Bang voor de 3de bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by Layl1089, Jan 9, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Layl1089

Layl1089 Niet meer actief

Hallo moeders (dit is het verhaal voor mijn nichtje omdat ze best bang is)

Ik ben overmorgen 40 weekjes zwanger van de 3de. En ik ben opeens extreem bang om te bevallen... mijn eerste bevalling was 20 uur echt een hel en pijnlijk en de 2de was heel makkelijk max maar 6 uurtjes. Maar ik ben opeens heel bang. Ik heb al vanaf 35 weken voorweeën. Ik lig vaak in een warmbad, paracetamol of hete kruiken op mijn pijnlijke buik. Maar als ik denk aan dat de bevalling begint of in zicht komt.... raak ik geestelijk in paniek en ga ik bijna huilen...ik ben heel bang dat ik net zoals bij mijn eerste rugweeën krijg. wat moet ik doen? Iemand tips?

2. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,611
    2,404
    113
    Wat vervelend dat je er tegen op ziet! Heb je bij een of beide bevallingen pijn bestrijding gehad? Ik heb bij beide bevallingen een ruggenprik gehad en dat geeft mij in ieder geval een gevoel van controle, ook voor mijn derde bevalling. Is misschien iets om met de verloskundige nog even te bespreken wat de mogelijkheden zijn

3. Marria

Marria Actief lid

Jan 6, 2015
    182
    42
    28
    Je even inlezen in hypnobirthing. Schrijf voor jezelf positieve gedachten op en lees die zo nu en dan.
    Zie elke wee als een stap dichterbij je kind. Ademhaling is het geheim, haal diep adem en blaas rustig uit. Luister naar bevallingsaffirmaties, pm me als je interesse hebt.

4. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    1,754
    116
    63
    Oh heel herkenbaar! Dit had ik bij mijn 3e zwangerschap ook. Mijn 1e 2 bevallingen waren redelijk snel.. maar wel heel erg pijnlijk! Als ik dus dacht aan dat ik die pijn weer moest ondergaan, raakte ik ook wat in paniek.. Hoe dichterbij ik bij de uitgerekende datum kwam en er uiteindelijk over heen ging, hoe rustiger ik werd. Ik was klaar met zwanger zijn en benieuwd naar het kindje.
    Uiteindelijk was deze bevalling echt een eitje!! De weeën waren natuurlijk niet fijn, maar lang niet zo erg als bij de andere bevallingen!
    Echt tips heb ik niet.. Ik heb het uiteindelijk weer over me heen laten komen en denk dat dat wel geholpen heeft.. Paniek is niet bevorderlijk tijdens een bevalling.. :)

5. Holadiee

Holadiee Bekend lid

Jun 4, 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Bevallen is nooit een pretje... maar het wordt wel steeds makkelijker!

Wat ik wel een troost vond: ik ken echt mietjes, zeurvrouwen die al pijn hebben aan een gescheurde nagel, en die kunnen ook bevallen, dus ik dacht: dan kan ik het zeker!

Heeeel veel succes! Ik weet hoe rot dat gevoel is. Ik had het bij de tweede ook!

Pitahaya likes this.
  6. Sparkel

Sparkel Lid

Jun 22, 2017
    5
    1
    3
    Female
    Herkenbaar inderdaad! Eerste duurde 36 uur. Tweede 6 uur. Ik zag er bij de derde erg tegenop. Tip? Rustig blijven en nadenken over eventuele pijnbestrijding als het inderdaad weer rugweeen zijn. Ik heb bij de eerste ne tweede geen pijnbestrijding gewild maar bij de derde juist wel.

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Bevalling.org echt een aanrader. Werkt bij pijn maar ook zeker bij angst en stress.

8. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Jouw topic zou ook de mijne kunnen zijn, ik zie er deze derde keer ook verschrikkelijk tegenop en ben bang dat ik hierdoor mezelf alleen maar tegenwerk als het moment daar is..
    Ik ben er continue mee bezig, puur dat ik bang ben dat ik de controle op het moment zelf verlies of de pijn niet meer aan kan, terwijl ik de vorige keer een hele "fijne" bevalling heb gehad..
    Ik heb geen tips voor je, ik houd mezelf steeds voor dat ik het de eerste 2 keer ook heb gekund en dat zal nu ook zo zijn. Het is bij mij allereerst de gedachte dat ik 2 kinderen meer heb en er kan zoveel misgaan. Daar probeer ik niet teveel aan te denken, maar het hele plaatje compleet maakt mij ook bang. Mijn eerste duurde lang en ik was compleet uitgeput en zelfs daar ben ik doorheen gekomen.. We zullen er toch doorheen moeten en als we dit over een tijdje teruglezen, kijken we hopelijk terug op een hele mooie bevalling, dan hebben we het mooi gehad! :thumup:;)

9. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Ik wil je toch aanraden dit aan te kaarten bij de vk. Ik was al vanaf het begin bang voor de (2e) bevalling en heb hierdoor bij iedere wee een paniek gevoel gehad. Nu bijna een jaar later kan ik dat gevoel nog zo terughalen... Overigens zorgde deze paniek niet voor stagneren van de bevalling, ze was er met 4,5 uur vanaf de echte weeën.

10. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Ben even benieuwd hoe het met je is, en of de bevalling al achter de rug is? :) Hoe is het gegaan? :)

11. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    4,433
    1,123
    113
    ZZp er
    ik zie er ook tegenop maar meer omdat ik weet wat ik kan verwachten.
    alle 3 de bevallingen gingen hier hetzelfde rug/been/bui weeen tegelijk (weeenstorm)
    mag ook geen pijnstillers/ruggenprik helaas pindakaas aagenzien ik ook nog een stortbevallingen heb.
    Eerste 7 uur ( valt nog mee was gewoon ok)
    Nr2 58 min
    Nr3 vanaf moment eerste infuus tot bevalling 2 uur
    Be gewoon heeeel bang weer in een weeen storm kom

Share This Page