Ervaringen/tips gebruik donormelk

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Stefanie78, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    hey wat lief dat je het vraagt! Hij doet het goed op de donormoedermelk, hij is alweer 5 kg (laagste gewicht 4020) dus gaat hard. We hebben een fles gevonden die werkt (dr brown met prematuurspeen) maar hij krijgt het meeste nog met de hulpset. Gewoon omdat ik het fijner vindt, maar toen ikvanmorgen met mijn dochter naar het CB moest kon mijn man gewoon een flesje geven toen hij om voeding vroeg.

Vandaag nog eens gekolfd er had 40 cc (ok, hij had ook 5 uur niet gedronken) maar dat is al meer als tot nu toe, ik slik nu goats rue van motherlove en dat schijnt het klierweefsel wat te doen toenemen en nog 30 mg domperidon per dag. dus ik slik lekker door. ook heb ik via mijn lactatiekundige een derde donor gevonden op 15 km afstand dus met die 3 hoop ik tot 6 maand volledig bv te kunnen geven. ik ben zo dankbaar dat die mensen dit voor me willen doen, echt ongelofelijk hoor.
    Eigenlijk gaat het dus heel erg goed, soms wat puzzelen en vanmiddag zaten we in ballorig met de koelbox met donormelk mee en de flessenwarmer want ja, het vergt nu eenmaal wat voorbereiding maar we voelen ons hier allemaal goed bij.

2. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat alles goed gaat! En mooi dat je zelf ook nog melk hebt :) En dat je die extra moeite ervoor over hebt, super hoor!

Gewoon even nieuwsgierig, is de melk van je donors ook voor kindjes van ongeveer zijn leeftijd? Omdat je hoort dat de melk zich aanpast aan je kind als ze groeien?

En drinkt hij ook nog echt bij jou aan de borst?

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik heb 1 donor daarvan is het kindje bijna 4 maand, 1 van bijna 10 maand (daar krijgt hij nu de meeste melk van, melk is van oktober/november). En mijn nieuwe donor heeft ook een jong kindje volgens mij, bel haar morgen voor het eerst. Het heeft idd de voorkeur een kindje van ongeveer dezelfde leeftijd maar is niet altijd mogelijk. Maar het is nog echt wel beter dan kunstvoeding, aldus mijn LC :). Ik ben er echt heel blij mee.

Hij drinkt voor elke voeding eerst bij mij aan de borst en na een minuut of 5 aan elke kant krijgt hij pas de hulpset erbij (met een slangetje op mijn borst, dus nog steeds een beetje aan de borst). Hij gebruikt mijn bosrten oook gewoon voor troost enzo en dat wil ik ook graag houden. Ik kolf verder niet omdat hij zelf genoeg effectieven minuten bij mij heeft om mijn borsten te stimuleren. Dan lukte bij mijn dochter niet, die taalde niet naar mijn borsten. Bloot op mijn blote borst deed ze niets, als ik Lucas op mijn buik leg heeft hij binnen 1 minuut de tepel te pakken :) haha echt ene bv kindje aldus mijn LC maar helaas heeft mama niet zoveel bv

Deel Deze Pagina