Ervaringen thuisbevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Twoflowers, 18 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Precies, thuis werken de verloskundigen een stuk netter dan in het ziekenhuis.
    Na afloop had de kraamhulp alles opgeruimd. Toen ik onder de douche vandaan kwam stapte ik in mijn eigen, net verschoonde bed. Heerlijk!

2. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.143
    5.993
    113
    Nou dit dus. Zal de details in het midden laten, maar de spetters bloed vlogen alle kanten op tijdens mijn ziekenhuis bevalling. Dag na de bevalling kwam er visite. Wij hebben zelf de vloer snel schoongemaakt. Bleek dat ze grond in de vluchtigheid vergeten waren. Is het natuurlijk niet overal zo, maar toch

3. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Ik vond in het ziekenhuis ook viezer dan thuis. Troep bleef veel langer liggen. De kraamkamer waar ik in kwam had het bloed van de vorige bewoner nog in de douche liggen. Dan liever thuis. Heb niets gemerkt van de troep, werd meteen zeer grondig schoongemaakt. Liepen zelfs met een doekje achter me aan toen ik na de bevalling ging douchen zodat een eventuele druppel bloed meteen weg geveegd werd.
    Dekens die nat/vies waren geworden en beddengoed werd meteen in de wasmachine gegooid en terwijl ik onder de douche stond de ruimte waarin ik net bevallen was grondig gepoetst.
    In het ziekenhuis ging het er veel minder schoon aan toe :p.

4. roever

roever Niet meer actief

Hier ook alles spik en span schoon na de thuisbevallingen! Je merkt er niets van! :)
    En..... wat is er nu zoveel fijner dan gewoon weet direct je eigen bed in stappen <3

5. rossi1

rossi1 Actief lid

9 okt 2012
    246
    154
    43
    Hier werd ook alles heel netjes weer opgeruimd. Schoon bed toen ik onder de douche vandaan kwam, geen spoor te vinden van een bevalling, behalve een gevuld wiegje :roflmao:

6. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Hier was ook niks terug te vinden van de bevalling hoor.... Ik heb niet het idee dat ik nou zo lang onder de douche stond (waarschijnlijk duurde het afdrogen en aankleden nog een uur :D) maar alles was helemaal netjes toen ik terug kwam, opgemaakt bed enzo, terwijl ik op de grond bevallen was. We ontdekten nog één rode veeg die we liefkozend de "landingsbaan" noemden, want dat was het ook precies. Die werd de volgende dag weggepoetst haha.

7. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Zo leuk om hier enthousiaste verhalen te lezen over thuis bevallen en hoe weinig je merkt van de "rommel". :)

Ik ben verloskundige en ik vind het altijd iets magisch hebben om bij een thuisbevalling samen met de kraamzorg te zorgen dat alles naderhand weer spic en span is. Moet zeggen dat de kraamzorg daar wel een groter aandeel in heeft, als verloskundige ben je ook altijd ff bezig met de administratie. Maar ik ben ook zeker niet te beroerd om de mee te poetsen. En inderdaad, terwijl de verse mama onder de douche staat in record tempo ff het bed verschonen. Geeft mij altijd een intens tevreden gevoel als ik de deur dichttrek en mensen zitten in een schoon bed met nieuwe baby op de arm aan een beschuitje.

Wollig vindt dit leuk.
  8. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ieuwl in wat voor ziekenhuizen bevallen jullie in vredesnaam o_O
    Hier lig je in een eigen kraamsuite.
    Alles werd volgens mij gelijk schoon gemaakt, ik heb terwijl ik naar de douche liep in elk geval nooit iets zien liggen op de vloer.
    Van het bevalbed ga je direct een normaal bed in en alles werd gelijk in de was gegooid.

Ik heb overigens geen ervaring met een thuisbevalling.

9. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Je liet me een beetje huilen #hormonen

Muisje2016 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina