Welke kliniek voor ivf?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Anja1977, Sep 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag hebben wij te horen gekregen dat we voor IVF mogen gaan. De onderzoeken zijn in het zkh geweest en we kunnen gaan zoeken naar een kliniek. Op internet naar slagingspercentages e.d maar dat zegt ook niet alles.
    Hoe zijn jullie tot een keuze gekomen. Heeft iemand ervaring in het LUMC. VU Amsterdam of het medisch centrum kinderwens?

2. Bammar

Bammar Lid

Jul 6, 2013
    88
    1
    8
    Female
    PM
    Ik krijg IUI behandelingen in het MCK en ik heb niets anders dan lof over deze kliniek. Altijd een luisterend oor, altijd begrip en al bel ik ze drie keer op een dag......niets is teveel. Vriendelijke mensen-mensen.

3. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goed om te horen, dank voor je reactie.

4. Bammar

Bammar Lid

Jul 6, 2013
    88
    1
    8
    Female
    PM
    Ik krijg IUI behandelingen in het MCK en ik heb niets anders dan lof over deze kliniek. Altijd een luisterend oor, altijd begrip en al bel ik ze drie keer op een dag......niets is teveel. Vriendelijke mensen-mensen.

5. Ik hoor ook veel goeds over het MCK. Wij hebben er toevallig geen goede ervaring, maar dat lag enkel aan één specifieke arts. Ik ken een hoop meiden die bij het MCK lopen en die zijn allemaal érg positief. Ik zou het MCK dus zeker overwegen! :)

6. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kan me voorstellen dat het echt heel naar is dat je een negatieve ervaring hebt met een arts in de MMM. Het is al pittig genoeg.Heb je nu een betere situatie?

7. Nu lopen we in DD en daar zijn we, ondanks de mislukking, heel erg over te spreken. Maar over het MCK ook niets negatiefs hoor, alleen over die ene arts. We hebben ook bij een andere kliniek gelopen en daar was het écht allemaal ellendig, maar het MCK durf ik je met alle vertrouwen aan te raden ;)

Bij de MMM-clubs is trouwens ook een topic over het MCK. Misschien kun je daar ervaringen lezen?

8. Puck1978

Puck1978 Actief lid

Apr 19, 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Eerst LUMC maar wegens de lange wachttijden na intake in LUmC besloten naar het MCK te gaan. Erg tevreden :) altijd op korte termijn mogelijk afspraak te plannen. Ook plannen ze zoveel mogelijk afspraken op 1 dag dat je niet voor elk dingetje terug hoeft te komen. Van intake en na vervolgonderzoeken binnen 2,5 maand gestart met ICSI.

9. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat een positieve ervaringen! Dank voor t reageren. Ik ga op zoek naar het mck topic.

10. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Wij zaten ook te twijfelen tussen het LUMC en het MCK. Wij hebben toch voor het MCK gekozen en heel blij met deze keuze.
    Geen wachtlijst, vriendelijk personeel, alle afspraken worden zoveel mogelijk op 1 dag gepland. Ze zijn efficient, maar ook zakelijk (niet negatief hoor)
    En 1 voordeel je ziet geen dikke buiken in de wachtkamer, of een wand met geboortekaartjes (dat vond ik in het zh soms behoorlijk frustrerend)

11. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Herken je frustratie. Gisteren bij de gynaecoloog in zkh, alleen maar zwangere dames, strAlend van geluk. Ik gun een ieder z'n geluk, maar gun t mezelf ook zo...

12. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Hoi,

Wij zaten in het wfg in combinatie met de VU.
    Voor ons werkte dat heel erg goed. Maar wij hadden ook geluk dat het de eerste keer raak was.
    Als je kijkt naar de landelijke cijfers staat de VU bovenaan. Maar het gevoel moet gewoon zijn denk ik. Voor ons was het belangrijk dat we vertrouwen hadden in de mensen en de behandeling.
    Succes met je keuze!

13. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Else, wat heerlijk dat de eerste behandeling gelijk raak is! Gefeliciteerd We wachten op een oproep voor mck (goede ervaringen, dichtbij, geen wachtlijst)

14. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Ik loop in het VU. Ik vind de artsen fijn, maar wel alles volgens het protocol en dat vind ik wel frustrerend. Maar... Ze hebben wel de beste cijfers.... Succes met je keuze!

15. Puck1978

Puck1978 Actief lid

Apr 19, 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Anja ik had al gereageerd met mijn ervaringen over het MCK maar wil je alvast veel succes en geluk wensen!
    Hoop dat je net zoveel geluk hebt als wij.
    Eerste ICSI zwanger en dus 1 zoon van net 1 jaar en nu ruim 13 weken zwanger ook weer van 1 ICSI behandeling.

16. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0

Dankjewel!
    Ik hoop echt dat jullie hetzelfde geluk en dezelfde positieve ervaring mogen hebben! Het is al moeilijk genoeg allemaal.

17. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Alles voor het goede doel!!:)

18. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

Aug 11, 2009
    3,946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Hoi Anja

Omdat wij afgelopen donderdag te horen hebben gekregen dat we waarschijnlijk ivf nodig gaan hebben voor een 2e wondertje, was ik ook opzoek naar een goede ivf kliniek.
    Mijn FSH waarde is 10 en dat was voor mijn gyn reden om geen iui te willen proberen, maar ons gelijk door te sturen voor ivf... :$

In principe verwijst het ziekenhuis waar ik liep standaard door naar het VU, maar aangezien ik dit een ziekenhuis met een vreselijk autoritaire sfeer vind, onpersoonlijk en ze wijken nog geen millimeter van het protocol af, wilde ik daar absoluut niet heen (ze hebben misschien wel het beste percentage, maar naar mijn idee is de slagingskans ook per persoon erg verschillend).

Ik heb het geluk in de Randstad te wonen, dus ik kon ook kiezen voor het AMC in Amsterdam, het LUMC in Leiden of het Medisch Centrum Kinderwens.
    Toen ik op de website ging kijken, sprak het MCK mij enorm aan en ik heb toen gelijk gebeld om een afspraak te maken voor een intake. Die heb ik nu al op maandag 14 oktober :)

Mag ik vragen waarom jij moet wachten op een oproep voor intake?

Leuk om hier te lezen dat er veel mensen enthousiast zijn over het MCK! Ik ga zeker ook op het andere forum kijken.

Hopelijk kun jij ook snel voor intake, ben benieuwd hoe jouw ervaring daar zal zijn.

Succes!

19. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja een ziekenhuis is ook zo steriel en zakelijk. Ik heb eerst het mck gebeld voor informatie en ze vertelde me dat als er een intake wilden we een mail konden sturen met de gegevens.
    Dat hebben we vandaag gedaan. Ik bel ze anders maandag even.

Fijn dat alles op korte termijn opgestart kan worden.
    We hebben lang moeten wachten op onderzoeken en uitslagen, dat het fijn voelt om gericht aan de slag te gaan.
    Ook al zal het erg intensief zijn...

20. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

Aug 11, 2009
    3,946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Hey Anja, je mag 10 oktober al zie ik? Wat snel, fijn! :)

Share This Page