Ben de hele week al moe kan de hele dag slapen. En sinds gisteren met vlagen enorm misselijk en al dagen enorme hoofdpijn, emotioneel en heb veel last van krampen. Kleine ligt een stukje ingedaald, maar kan nog alle kanten op.Ook moet ik al 2 dagen enorm vaak naar de wc voor ontlasting. Heb al meerdere groeiecho's gehad en kleine ligt twee weken voor op groei. Suikertest was goed en de grote van de kleine is eigenlijk niet te verklaren. Ik heb ook een enorme buik en iedereen zegt gaat niet lang meer duren hé? Of weet je zeker dat het er één is. Sinds 11 weken zit ik al in de ziektewet in verband met bekkeninstabilliteit en op dit moment zit ik er helemaal doorheen. Emotioneel. Ik heb nog twee kinderen rond lopen dus dat maakt het er allemaal niet eenvoudiger op. Gisteren zijn ze met mijn schoonzusje meegeweest en had ik 's avonds controle bij de verloskundige. Mijn bloeddruk was een stuk hoger dat de vorige controle namelijk 135/94 Verloskundige gaf aan dat is niets voor jou. En dat klopt, want mijn bloeddruk is altijd erg netjes en laag. Als ik klachten krijg moet ik direct bellen naar haar voor verder onderzoek. Bij mijn oudste had ik 4 dagen voor de bevalling ook een enorme hoge onderdruk. Teken? Vorige week heb ik twee ctg scans gehad om dat ik minder leven voelde. Deze waren gelukkig goed. Er was op de scans wel te zien dat het rommelt in mijn buik. Ik heb net paracetamol ingenomen en hopelijk kan ik even een uurtje slapen. Want moet er snachts om de 2 uur uit om te plassen.
Dat valt ook niet mee zo! Krijg je extra controles ivm bloeddruk want hier wordt je doorgestuurd naar gynaecoloog met onderdruk boven de 90. Ik wil je heel veel sterkte wensen hoop dat kindje er gauw is wees lief voor jezelf
Hoofdpijn en misselijk + hoge bloeddruk is in mijn ogen zwangerschapsvergiftiging. Zal dat voor de zekerheid even laten checken. Sterkte
Dinsdag moet ik terug op controle bij de verloskundige. Dan controleren ze mijn bloeddruk nogmaals. Ik wordt op dit moment nog niet door gestuurd. Ik mag altijd bellen als ik het niet vertrouw. Dacht dat je bij zwangerschaps vergiftiging ook een band gevoel moest hebben rond je bovenbuik? Ik heb wel soms een drukkend gevoel op mijn borstbeen. Maar baarmoeder is behoorlijk groot dus zit waarschijnlijk in de verdrukking. Hoe kan je zwangerschaps vergiftiging laten nakijken? Vannacht hooguit 1.5 uur geslapen. Ik ga dit echt niet lang meer vol houden 😢
Ik vind het gek dat ze je met hoofdpijn, misselijk en je bloeddruk niet heeft doorgestuurd... Bandgevoel hoef je echt niet te hebben hoor! Jouw klachten vind ik serieus genoeg om toch door te sturen en te laten checken in het zkh! Ik zou echt even bellen!
Zometeen toch nogmaals bellen voor overleg. En nogmaals duidelijk mijn symptomen door geven. Terwijl ik dat dinsdag ook gedaan heb. Ze heeft wel gezegt verergeren de klachten altijd bellen. Kleine groeit verder goed. Juist harder dan gemiddeld. Hij woog bij 36 weken rond de 3100 gram en bij 34 weken rond de 2500. Dus een groei van 300 gram per week.
Ja. De kinderen hebben we een middag weg gebracht en ze rade aan om even te gaan rusten/slapen om te kijken of de klachten zakken. Zak het niet moet ik terug bellen en dan komt ze de bloeddruk nogmaals meten. Ik heb wel een keer overgeven en blijf het gevoel houden dat de kleine steeds lager gaat zitten. Continue ongi krampen en tijdens het mee rijden in de auto harde buiken
Hmmm ik snap dat je er helemaal doorheen zit! Ik had bij mn dochtet ook zwangerschapsvergiftiging en na 2 dagen veel te hoge bloeddruk ben ik ingeleid. Is je lichaam al klaar om te bevallen? Is er al wat ontsluiting? Ik had toen geen hoofdpijn en ook geen band gevoel, maar wel overgeven en zeker weten dat het niet goed zat. Vertrouw ook op je gevoel dat het niet goed zit. Zeker bij een 3e kindje weet je al wat beter hoe het voelt. Sterkte!
Na een slapeloze nacht de verloskundige gebeld Bloeddruk blijft verhoogd. Nu in het ziekenhuis. Ctg scan tot nu toe goed. Bloedgeprikt en wachten op de uitslagen. Kleine ligt meer ingedaald dan dinsdag. Ontsluiting hebben ze nog niet getest bij mij. Straks door naar de gynaecoloog. Ga ook aangeven dat ik dit niet lang meer trek. Ben zo uitgeput!
Als bloeduitslagen etc goed zijn, kan de gyn ook helpen door je bv een nacht slaapmedicatie te geven. Ik heb zelf zwangerschapscholestase gehad en lag daardoor ook hele nachten wakker, in het zkh met medicatie mogen slapen tot ik werd ingeleid, gaf toch erg veel rust! Veel sterkte meid!!
Eindelijk terug uit het ziekenhuis. Ctg, urine en bloeduitslagen waren goed. Kleine is ontzettend druk en beweegelijk. Waarschijnlijk heeft hij mijn middenrif gekneusd wat de klachten veroorzaakt. Advies om met twee kussens te slapen zodat ik niet te plat lig. En meteen aan de bel te trekken als ik last blijf houden. Dinsdag ochtend opnieuw op controle. Voor de pijn mocht ik proberen om paracetamol in te nemen. Hopelijk werkt dit.
Het liefst wil ik thuis bevallen, maar op dit moment voel ik me zo brak dat het mij niets meer uitmaak waar ik beval. Misschien dat de gynaecoloog dat bij mij wilt doen als ik nog een paar nachten slecht slaap. Op dit moment moet ik het proberen met een kop warme thee en paracetamol voor het slapen gaan.
Morgenochtend terug naar de verloskundige. Zal eens vragen of er een mogelijkheid is voor slaapmedicatie thuis, want de slapeloze nachten breken me echt op. Vanacht om 21.00 naar bed gegaan omdat ik erg moe was. Kreeg last van voorweeën en lag om 1.30 nog wakker. Uiteindelijk om 2.00 in slaap gevallen, maar om de 2.00 wakker om te plassen en vanmorgen om 8.00 werd ik uiteindelijk wakker met een zeurende pijn in mijn onderrug. In bed straalde deze uit naar mijn bekken en onderbuik. Om 8.30 2 paracetamol tabletten ingenomen, maar het zakt niet echt af. De zeurende pijn neemt niet toe, maar wordt ook niet minder of heviger. In mijn buik voel ik een beetje ongikrampen die komen en gaan. Ze voelen heel anders dan vanacht, want toen kwamen ze op en zakte weer af. Voorwerk? De eerste is geboren door het spontaan breken van de vliezen bij het opstaan en later kwamen de weeën bij 39 weken. De tweede werd ik wakker met weeën op 39+1. Dit waren beide 7 ponders. De derde in mijn buik wordt al zwaarder geschat en loopt 2 weken voor op groei. Ben benieuwd wanneer deze zich aan gaat kondigen. Hopelijk voor die tijd nog een paar goede slaapnachten, maar verwacht het eigenlijk niet
Dag dames. Nog steeds geen baby... maar nog wel symptomen. Slapen doe ik nog steeds heel weinig op een nacht. En wordt elke dag wakker met hoofdpijn en rugpijn. Paracetamol helpt niets en een warm bad of douche ook niet. Baby is ook al dagen enorm rustig Mijn twee zoontjes zijn 2 nachtjes logeren bij opa en oma zodat ik wat kan ontspannen, maar ik red het echt niet meer 😢 deze zwangerschap is zo ontiegelijk zwaar. Zit vanaf 11 weken met bi en draag alles van voor. Vk doet niet aan strippen en stuurt me pas bij 41 weken door. Ik teek dat echt niet meer... slaapmedicatie wilt ze ook niet aan. Ziet ze niet dat ik er doorheen zit?