Start jan 2014

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vrouwke87, 24 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Hallo

Ik vroeg me af of er meer zijn die aan het begin staan van de mm?
    Voor ons is dit de eerste cyclus via de MM.
    Wij zijn bezig vanaf aug 2012 voor eerste kindje. Geen enkele eerdere zwangerschap of miskraam gehad.

2. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    Wij hebben volgende week onze eerste afspraak. Wij zijn bezig sinds dec 2012. We gaan het zien, welk ziekenhuis zijn jullie? Wij naar het Lucas Andreas in Amsterdam.

3. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Wij in het zuiden van het land. Hebben de eerste afspraken en sommige onderzoeken inmiddels achter de rug

4. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij hebben vandaag de eerste afspraak gepland, in februari kunnen we terecht. Zijn bezig sinds januari 2012, nog nooit zwanger geweest. Vind het wel erg spannend, hoe verliep bij jou de eerste afspraak vrouwke?

Hebben jullie al eerder onderzoeken gehad via de huisarts? Wij hebben vorig jaar een zaadtest en bloedonderzoek gehad maar dat was allemaal goed. Mijn cyclussen zijn ook goed.

5. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    Wij nog geen eerder onderzoek. Alleen ik heb meerdere buik operaties gehad dus ging er eigenlijk al vanuit dat het spontaan niet zou gaan lukken. En heb ook niet een heel regelmatige cyclus. Dus ben heel benieuwd wat er uit alle onderzoeken straks gaat komen.

6. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Het is vooral een intake gesprek waarin ze lichamelijk onderzoek doen een uitstrijkje en inwendige echo maken. Tenminste dat was in ons geval zo. Bij ons zijn er nooit eerder onderzoeken gedaan. Deze zijn dus nu allemaal gestart. Ik heb als kind ook een acute buikoperatie gehad

7. violetta

violetta Niet meer actief

Wij vanaf februari 2012 bezig. Okt 2013 toch maar na ga gegaan. Die heeft ons beide meteen doorverwezen na zkh. Helaas bij manlief niet goed, al3 keer getest. Ik ook alle testen zo ver gehad. Afgelopen vrijdag te horen gekregen dat we via icsi nog een kans hebben. Nu afwachten op de oproep voor intake gesprek en kan het hopelijk allemaal in werking gezet worden.. Succes ermee allemaal. Erg spannend !

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Heel veel succes allemaal!
    Bereid je voor op een zware tijd; al dat wachten en die onzekerheid, dat doet veel met je.
    Stel veel vragen en vraag door als artsen zeggen; dan gebeurt dit (wat als het niet gebeurt; vraag jij dan) etc.

9. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    Heb je helemaal gelijk in! Ook handig om je vragen op te schrijven daf je niet ongedane zaken vertrekt uit je afspraak. Dat gebeurt namelijk al heel snel dat je in de afspraak je eigen vragen weer vergeten bent.
    Wij hebben net de envelop met alle info binnen gehad en de vragen lijst.
    Deze vrijdag gaan we er aan geloven!
    Succes allemaal!

10. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Iedereen succes. Ja dat doorvragen herken in.
    Bij ons deze week semenonderzoek. Ben benieuwd!

11. violetta

violetta Niet meer actief

Allemaal spannend vooral eerste keer van allee. Heb zo erg opgezien tegen inwendige echo en eendenbek. Slapeloze nachte van gehad omdat gewoon geen idee had wat me te wachte stond. Nu volgende straks de punctie maar daar gaan nog even wat dingen aan vooraf voor zo ver is

12. Zoetjes

Zoetjes Actief lid

26 aug 2013
    183
    0
    0
    NULL
    Zundert
    Die eendenbek is iets waar ik me nu, aan het einde van deze rit wel als laatste druk om maak. Het proces is zo bizar slopend en langdradig. En alles komt neer op wachten, wachten en nog eens wachten. Je gaat nog zoveel meemaken dat die eendenbek je echt niks meer gaat doen.

Om heel eerlijk te zijn ben ik min of meer opgelucht dat ik aan het einde van de rit aankom nu. Levert het niks op, dan hebben we alles geprobeerd en gedaan. Zou ik het nog een keer doen? Nee... nooit. Niet omdat het pijnlijk is geweest (lichamelijk), maar omdat ik nu pas merk dat ik ruim 1,5 jr kwijt ben.

Lichamelijk denkt iedereen aan het einde: Het was te doen. Maar geestelijk is het echt een sloper.

Alle dames heel veel succes en sterkte! Ik hoop voor jullie allen een prachtig resultaat. Vergeet niet er veel over te praten, vooral met je partner maar ook met mensen om je heen (als zij er over willen praten) en wees sterk!

13. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik wil daaraan toevoegen dat je emoties ook nog eens ernstig versterkt worden door alle hormonen die je in je lichaam gepompt krijgt. Dat maakt je soms een labiel wrak :(

14. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    Zo net terug uit het ziekenhuis.
    Net m'n ovulatie gehad mooi te zien op de echo, verder vond ze m'n cyclus niet heel afwijkend.
    Nu zaad inleveren en nog bloedprikken.
    Echter omdat ik heel waarschijnlijk verklevingen in m'n buik heb gaan ze het operatie verslag nog op vragen.
    En om deze reden heeft ze eigenlijk al benoemd dat we waarschijnlijk meteen naar IVF gaan. Wat ik zelf ook al had verwacht dus we gaan het zien.

15. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Hier slecht nieuwa. Semenonderzoek was 0.1 Daarmee komen we en niet in aanmerking voor iui en ook niet voor ivf. Over 2-3 mnd opnieuw. Bij dezelfde uitslag is onze enige kans icsi

16. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    Vervelend nieuws zeg! Moet je man dan nog iets doen dat het over 2a3 maanden nogmaals moet?

Die van mij rookt en heeft dus net ook de preek gekregen omdat het waarschijnlijk ivf wordt dat hij dan ook in ieder geval heel wat minder moet gaan roken en het liefst moet stoppen. Hij moet dinsdag zijn zaad inleveren en ik over een week bloedprikken omdat ik dus net m'n ovulatie heb gehad.

17. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Mijn vriend leeft gezond, rookt niet. Drinkt af en toe een biertje maar niet ernstig veel. Over twee maanden kijken of het dan weer zo slecht is. Hij krijgt wel bloedcontroles en echo

Deel Deze Pagina