Hoe maak je een rugtas schoon met zo'n apart laptopvak? Onze oudste heeft 'iets' erin gehad wat is gaan lekken. De hele tas is gaan stinken. Alles zuur. De boeken zijn nat geworden, ook zuur. Ik krijg de tas niet schoon met schrobben met de hand. Lijkt overal in de naden te zitten die lucht. Ik durf hem niet in de wasmachine te doen met laptopvak, denk dat daar iets van karton inzit ofzo? En de boeken liggen in de garage, ze zijn wel bijna droog maar stinken zoo zuur. Wie heeft de tip??
Kun je hem in een sopje laten weken? Mijn zoon had het ooit met een banaan die een week vakantie onderin zn tas had gezeten… en toen alle zware boeken er weer op Maar dat stonk gelukkig niet zo heel erg.
Wat staat er op de label van de tas? Ben wel benieuwd wat er in heeft staan lekken? Iets van melk of zo? Zou het nogmaals met een vochtige doek of spons poetsen, met een oude tandenborstel in de naden. Mocht dat ook niet werken al zuiveringszout gebruikt? Dat lees ik op internet dat het geurtjes weghaalt. Een oude sok of ander katoenen zakje vullen met zuiveringszout of bakpoeder die in de tas stoppen en dicht maken. Boeken zou je in een plastic zak kunnen duwen en een die sok erbij doen. Als de buitenkant van de tas ook zo stinkt die ook in een zak gooien met dat spul erbij. Je kan het proberen, goedkoper dan nieuwe boeken en een tas.
Dat durf ik dus nog niet zo goed. Want is weken dan zo anders dan handwas programma wasmachine? En dat mag dus niet
Op het label staan kruizen door alle tekens qua wassen.. Een bakje paprikastukjes... zat denk ik al een week in de tas. Deksel er niet goed op en dat vocht is gaan lekken. Tandenborstel voor de naden is een goeie! Ga ik doen zo. Zuiveringszout ken ik niet voor zoiets. Ga ik halen!!! Sowieso voor de boeken! Had nu van die waskorrels maar in de tas gestrooid. Helpt een beetje tegen de lucht qua schoonmaken. Buitenkant stinkt niet echt ( of het valt me minder op hahaha) Ik probeer het gewoon. Nieuwe tas is duurder. En boeken een heel gedoe.
Met de hand goed vochtig schoon wrijven en dan baking soda erop een nachtje, daarna goed de baking soda eraf halen met stofzuiger? Eventueel bv iets van Febreze er nog over spuiten na het schoonmaken…
Het laptopvak heeft een tussenschot neem ik aan. Zit daar versteviging in? Of zit dat vooral in de rug kant? Anders zou je nog kunnen proberen om dat tussenschot open te knippen, karton (of wat er tussenzit) eruit halen en dan laten weken. Uitspoelen, laten drogen en dan dat karton er weer in en dichtnaaien met de hand. Succes, want het lijkt me een vieze bedoening
Dankjewel! Nee tussen in en aan de rugkant zit versteviging. En bij een vak ervoor zit wen soort thermolaag. Ik probeer zo eerst met zuiveringszout en tandenborstel..
In de wasmachine wordt het heel hard geschud allemaal. Ik zou denken dat ritsen/knopen/opdruk daar niet tegen kunnen. Als je denkt dat je het niet mag wassen omdat er karton in zit is het een ander verhaal natuurlijk. Maar goed, zoals de tas nu is kun je hem ook niet meer gebruiken… ik zou het erop wagen.
Jep dit. Een stinkende tas ga je ook niet meer gebruiken, dus ik zou hem op een kort programma in de wasmachine doen. Ik heb van die 15 minuten programma's, laag toerental centrifugeren en dan snel drogen.
Ja dacht ik ook. Ik probeer eerst de tips met zuiveringszout en tandenborstel enzo. Ik heb het rugzakmerk ook gemaild. Want als het niet gewassen mag worden om ritsen enzo durf ik het wel te gokken. Nu is de tas ook nog onbruikbaar.
Ja ik denk dan ook altijd maar nu gebruik je m ook niet, dus hop in de wasmand met biotex ofzo. Laatste rugzak met vlekken heb ik uitgespoeld en in een kussensloop, op het handwasprogramma gedaan. Maar daar kon je de versteviging van de rugzak eruit halen. Misschien kun je dat open tornen ofzo?