Hoi dames, Ik ben in princiepe aangenomen bij een GOB. Alleen, je bent zelfstandige. Dat houdt dus in, geen pensioen, geen WA verzekering voor werkgever (want tja, een particuliere verzekering mag niet meegetelt worden als je werkt), geen WAO verzekering, geen WW verzekering, helemaal niks. Dus als ik 15 jaar werk als GO, en ik beland in de WW of raak arbeidsongeschikt, heb ik geen enkele rode cent en geen recht meer op de WW (ja, dat over gehouden maanden waar ik recht op had/heb (zit nu in de ww en heb nog tot eind december de tijd). Hoe deden jullie dat? Sloten jullie verzekeringen af? Hoeveel kost het? WA verzekering voor werkgevers heb ik al uitgezocht, dat kost 100 euro exclusief de 7.5% assurantiebelasting. Van het GOB word ik niks wijzer. Help! Wil het werk graag doen, maar als ik er geen drol aan over ga houden heeft het weinig zin. Groetjes!
Zoveel mensen gelezen, echt niemand die het weet? Of gingen jullie je niet verzekeren, wat ik echt stom vind overigens. Er zou immers maar wat gebeuren... Dan hang je echt
weet het ook niet precies in jouw geval, maar ik werk als zelfstandige (eigen praktijk) Ik ben verzekerd voor: - arbeidsongeschiktheid (erg dure verzekering trouwens, wel 2x nu geld ontvangen voor zwangerschapsverlof ) - beroepsaansprakelijkheid - pensioenfonds - vast nog wat andere die ik nu vergeet als ik jou was zou ik eens informeren bij een adviseur of misschie kun je hier op de site je vraag aan het uwv stellen. Je mag me ook een pb sturen asl je specifiekere info wilt. iig suc6 ermee
Ik ben dus gastouder en niet verzekerd, ik zie het zelf niet als stom. Als huisvrouw heb je ook niets als je ziek wordt of als je straks oud bent. Die verzekeringen zijn zo duur dat ik het niet haalbaar vond. Ik zie mijn inkomen meer als een extra`tje bovenop het loon van manlief. We kunnen ervan op vakantie en een dagje op stap met het gezin, wat van man`s inkomsten niet haalbaar is. Een andere overweging is dat ik zelf spaar voor mijn oude dag en alles wat ik zelf spaar is voor mijn man/kinderen als ik dood ga. Want als je een week voor je pensioenleeftijd dood neer valt dan vindt de verzekeringsmaatschappij dat alleen maar fijn en hebben mijn kinderen/man er niets aan. Nu hebben zij straks nog een leuk bedrag om wat leuks mee te doen.
Zelfde verzekeringen heb ik ook, maar als zelfstandige heb je altijd recht op een zwangerschapsuitkering ook zonder deze verzekering Oh pensioenfonds heb ik niet, maar spaar een bepaald bedrag in de maand hiervoor.
Klopt, als ZZP'er heb je gewoon recht op Zwangerschapsverlof hoor Meiden, thanks. Maar heb wel besloten het niet te doen. Met heel erg veel pijn in mijn hart. Heel dubbel gevoel, mijn hart zegt heel iets anders dan mijn verstand. En dat is zo rot! Het is inderdaad een leuk zakcentje. Alleen... Als ik arbeidsongeschikt raak om wat voor reden dan ook, kunnen wij onze vaste lasten niet betalen. Als ik om de één of andere reden werkloos raak, heb ik nog recht op mijn resterende duur WW (goed, als ik voor 6 maanden geen nieuw werk heb, is dat wel heel appart, maar ok)
Ik weet niet welke diploma's je hebt, maar je kan ook als oproepkracht terecht in de kinderopvang. Dat is mijn plan ook. Dan ben je flexibeler dan met vaste dagen werken en heb je wel pensioen e.d. Op de dagen dat ik niet inval wordt ik dan gastouder, idd gewoon als extraatje. Thuis bij de kleine en toch een paar euro verdienen.