ervaringen tips reflux na 6 maanden. (zware vorm)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rensje, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Helaas heeft ons manneke een hele heftige reflux. Hij is ondertussen 6 maanden en spuugt nog net zoveel als in het begin.
    Ook krijgt hij een volwassen dosering nexium, zonder gaat gewoon niet.
    Toen ons manneke 6 weken was heeft hij 4 weken in het zh gelegen omdat hij alles van binnen verbrand had.
    Heftige tijd gehad met een manneke met heel veel pijn.
    Hij scoorde regelmatig een 9 op de pijnscore lijst in het ziekenhuis.
    Gelukkig gaat het nu wel wat beter maar ons zoontje heeft veel zorg en aandacht nodig. Als hij huilt kan hij ook niet normaal fuctioneren en gilt meteen de hele boel bij elkaar.
    Hij gilt echt op een dwingende manier.
    Volgens de ka heeft hij nog steeds wel last maar hij leert er mee om te gaan omdat hij niet beter weet.
    Ook word hij 2x per nacht wakker voor een voeding en dit breekt ons ontzettend op. Aangezien we hem niet meteen terug kunnen leggen in bed ivm reflux. Hij krijgt op dit moment Nutramigen AA. De kinderarts gaf al aan dat hij hier waarschijnlijk niet op gaat doorslapen omdat dit zo licht verteerbaar is.
    Tja wat wil ik met dit verhaal, misschien tips van moeders waar de kindjes het ook heftig hebben gehad.
    wat hielp bij jullie goed en wat vond je kindje fijn.
    En rond welke leeftijd ging het beter.

nogmaals onze zoon heeft niet een lichte variant maar 1 van de zwaarste!!

alvast bedankt voor het lezen!!!

2. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    niemand ervaring?

3. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Nee geen ervaring hier met zo'n heftige reflux en de mijne is ook nog jong, maar wel even een virtuele knuffel! Wij hebben hier ook de nachtvoedingen die zo lang duren omdat je hem half uur rechtop moet houden.. en een half uur 's nachts in een donkere slaapkamer met een snurkende man op de achtergrond duurt gevoelsmatig erg lang! En soms bedenkt ie aan einde half uur dat ie nog meer wil drinken en dan ben je weer bezig..

Vaak zeggen ze dat het bij 1e verjaardag over is maar hoor ook wel eens eerder.. zo rond 8 maanden..

Heeft bijvoeding trouwens geholpen. Bij sommigen helpt vaster eten..

Veel succes en sterkte!!

4. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Mijn beide zoons hebben/hadden Reflux maar lang niet zo erg als jouw zoontje, dit klinkt echt heftig pfffff. Ikzelf zou zeggen geef zoveel mogelijk vastere voeding. Bij mijn kinderen heeft dit wel geholpen. Ik maak van de flessen sowieso al papflessen (2 scheppen Bambix) zo dik mogelijk maar wel nog net vloeibaar. Geeft tevens ook wat meer verzadiging, dus vooral in de avond proberen om een goed gevulde fles te geven zodat je de nacht misschien wat langer door kan halen?

Sterkte iig. Zwaar 2x per nacht eruit. Hoop dat het snel verbetert.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Gebruik je jbpm? Anders dat proberen?

Verder geen ervaring in zulke erge reflux, wel 2 reflux kindjes (oudste met 1 jaar overheen gegroeid).
    Pap is dik bij het geven, maar wordt dun in de maag. Dus dat heeft voor reflux geen nut.

Delen jullie de voedingen? Dus beide 1 voeding per nacht? Dat doen wij nl. En dan extra vroeg naar bed indien nodig.

Mijn ka vertelde mij toendertijd dat ze meestal met 6 of 9 of 12 maanden vanaf zijn. Bij mij werd er ivm zwaardere vorm al direct gezegd 'ga maar uit van 12 maanden'. Dit was idd zo, maar bij hem hielp Nexium al erg goed (2x daags). Na 12 maanden kunnen afbouwen.
    Meestal als ze meer gaan staan en gaan lopen word het beter...

Sterkte.

6. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

hier ook twee relfux kindjes maar niet zo erg als de jouwe... Bij mijn dochter werd het na 9 maanden een stuk minder, dan was het met name nog als ze op dr buik speelde... bij ons hielp johannesbroodpitmeel trouwens nie, hebben we bij onze zoon gepobeerd maar hij ging hier juist veel meer van spugen en ook echt projectiel braken!

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter heeft het ook zwaar zitten. Ging pas beter toen ze op 7,5 maand stevige porties groenten en fruit begon te eten en ze dus nog maar twee flessen per dag kreeg. Al komt ook de vaste voeding soms weer omhoog :(

Ze drinkt Neocate, even licht verteerbaar als jouw melk dus. Op 7 maand had ze eindelijk geen nachtvoedingen meer nodig. Hopelijk is het voor jou ook voor binnenkort!

8. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Dank je wel voor de lieve woorden!!

Wij zijn nu inderdaad al flink aan het introduceren van vast voedsel en naar mijn mening gaat dit al beter. Heel raar als hij fruit op heeft of groente dan spuugt hij daar door heen toch nog de melk!!
    Jhbp hebben we al in het ze geprobeerd maar na 3 weken gestopt omdat hij inderdaad ging projectiel braken plus ontzettende diarree. Ka vond het niet verstandig ivm met diarree en spugen want dan droogt hij uit!
    Kinderarts gaf bij ons ook aan dat we nog wel een half jaartje moeten doorbikkelen omdat hij met deze variant er nooit voor het jaar af is.

Eerlijk vind ik het ook zwaar hoor en we delen de voeding s nachtslot wel maar ik slaap al bijna 7 maanden geen 3 uur achter elkaar. Ti's soms echt overleven overdag.
    En dan hebben we ook nog een zoontje van 3 jaar die s middag niet meer slaapt.
    Helaas kijkt hij de laatste tijd best wat vaker tv want ik kan soms niet meer en moet gewoon echt effe liggen.

We wilde altijd graag 3 kinderen maar dat gaat er niet meer van komen. Hahaha.. We zijn blij als de rust weer wat terug gekeerd is.
    Overigens groeit ons manneke wel goed !! Waar ik heel blij mee ben. En het is ook een onwijs lieverd!!!!!! Die ik echt niet meer kan missen, ondanks dat ik vaak naar die vieze stinkvoeding ruik Hahaha!

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn jongste gaat idd ook spugen van jbpm :( maar mijn oudste deed het er wel goed op (behalve dunne ontlasting).

Mijn oudste kreeg rond 10 uur fruit en spuugde dit rond 16:00 nog uit :( Terwijl hij tussendoor altijd nog 2 fv kreeg. Hoe en wat weet ik dus niet, maar deed het wel.
    Denk dat je ka wel een realistisch beeld geeft.

Het is ook heel zwaar. Zie diverse topics over niet doorslapen, die zijn er niet voor niets! Echter moet ik zeggen dat nu ik de houding heb van 'ooit gaat hij doorslapen wanneer hij eraan toe is' ik het minder zwaar vind dan wanneer ik denk 'weer een nachtvoeding..'. Blijf positief denken; ooit slaapt hij door.
    Ja ik heb nu makkelijk praten, want mijn zoontje is pas 3 maand. Maar de maanden ervoor sliep ik ook slecht ivm de oudste.

Veel tv kijken is niet ideaal, maar als jij je rust nodig hebt. Ach waarom niet ;)
    Bedenk wel, hoe meer je op de bank 'hangt', hoe moeier je kunt worden. Soms kun je juist energie krijgen van een linke wandeling (niet met dit weer :p )

Je zoontje heeft hier niet voor gekozen en 1 ding weet ik wel, als de reflux over is zal er een last van je schouders vallen.
    En is het niet een optie om ze 1 nachtje uit logeren te doen? Niet dat 1 goede nachtrust wonderen doet, maar misschien wel genoeg om even op te laden?

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wat ik wel merkte is dat ik minstens anderhalf uur tussen vaste voeding en melk moest laten, want anders spuugde ze gekleurde melk met brokjes weer uit... Dus misschien kan je daar ook wat op letten?

Jbpm was bij mijn dochter ook geen optie. Net als van alle andere dikkingsmiddelen kreeg ze er krampen van.

Deel Deze Pagina