Omdat het per school nogal verschilt ben ik benieuwd wanneer jullie kinderen meivakantie hebben. We willen dan op vakantie maar willen de drukte een beetje vermijden. Dus een polletje.
Hier heeft de basisschool 28 april tot 9 mei vrij. De ene middelbare school heeft 28 april tot 7 mei vrij. En de andere middelbare school 28 april tot 5 mei.
Hier hebben we op 6 mei ook nog een studiedag. Dus wij hebben 2,5 week (ons kind vind vakanties vreselijk en vraagt op dag 1 wanneer ze weer naar school kan)
Iedereen heeft sowieso 18 april en 5 mei vrij, hier vanaf 18 april tot en met 5 mei. Wij gaan 17 april op vakantie
21 april t/m 5 mei. Oudste zit op het HBO en heeft 28 april t/m 5 mei vrij. Goede Vrijdag weet ik niet zeker. Onze kinderen zitten tegenwoordig op een openbare school en ik vraag me af of ze daar Goede Vrijdag vrij geven. Ik zou het raar vinden als het niet zo was, maar het staat niet op de jaarkalender als vrije dag.
Beide scholen van onze kinderen 26 april t/m 11 mei (week 18 en 19). Maar ik weet dat er in onze woonplaats heel wat variaties zijn (week 17+18, week 18+19 maar ook scholen die maar 1 week meivakantie (week 18) hebben en dan met pinksteren nog een junivakantie.
@Luppy, mijn oudste zit op een openbare middelbare school en heeft op goede vrijdag geen vrij. Jongste op een katholieke basisschool en wel vrij. Zijn vorige school protestants en ook vrij. Ik denk dat scholen met een christelijke basis wel vrij zijn en dat de overige scholen het zelf bepalen.
Oudste (voortgezet onderwijs) 18 april tot en met 5 mei Rest (basisschool) 18 april t/m 22 april en daarna 26 april tot en met 5 mei. In het ideale geval beval ik tussen 12 en 17 april..