Hoe vaak komen jullie (schoon)ouders bij jullie op bezoek? En dan bedoel ik niet een bak koffie 1x fris en weer gaan maar een gezellige middag/avond. Het lijkt er op alsof het bij mijn ouders is van je bent uit huis en we zien je hier wel een keer verschijnen. Ik ben nu 10 jaar het huis uit en in het begin kwamen ze nog wel eens gezellig op bezoek en toen de kinderen baby waren ook, maar voor de rest alleen als ik ze bel of een berichtje stuur of ze op bezoek komen. En dan is het nog maar even 2 koffie 1x fris en gaan, want thuis hebben wij kinderen. Net alsof ik geen kind meer van ze ben, en de anderen zijn niet klein meer. (12-16-20) En op alles wat ik doe is er commentaar, en ik moet alles maar pikken wat anderen tegen mij zeggen. Ze hebben ook favo kleinkinderen van hun favo zoon en dan nog iemand waar een compleet afdak boven is gebouwd want hij heeft autisme en wij moeten alles van hem pikken. (uitgescholden worden etc.) Lichamelijk zit ik nu niet lekker in mijn vel ik heb gezondheidsklachten en kan dit er nu echt niet bij hebben.
Alleen als m'n vader op vakantie is hahaha. Ik heb geen moeder meer en m'n vader woont niet in Nederland. Hij komt elke zomer op vakantie. Schoonouders wonen ook niet hier
Alleen op verjaardagen. Mijn ouders zien we wel heel vaak, maar dan nog vaak niet eens met een bakje koffie haha, mijj vader kan niet stilzitten.
Owh... euh met verjaardagen alleen denk ik We zien mijn ouders wekelijks maar dan bij hen (passen 1 dag per week op). En als mijn ouders hier komen is het vaak even snel wat langsbrengen ofzo. Ik bel dan wel weer bijna dagelijks met mijn moeder Schoonouders zien we sowieso niet vaak maar die komen hier behalve de verjaardagen eigenlijk helemaal niet.
Mijn schoonouders zien we denk ik 1x per maand, soms iets minder. We spreken af of ze bellen spontaan of ze later die dag, of de dag erna, langs kunnen komen. Ze wonen op ca. 1 uur rijden. Ze blijven ook regelmatig slapen, maar dan vertrekken ze na het ontbijt weer. Mijn ouders wonen op 5 minuten rijden. Zij komen zelden spontaan langs. Het moet altijd van ons uit komen. Maar dat komt misschien ook wel omdat ze jaren geleden spontaan langs kwamen... mijn moeder dan... en dan gewoon met de sleutel binnen kwam lopen. Onaangekondigd. Ik heb aangegeven dat we dat niet fijn vonden en dat is in het verkeerde keelgat geschoten. Ondanks dat ik aan blijf geven dat ze welkom zijn, maar dat een belletje vooraf fijn is. Dit o.a. zodat we ons aan kunnen kleden (soms pyjamadag), een beetje op kunnen ruimen (mijn moeder heeft altijd wel commentaar op dingen die rondslingeren), of ze kunnen zeggen wanneer het niet uit komt, omdat we bijvoorbeeld niet thuis zijn of op het punt staan om weg te gaan. Mijn vader zit ook niet echt op zijn gemak bij ons thuis. Hij kan ook niet gewoon zitten en koffie drinken. Hij moet wat te doen hebben. Dus sja...
Mijn vader maar heel weinig, woont verder weg, werkt fulltime en heeft in de weekenden zijn hobby. Dus als hij op bezoek wil komen moeten we dat van tevoren echt plannen . Moeder komt alleen als ze iets moet halen of brengen, dan blijft ze soms even plakken. Nooit lang, hoogstens een uurtje.
Mijn schoonouders zien we 2x per jaar. 1x verjaardag zoon en 1x met Sinterklaas. En zelfs doe laatste is meer omdat wij dat graag zo zien. Onze verjaardagen komen ze niet. Niet belangrijk of zo. Vind het jammer, maar wel best zo. Je kan mensen niet dwingen of veranderen he ze blijven dan vaak maar 2 uur met Sinterklaas en verjaardag iets langer. Mijn kant zien we iets vaker. Ik denk zo'n eens in de maand. Rn dan wel vaak s middags en sa avonds. Altijd mee-eten enz. Maar de laatste tijd zijn er ook best druk.
Ehm... nooit haha. Af en toe app ik schoonmoeder of ze een bakkie koffie komt drinken. Maar das dan vaak maximaal 10 minuten. Wel gaan wij iedere zondag ochtend daar op bezoek. Ze wonen een straat achter ons en we zien elkaar dus wel regelmatig tussendoor
Mijn ouders wonen op loopafstand en komen regelmatig aan Soms heel kort, soms blijven ze lang of blijven ze eten. Echt net hoe het uitkomt. De deur staat gewoon altijd voor ze open. En als we er geen zin in hebben dan kunnen we dat echt rustig zeggen 'Oh nu ff niet mam/pap, volgende x weer'. Dat is ook prima! Maar wij vinden het heel gezellig als ze langskomen.. Mijn vader komt bijv. op zondag vaak ff binnenlopen om uurtje studio sport te kijken met mijn man. Of hij gaat rommelen in het tuinhuis haha. En mijn moeder komt even gezellig een bakkie doen in de tuin en loopt dat weer terug. Ik vind het heerlijk! En als we eens een pyjama dag hebben dan zien ze dat al vaak omdat de rolluiken dicht zijn en dan draaien ze meestal zelf al om Mijn schoonouders niet trouwens. Die komen echt 'op bezoek' en daar haal ik dus ook altijd wel iets voor in huis zoals gebak. Dat is veel formeler! Zij komen nooit onverwachts en maken altijd een afspraak als ze langs komen. Ook prima! Mijn eigen ouders duiken gewoon de koelkast/voorraad kast in als ze ergens zin in hebben, dat zullen mijn schoonouders nooooit doen haha
Mijn schoonouders elke week (die passen 1 dag in de week op.) Mijn moeder eens in de 4 tot 6 weken en mijn vader elk weekend.
Mijn vader komt hier echt nooit 'op bezoek', nog geen bakje koffie. Heeft hij nooit gedaan sinds ik het huis uit ben. Zelf heb ik daar geen last van omdat ik weet dat het niet zijn ding is en zich toch alleen maar ongemakkelijk zit te voelen. Mijn broers daarentegen vinden dat wel heel vervelend (bij hen doet hij hetzelfde) en zij nodigen hem en zijn vrouw (mijn moeder is overleden) wel eens uit, en dan komt hij wel (met 'gezonde' tegenzin ). Het is dus herkenbaar voor mij, tenminste dat stukje dat wij bij hen moeten komen om ze te zien.
Mijn moeder 1x per week. Vader ongeveer 3-4 x per jaar. Schoonouders zijn hier nog nooit geweest, wonen in het buitenland.
Nou mijn ouders komen hier zelden echt op bezoek. Met verjaardagen en soms feestdagen ofzo. Maar ik zie ze wel wekelijks want m'n zoontje gaat erheen en we gaan wel vaak wat doen of bij hen eten...we gaan gewoon meer naar hun. M'n schoonouders (gescheiden) komen beide ik denk 1x per maand of zo?
Mijn moeder eens per maand wel eigenlijk gaan daar ook geregeld eens borrelen in het weekend. Mijn schoonouders zien we enkel met kerst voor een gezellige middag en avond en dat is altijd bij ons, bij de rest zijn ze dan niet welkom, die houden ervan met het gezin samen te zijn
ehhhh met verjaardagen en kerst?? Verder wel heel af en toe een bakkie oid maar dat is dan misschien een uurtje of zo. Schoonouders niet, manlief zn verwekker is er geen contact mee en schoonmoeder zit dement in een tehuis helaas Vind het eigenlijk ook wel genoeg moet ik eerlijk zeggen.
Bijna dagelijks zie ik mijn moeder, ze komt vaker hier dan ik daar. Mijn vader is overleden en ik ben de jongste van 5 kinderen. Bij 4 van de 5 komt ze regelmatig eigenlijk. Ze doet ook echte moeder-dingen voor ons. Ze kookt en maakt schoon voor mijn broer, ze doet koffietjes drinken bij mijn andere twee zussen. Bij mij komt ze ook zo'n vier keer per week langs, soms even snel een koffie, soms neemt ze mijn dochter mee om te spelen. Maar toen mijn broer en ik nog thuis woonden kwam de rest ook vaker naar ons, dan zij naar hun hoor.... Toen had ze ook nog 'kinderen' en bijpassend huishouden thuis. Misschien als jouw broers/zussen ouder zijn, uit huis zijn en kinderen hebben, dat dit ook wel anders wordt.
Weinig, ze wonen 30km van ons af. Mijn moeder is heel lief maar kan geen minuut op de bank of stoel zitten dus heb altijd het idee dat ze alles gaat controleren. Dan gaat ze onkruid uittrekken ofzo. Daar kan ik dus echt niet tegen Als je op bezoek komt dan kom je op bezoek en hoef je niet elk stofje of grassprietje te controleren. Wij, ik gaan wel vaak naar hun. Ze hebben ons zoontje ook 2 dagen in de week.
Het wisselt een beetje. Met mijn schoonouders is het echt alleen met pasen, kerst en sinterklaas dat er hele dag(del)en worden ingepland. Incidenteel een dagje uit of een weekendje in een huisje. Met mijn ouders plannen we nog wel eens etentjes. We vinden het dan echt leuk om uitgebreid te koken. Het is maar net wat je gemeenschappelijk hebt met je familie. Al deze langere afspraken zijn dan wel met het vroegere gezin, aanhang en kinderen. Het komt zelden voor dat wij met ons gezin de halve dag bij onze (schoon)ouders bivakkeren. Ik doe dat zelf met mijn zoontje wel makkelijker bij mijn ouders. Dat is dan spontaan. De meeste keren blijf ik ook dan maar 2 drankjes en ga ik weer. Ik vind dat vaak ook precies lang genoeg. Met mijn zusjes is een ander verhaal. Die komen regelmatig zowat de hele dag bij mij. Zeker als ze vakantie hebben. Het belangrijkste is denk ik of iedereen zich prettig voelt bij de situatie. Als jij graag meer tijd met je (schoon)familie wil doorbrengen zou ik dat gewoon ter sprake brengen. Misschien vinden zij dat ook wel leuk, maar dachten ze dat jij dat niet zou zien zitten, of weten ze niet wat ze al die tijd moeten doen. Misschien een dagje Efteling alleen met jouw gezin en je ouders of een keer gourmetten? Dat zijn wel toegankelijke activiteiten naar mijn mening.
Voor degenen die hun (schoon) ouders (bijna) nooit zien en zelf (kleine) kinderen hebben; Vragen jullie kinderen waarom zij opa en oma niet of weinig zien? Zo ja, wat zeggen jullie daar op? En wat zeggen jullie in het geval van ruzie? Want mi is er wel een verschil tussen gewoon weinig behoefte / tijd voor contact , of dat er geen contact is na een flinke ruzie. Absoluut geen verwijt hoor!