Mijn zoontje heeft nu beneden 2 tandjes en boven komt er nu 1 door, maar hij begint nu met knarsetanden. Ten eerste natuurlijk een heel vervelend geluid, maar ten tweede, kan dit kwaad voor z'n tandjes? Herkennen jullie dit ook bij jullie kinderen?
Ik lees even mee. Mijn dochtertje doet dat namelijk ook sinds ze een boven- en ondertandje heeft! Ze moet natuurlijk ook wennen aan die 'gekke' dingen in haar mond.
mijn dochter is 16,5 maand en heeft 8 tanden en knarsetand ook, ik heb helaas geen tips voor je maar ik lees wel even mee...
Hier ook iemand die het herkent, wat een vreselijk geluid!! Dochtertje doet het al wel een stuk minder dan in het begin.. Dochter van collega deed het ook maar is er nu mee gestopt.. Duurt dus een paar maandjes, tot ze gewend zijn
Ja mijn zoontje deed dit ook. Hij had al met 4 maanden boven en ondertandjes, gek werd ik er van, echt een rotgeluid. Denk dat het een paar weken heeft geduurd, daarna nooit meer gedaan. Of het kwaad kan weet ik niet, maar je kunt er weinig aan doen denk ik.
Ooh mijn docter deed dat ook, verschrikkelijk geluid hihi, nu ze meer tanden heeft doet ze het gelukkig niet meer
Ja, herkenbaar! Hier deed de middelste het ook een aantal maanden en de jongste begint nu ook. Het is denk ik een leuk geluid en tja, het hoort bij het ontdekken he. Heel toevallig heb ik er net naar gevraagd bij de tandarts, omdat mijn oudste 's nachts tanden knarst (die is al zeven hoor en heeft het als baby nooit gedaan ) en ik vertelde dat de middelste het als baby even heeft gedaan. De tandarts kon er niks meer van zien!
Wij noemden het altijd "even de tandjes slijpen".. Het was vaak een paar dagen na het doorkomen dat hij het deed, en als de nieuwigheid eraf was, was het ook over..
Mijn zoontje heeft het ook een paar maanden gedaan. In 3 maanden tijd heeft hij 8 tandjes gekregen, tussen 5 en 8 maanden oud. Sinds een paar weken doet hij het niet meer, denk dat de nieuwigheid eraf is. Ook onderdeel van het ontdekken denk ik maar, hier is hij er dus vanzelf mee gestopt
Is gewoon zijn tandjes aan het ontdekken! Onze dochter deed ook echt super erg tandenknarsen in het begin. Ik heb gewoon steeds gezegd dat dat niet mag (niet dat ze er wat van begrijpt, maar ach voor het idee ). En toen de tandjes wat groter werden en het er meer werden, stopte het eigenlijk ook. Dus wrs gewoon iets tijdelijks! Hoop het iig voor je, het is inderdaad een verschrikkelijk geluid
Mijn zoontje heeft dat ook even gedaan. Ik moest toevallig de dag dat ik het ontdekte naar het cb en hun adviseerden mij om het te negeren, dus net doen alsof ik het niet door had. Eigenlijk is het toen best snel weer opgehouden gelukkig.
Deed mijn jongste ook brrr. Vreselijk geluid.Nu doet ze het allang niet meer en haar tandjes hebben er geen schade van ondervonden.
Hier ook een tijdje gedaan. Nu is het al een weekje of 2 gestopt, hoop dat het zo blijft, geluid is om gek van te worden . Denk ook dat het voor hun gewoon wennen is aan hun tandjes en het ontdekken ervan. Hopelijk gaat het bij jou ook zomaar over.
Bedankt voor jullie reacties! Nou ik ga inderdaad maar hopen dat de lol en nieuwigheid er snel van is!
Jep, ook hier herkenbaar! Hij heeft het een aantal weken gedaan, toen een tijdje niet en nu sinds een paar dagen weer, terwijl er geen nieuwe tandjes zijn bijgekomen. Gaat vanzelf weer over geloof ik.. Tot die tijd denk ik niet dat je er wat aan kan doen.