Ervaringen TESE behandelingen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Friesin, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Hoi dames,

ik vroeg mij af of hier ook stellen zijn die al een TESE behandeling hebben ondergaan?

Hoe verliep het traject en is er iets positiefs uit gekomen?

Wij komen net terug van onze fertiliteitarts en het tweede zaadonderzoek bleek dezelfde uitslag te hebben als het eerste zaadonderzoek. Hormonen en chromosomen waren goed.

Bij het eerste zaadonderzoek vonden ze 5 levende zaadcellen (niet goed genoeg om zwanger van te raken) en bij het tweede zaadonderzoek vonden ze 6 zaadcellen, 5 levende en 1 die goed was.

Omdat het zo minuscuul is, vraag ik me af hoe jullie onze kansen inschatten. Erg lastig uiteraard, maar ik weet ook zeker dat hier leden tussen zitten die waarschijnlijk een soortgelijke situatie mee hebben gemaakt of er nog in zitten. Die personen vraag ik om hun mening te delen.

Alvast bedankt :)

Groetjes Friesin

2. Uy82

Uy82 Actief lid

14 apr 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zitten nu jaar in mmm. Elke x o,00 uit zaadtest en er kon niets afwijkends gevonden worden. Wij hadden helemaal geen vertrouwen meer in nl en zijn uitgeweken naar dd. Voor ons nu al een mini wonder, van helemaal niets naar een terugplaatsing van twee embryos morgen.

Wij hebben de microtese in mulheim laten doen( werkt samen met dd) en deze combi is echt fantastisch. İk zou iedereen dan ook dit adviseren. Niet in nl!

Succes en de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Wij zijn zo ver gekomen en ik hoop echt ontzetten dat het laatste stukje ook meezit voor ons.

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mijn ex heeft 2 tese's gehad maar niks uitgekomen.

4. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    mijn man heeft 1x een TESE ondergaan nadat zaadonderzoek de uitslag azoöspermie gaf (geen zaad dus). De TESE leverde 2 buisjes zaad op....

ik ben geen arts, maar jullie hebben toch wel goede kans omdat 1) de hormoonwaarden goed zijn en nog belangrijker: 2) er is in ieder geval al zaad gevonden en dat is een teken dat er wel zaadproduktie is! In onze situatie waren er afwijkende hormoonwaarden (teken van afwijking in produktie) en er was geen zaad gevonden bij zaadonderzoek.

overweeg inderdaad Nijmegen of het buitenland (Mullheim of Gent); daar zit de meeste expertise op dit vlak!

5. Gezegend

Gezegend Actief lid

9 dec 2012
    414
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mn man 2e keer tese levende zaad gevonden aan zijn linker bal.

Hij heeft tussen 1e en 2e behandeling vooral verse vember gedronken en geloven dat dit echt geholpen!

6. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Bedankt voor jullie reactie dames!

Ik weet niet wat het is, maar Nijmegen spreekt mij ook het meest aan.

We nemen nu ff rust en gaan over een tijdje contact op nemen voor een informatief gesprek.

@ nana en gezegend: Hoe verloopt het bij jullie nu verder?
    Omdat er wel wat gevonden is bij jullie!

@ Uy82: Wat spannend! Nu ff volhouden en afwachten op de testen. Hoe voel je je?

7. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mn man heeft tese gehad in uz gent
    Helaas niks gevonden
    Ben nu zwanger geworden via iui donorzaad
    En wr zn dr superblij mee dat deze mogelijkheid bestaat

Succes meis

8. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    @friesin: wij zijn heel erg aan het twijfelen of we nog een tweede TESE willen. Na 2 ICSI's is het zaad op, dus een tweede TESE zal nodig zijn. Maar we vinden het behoorlijk lastig omdat er ook een gezondheidsrisico speelt als het testosteronniveau van mijn man te veel zakt. De uroloog heeft ons gezegd dat het mee kan vallen, maar zekerheid kan zij nooit geven. Ook zijn we überhaupt ons aan het afvragen: hoe ver gaan we? Het is heel apart maar ik ga steeds meer ''genieten'' van een leven zonder kinderen en mijn kinderwens is er nog wel, maar lijkt wat weg te zakken. Ik wil mezelf en mijn man de tijd geven om alles goed op een rij te zetten. Dat doen we samen met een therapeut. Dan kunnen we later niet zeggen dat we een impulsief besluit hebben genomen.....maar pfff, lastig is het wel, want soms steekt de twijfel op en voel ik ook een angst ''wat als ik later spijt krijg''. Als het aan mijn man ligt, is het goed zo. Die heeft niet zo'n zin meer in een tweede TESE en hij gelooft er niet in dat je zonder kinderen niet gelukkig kan zijn. En dat begin ik zelf ook steeds meer in te zien....maar ja, je blijft wel ergens een verlangen houden....

9. Dikke knuffel Nana, jullie zijn zo sterk!

Deel Deze Pagina