Ervaringen thuis bevallen van de eerste

Discussie in 'De bevalling' gestart door Poesta, 13 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Klopt, zo lees je hierboven ook dat men juist graag naar het ziekenhuis wilde maar dat dit op het moment zelf ook anders liep.
    Maar zie het niet als een "mislukking" als het thuis niet lukt, om wat voor reden dan ook. Dat wilde ik er mee zeggen.

2. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Je lichaam weet zelf heel goed wat het moet doen, maar soms bepaalt de natuur anders...

3. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik wilde graag thuis bevallen. Ik ben tot 5 cm ontsluiting thuis gebleven, toen trok ik het niet meer en zijn we naar het ZH gegaan voor een ruggenprik. Daar zat ik inmiddels al op 7/8 cm en kreeg dus geen ruggenprik meer. Ik zat heel snel op 9 cm maar het laatste stukje ging maar niet. Na meer als 2 uur persen, weeenversterkers etc heb ik een spoedkeizersnede gehad (kwam als een verlossing!!) Mijn dochter was een sterrenkijkertje..
    Niet echt een succesverhaal dus.. Bij een eventuele 2e wil ik zeker in het ziekenhuis bevallen, zodat ik zeker een ruggenprik krijg als ik die nodig heb en alles bij de hand is indien er iets mis is/gaat. Hoewel ik daar volgens mij niet eens meer een keuze in heb na een keizersnede.

Echter, wilde mijn nicht graag in het ZH bevallen en zij is gewoon super snel thuis bevallen! Je weet dus nooit hoe het allemaal loopt :)

4. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond thuis bevallen heerlijk! Lekker mijn eigen plekje. Achteraf vind ik het gewoon ook ontzettend mooi. Ik slaap iedere nacht in de kamer waar mijn kindje geboren is. Ik heb geen enkele negatieve ervaring als het gaat om thuis bevallen. Ik ben nu net weer zwanger en als het kan beval ik absoluut weer thuis. Sterker nog, ik zou het echt heel erg vinden als er een reden zou zijn waarom ik in het ziekenhuis moet bevallen.

Ik wens je een fijne bevalling en mooie kraamtijd!

5. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Heerlijk zoveel positieve verhalen! Mn twijfel is meteen als sneeuw voor de zon verdwenen :)
    Natuurlijk kan het altijd anders lopen dan je van te voren had gehoopt/gedacht, je weet niet hoe het gaat... Maar ik wil zeker gaan voor een bevalling in ons eigen huis, ons eigen bed. Lijkt me zo bijzonder!

6. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Ik ben met de eerste ook thuis bevallen en vond t super fijn. Lekker in je eigen bed, eigen omgeving. Had t bij de tweede ook graag gewild maar dit werd helaas medisch. maar ook een ziekenhuisbevalling is mij goed bevallen. Over beide dus positief.

Deel Deze Pagina