ik heb een vraag. mijn dochter van net 2 is zindelijk gelukkig. ik wil er graag op uit, maar ik vroeg mij af, wat doe je als ze nog niet op de wc durven? ik wil niet dat ze bij anderen op de bank plast. Ik kan moeilijk het potje overal mee naar toe zeulen...... en luierbroekjes wil ik niet meer aantrekken, daarmee geef ik het verkeerde signaal af... en wat als er helemaal geen wc in de buurt is, met winkelen? wat doen jullie als je kinderen net zindelijk zijn?
Waarom kan je het potje niet meenemen? Dochter was hier ook zindelijk nog voor ze twee was, maar durfde in het begin niet op een vreemde wc. Ik had dus overal het potje mee. Bij vrienden het potje even op hun wc zetten, of in de koffer van de auto. Als we gingen wandelen of op daguitstap had ik het potje onderin de buggy. Je moet daar zo niet mee inzitten. Ik heb nooit vreemde blikken of reacties gekregen. Luier weer aandoen heb ik nooit gedaan, ik vind dat een onduidelijk signaal.
Wij hebben in het begin ook overal het potje mee naartoe gesleept.. Meneer heeft in de kofferbak van de auto op z'n potje gezeten, in de supermarkt.. Zou me er vooral niet druk om maken.
Hier gelijk naar de stad etc, van te voren niet veel laten drinken en nog even thuis laten plassen voor vertrek. Reserve kleding mee. In de stad tussendoor bij hema even laten plassen weer. Ging heel goed. Nooit een ongelukje gehad. De echte uitdaging vond ik dagje dierentuin, 1,5 uur in de auto zitten. Maar is enorm goed gegaan. En daar zijn wc's verder genoeg in het park. Gewoon altijd reserve kleding meenemen en mocht je een wc tegen komen hasr even laten plassen, stimuleren. Hier ook al in de struiken laten plassen als we ergens onderweg heen waren met de voet.
Mijn dochter is net zindelijk, maar zij gaat gewoon overal op de wc. Maar ook hier soms nog wel een ongelukje hoor. In mijn tas zitten tegenwoordig standaard 2 schone setjes Kun je misschien een toilet verkleiner gebruiken? Miss vind je dochter dat wel prettig? Dat is ook makkelijker mee te nemen dan een potje.
Ik nam het potje mee hoor. Met een schoon setje kleding en een hydrofiel om de vloer te dweilen. Potje in kofferbak, in de supermarkt, op een parkeerplaats van de auto, we hebben heel wat plekken gehad. Maar onze jongste was ook met 1,5 al plas zindelijk en toen na een terug val met 2,5 volledig zindelijk. De jongste was veel later ( 3,5 ) zindelijk en daar moesten we veel minder moeilijk mee doen, die kon het sneller ophouden enz.
Thuis nog even laten plassen (als je bijv. Boodschappen gaat doen) Tijdens lange ritten (schoonouders wonen 300 km bij ons vandaan) namen we ook het potje mee Dagje weg oid zou ik ook gewoon het potje meenemem!
heb nooit een potje meegenomen. dochter ging al vrij vlot van de pot naar de wc omdat ik het maar gedoe vond om steeds die pot te legen en schoon te maken. buitenshuis ging ik gewoon achter haar op de wc zitten want de verkleiner meenemen is eigenlijk ook nooit bij me op gekomen.. misschien dat ze dan wel durft als je achter haar op de wc zit? mijn dochter vond het iig erg leuk om zo te plassen
Je hebt ook potjes speciaal voor onderweg. Die vouw je uit en je werkt met een zakje erin. Die heb ik in het begin wel gebruikt. Verder zou ik haar zo snel mogelijk toch vertrouwd maken met de wc. Wordt het voor jezelf een stuk makkelijker van.