Welk merk flesjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bl0nd, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Hee dames,

We zijn gisteren alvast een beetje op babyshop tour geweest! En heb een babyuitzetlijst geprint.. Alleen ben nu benieuwd naar het volgende:

Ik hoorde van mijn vriendin en mijn exschoonzusje dat zij geen Avent flessen gebruiken omdat beide hun kinderen last kregen van krampjes bij gebrek aan ontluchting. Nu heb ik dit wel vaker gehoord. Dus ben ik van plan van Difrax flessen aan te schaffen i.p.v. Avent flessen..

Alleen wilde graag weten of er meer mensen zijn die bekend zijn met dit probleem? Of dat er nog een ander merk flesjes is waar weinig/ tot geen problemen mee zijn? Kan iemand mij helpen!:(

Ik hoor het graag van jullie!
    Liefs,
    ;)

2. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    #2 marijntje28, 2 jul 2010
    Laatst bewerkt: 2 jul 2010
    Avent heeft wel een ontluchtingssysteem, zit in de dop verwerkt. Je hoort het ook tijdens het drinken.

Darmkrampjes horen soms bij de babytijd. Ik weet niet of een andere fles er altijd een oplossing voor is.
    Lotte kreeg borstvoeding en heeft eigenlijk nauwelijks last gehad van darmkrampen.
    Ik denk dat het per baby verschillend is. Maar ben er zelf wel van overtuigd dat het met borstvoeding minder is. Maar dat weet ik ook echt niet zeker.

Difrax zijn sommige mensen erg tevreden over.
    Een vriendin van mij heeft ze aangeschaft en vind het enorme rotflessen. O.a. vanwege alle losse onderdelen. Maar ook grote reden omdat in de onderkant water kan blijven staan..... heet water dus. Oppassen geblazen. Zij had al eens dat er druppels uit kwamen tijdens het drinken; verbranding is dan zo gebeurd.

Ik heb zelf flessen van B-free (tegenwoordig: born free). Hierin zit net zoals in dr. brown een apart ontluchtingssysteem.
    Ik ben er tevreden over. Te koop bij o.a. DA/ Ochelle drogisterij en heb ze ook wel eens in een babywinkel gezien. Niet bij de standaard winkels prenatal/ babydump.
    Vriendin van mij gebruikte ze ook voor haar 2 kids, ook altijd tevreden.
    Maar heb ook een tevreden vriendin over de Avent flessen. En die vriendin die nu ontevreden is over de difrax, was bij eerste zoon juist weer super tevreden over Avent.

Oftewel....... het is gewoon heel persoonlijk.

Je kan ook 1 of 2 kleine flesjes kopen. Daaraan heb je in begin zeker voldoende. Ik weet niet of je al direct fles gaat doen of eerst borstvoeding?
    Indien je voor borstvoeding gaat heb je zelfs aan 1 startflesje (kleinste formaat) voldoende voor noodgeval.

Indien je dan tevreden bent over je fles; kun je er meer aanschaffen.
    Ik gebruik zelf maar weinig flessen. Vind het toch heel vies om ze met melkresten te laten staan dus hier wordt direct afgewassen.
    Heb 1 kleine en 2 grote flessen en daar doe ik al 14 maanden mee (momenteel wordt nog maar 1 grote gebruikt).

Succes met kiezen; en volg vooral je eigen gevoel qua keuze. De adviezen zijn zo persoonlijk!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had Avent flessen, ook geen last mee gehad. Ik heb ook nog etos en difrax geprobeerd, maar die waren niet beter dan Avent. En difrax vond ik onhandig vullen met die smalle hals.
    Mijn jochie kon ook niet zo goed met die smalle speen overweg. Het ging wel goed, maar toch minder tevreden..

4. Maj

Maj Lid

7 aug 2007
    48
    1
    0
    Ik gebruik de flessen van Tommee Tippee, bevallen me erg goed!

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    ik zou niet ergens meteen een heel starterspakket aanschaffen, maar eerst eens kijken wat goed bevalt.

Avent heb ik niet gebruikt daar ik er ook veel verhalen over hoorden met krampjes.
    Difrax heb ik wel even gebruikt, maar vind het echt rot flessen. Zogen continue vacuüm, ventiel weer verstopt, gewoon geen melk uitkomen, en mijn dochter kon er niet goed uit drinken.
    Daarna overgegaan op Nuby, en dit ging al een stuk beter.

Kreeg een leuke cadeaubon van Prenetal en daar een Dr. Brown fles gekocht met wijde hals. Hier drinkt ze het beste uit.
    Ik heb nu 2 Dr. Browns, en 2 Born Free (zelfde idee). Super tevreden over.

6. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Wij hadden een nuby flesje uit zo'n pakket en een avent flesje gekocht. Dat nuby flesje ging wel , maar die dronk hij niet goed leeg. Avent dronk hij gewoon niet uit. Toen hebben we een difraxfles gekocht maar die zoog hij vacuuum en dronk hij veel te snel uit.
    Nu gebruiken we Dr Brown flessen en die gaan goed. Hij drinkt er prima uit en heeft ook minder last van krampjes.

7. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Ik heb ook Avent flessen en ben er best tevreden mee. Alleen door dat ontluchtingssysteem (denk ik) lekt de fles soms als je hem dichtdraait. Als je hem dan op z'n kop houdt (zoals wanneer je kindje drinkt) dan loopt de melk er zo uit (best veel ook, niet een paar druppeltjes).
    Even testen dus en dan eventueel de dop er opnieuw opdraaien en dan is het meestal verholpen.
    Ben verder hartstikke tevreden en Rosalie ook, ze heeft nog nooit last van krampjes gehad. Maar ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal natuurlijk. Hoor wel veel goede dingen over die S-flessen.
    Succes met je keuze!

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn dochter kon niet uit avent flessen drinken. Schijnt wel vaker te gebeuren met kindjes die vroeg geboren zijn. Wij vonden de difrax geweldig.

9. Fransa

Fransa Niet meer actief

Wij gebruiken de Nûby Natural Touch flessen. En ik wil niets anders! Zoonlief drinkt er nog steeds heerlijk uit en ze lekken eigenlijk maar weinig.

Ik vond het maar moeilijk om in dat oerwoud van flessen een merk en model te kiezen, maar vind achteraf dat ik wel een goede keuze heb gemaakt...

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik heb de Avent flessen in huis gehaald en gebruik ze nu nog steeds.
    Geen problemen meer, meneer drinkt er goed uit.

11. Que

Que Niet meer actief

Hier op advies van het de vk en het kinderarts (ziekenhuis) difrax flessen. Hij vindt ze helemaal geweldig. Avent flessen hebben een hardere speen, waar sommige kinderen niet lekker uit kunnen drinken (zoals die van mij;)). Volgens mij gebruikt bijna iedereen avent flessen en heb er nog nooit iemand echt over horen klagen.......

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hey Linda,
    ik heb dit probleem ook met de avent flessen!! Heel erg vervelend. Heb al een paar keer gehad dat ik mn mannetje moest omkleden omdat de fles lekte!

Verder ben ik er heel erg over te spreken! Heb niet het idee dat hij krampjes krijgt van speciaal de Avent fles. De ene keer heeft hij ze namelijk wel en de andere keer niet. Daarom gebruik ik Infacol. Dat werd ons aangeraden door de VK. Krampjes horen er gewoon bij. De darmpjes van je baby moeten zich nou eenmaal ontwikkelen en op gang komen en dat gaat gepaard met krampjes. Er zijn wel een paar tips te vinden op internet die zouden kunnen helpen. Gewoon ff zoeken op Google.

Volgens mij is het gewoon heel persoonlijk welke fles je baby wel en niet pakt! Ik zou gewoon een paar flesjes kopen van verschillende merken en het gewoon eens uitproberen. Wij hadden geluk dat ie meteen uit de vent flessen dronk en deze hem dus kennelijk bevielen!

Veel plezier met shoppen voor je babytje ;) Liefs Sas

13. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    haha mag ik beginnen met klagen??
    hhah nee hoor, maar meneer hier drinkt voor geen meter uit de avent..
    Difrax bevallen prima!

de hals is inderdaad smal, maar wat ik doe is 's morgens 2 difraxmelkdoosjes :
    Fles accessoires - Difrax

vullen, en daar de flessen mee maken...
    Hoef je niet te rotzooien met schepjes in de smalle fles en is ook een stuk sneller op het moment.... het tuutje van het doosje past perfect in de fles....

(of in mijn geval: had ik nou 4 of 5 schepje? bij het doosje gooi je het terug en begin je opnieuw :D)

14. Que

Que Niet meer actief

Misschien een advies. Pak een lege spa blauw fles. Vul die voor de heledag met water en de benodigde scheppen. Goed schudden en zo in de koelkast. Voeding is 24 uur houdbaar. Dit hebben ze me in het ziekenhuis geleerd. Je bespaard voeding, want je maakt altijd meer aan dan dat ze mogen en het bespaard je zoveel gek*t en tijd om iedere 3 a 4 a 5 uur voeding eerst te moeten klaar maken. Ik vindt deze manier persoonlijk ideaal!!!

15. hailey1826

hailey1826 Actief lid

27 jan 2010
    388
    0
    0
    horeca vakantiecentum
    belgium aan zee
    Doddy flessen van de apotheek vind ik supper! leuke flesjes allerlei grootes en een gemakkelijke tut voor be baby :) Maar van avent was ik ook zeer tevreden

16. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0

dat is wel een idee ja.... maare wat bedoel je met:
    Je bespaard voeding, want je maakt altijd meer aan dan dat ze mogen ???
    ik maak altijd precies een flesje die Sven (leuke naam hé ;)) mag hebben, dus gooi nooit wat weg...'

Warm je het per fles op in de magnetron??

17. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik heb de avent en ben er heel tevreden over. Maar als ik jou was zou ik geen flesje aanschaffen en wachten tot je kindje er is (tenzij je geen bv wil proberen), je kunt zo een flesje kopen mocht het nodig zijn. Als je ze de eerste maanden nl nog niet nodig hebt zit je anders misschien met spenen die je niet gebruikt.

18. Que

Que Niet meer actief

Offtopic:
    Hier mag Sven bijv. 160 cc hebben. Je moet 200 aanmaken omdat er voor 160cc niets is. Dus maak ik voor 200 cc aan. Ik zou dus in princiepe 40cc per keer weg goooien. Omdat ik een fles aanmaak heb ik 4x 200 en houd ik dus 160 over , weer een hele fles. Snap je.......

19. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik las vaak positieve verhalen over dr.brown flessen en heb die ook gekocht, prima flessen en ik heb dus nooit hoeven wisselen omdat ik gelijk de goede fles had gekocht :)

20. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Hee Dames,

Dankjulliewel voor alle leuke &goede reacties &adviezen:D!! Ben het er inderdaad mee eens dat een fles kiezen heel persoonlijk is maar, denk dat ik nu gewoon een paar flessen koop van 2verschillende merken.. En dan heb ik toch iets achter de hand mocht het niet goed gaan zeg maar..

Ik zelf ben er nog niet helemaal uit of dat ik BV wil gaan geven, moet daar nog even over nadenken en kijken ook wat de VK erover te zeggen heeft..

Zijn er wel dames hier die daar ook ervaring mee hebben:( Sorry, ik vraag veel, maarjaa.. Beter jong geleerd, en oud gedaan toch;)

Liefs..

Deel Deze Pagina