bah.. wat goor. ik zit nu op de 2 verdieping,, en hoor gewoon een muis of een rat lopen op de zolder.... heb al gekeken maar zie niets.. misschien zitten ze wel tussen het plafond? wat kan iik nu het beste doen? rattengif kopen? of gewone rattenvallen?.(dodelijke of diervriendelijke) bahh.. ik vind het echt vies haha
ik heb een hele tijd op zolder geslapen toen ik nog bij mijn ouders woonde daar liepen ze onder de dakpannen door..... maar kwamen ze ook wel is de zolder op door gaatjes ofzo wij gif gestrooid op de plekken waar ze tussendoor konden en deze dicht gemaakt
Ik heb altijd op zolder geslapen en hoorde ook altijd vanalles tussen de dakpannen. Bij ons zat er een nest vogeltjes. Kan dat bij jou niet zo zijn?
Ze kunnen idd. tussen het plafond en zoldervloer zitten. Heeft mijn moeder ook gehad. Ze heeft toen een gaat laten maken in de houtenvloer van de zolder en daar af en toe gif in (laten) strooien. Maaar het is een lastig probleem, omdat dit over de breedte van een heel huizenblok kan doorlopen. Succes.
als je dodelijke klapvallen zet helpt het om ze even met handschoenen aan boven het gasfornuis te houden zodat ze gebrand worden en de menselijke geur eraf gaat. als lokaas is gewoon meel super. was een tip van de bouwmarkt en o hebben we hier 20 muizen gevangen (bah krijg nog kippenvel als ik eraan terugdenk)
O ja hoor ook in de winter! We hebben wel eens mensen laten komen om te kijken wat er zat en het was een vogelnest.
Hier zitten er ook vogelnestjes onder de dakpannen (hoekhuis) en dat klinkt ook alsof er een muis oid onder het dak zit maar het zijn toch echt musjes. Er valt weinig aan te doen. De buren hadden de zijnkant van hun huis dicht laten maken zodat ze niet onder de dakpannen konden kruipen maar ze vinden elders wel weer een gaatje of pikken het gewoon weer open.
o bah, wij hoorden s avonds echt getrippel op onze bergzolder. We hebben van die rode korreltjes op een bordje gelegd. Er waren duidelijk korrels weg, daarna ook nooit meer getrippel gehoord. We hebben alleen nooit een dode muis gevonden (gelukkig), de hele zolder is leeggehaald i.v.m. de komende verhuizing.