Hallo..!! Ik heb last van een dicht oor. Heel fijn zo voor koninginnendag Ben al bij de huisarts geweest, maar er zat niks in om iut te spuiten, nu moet ik wachten tot m'n oor vanzelf open knapt.. Heeft iemand een idee hoe ik dat ding zo snel mogelijk weer open krijg?? Alvast bedankt
hoi een watje met een beetje slaolie erop en in je oor doen, dan gaat het propje eruit. Ik had als kind vaak last van een dicht oor. en dit hielp wel veel.
Heb ik de afgelopen 3 dagen al gedaan.. Denk dat ik gewoon moet afwachten, maar bedankt voor je reactie
@lauw: je kan 'klaren'; dat doe ik ook onder water als ik duik. mond dicht, neus dichtknijpen met je hand en dan ZACHTJES druk zetten, alsof je wilt uitademen (maar alles heb je dus dicht) zachtjes doen en aanhouden.......... succes!
Wat bij mij helpt is neusspray gebruiken, als je verkouden bent kun je het gevoel hebben dat je oren "dicht" zitten, eigenlijk is je trommelvlies dan wat geirriteerd. Via de HA heb ik toen voorgeschreven gekregen om neusspray te gebruiken en dat helpt bij mij heel goed!! je kunt dan gewoon neusspray voor baby's / peuters gebruiken
Mijn buurvrouw kreeg otrivin voorgeschreven om haar oor open te krijgen. Dit mag je max 5 dagen gebruiken (is verslavend!!!) maar het helpt dus wel
Washand natmaken met heet water..In een boterhamzakje doen en dat op je oor leggen..Gaat t broeien is ie zo weer open!
Ik heb dat in december/januari gehad, 2 maanden heb ik er mee gelopen en het ging over na een vliegvakantie. Na het vliegen was ik er in een keer vanaf. Ik heb ook een tijdje Otrivin gespoten, maar dat hielp voor heen meter dus daar ben ik na een week of 2 mee gestopt.
Ik heb nu ook last van een dicht oor, ben ook een beetje verkouden dus dat zal wel de oorzaak zijn....