vruchtbaar, zaadjes leven tenslotte langer dan een ei, als je nu al draderig slijm heb zou ik vanaf nu om de dag klussen tot de dag na je eisprong weetje zeker dat je alle dagen gehad heb.(je ei hoeft niet elke maand op de zelfde dag te springen) Ik zelf ga ook uit van de slijm test + eisprong pijn, ovulatie testen zijn nutteloos bij mij ik heb pcos, dus ik doe het zo en het werkt ben na 1 poging toen zwanger geraakt.